Bianca Preda, trainer: "Marketingul emoțional determină consumatorul să aleagă produsul tău chiar dacă acesta este similar cu altele"

Bianca Preda, trainer: "Marketingul emoțional determină consumatorul să aleagă produsul tău chiar dacă acesta este similar cu altele"

Majoritatea companiilor consideră că asigurarea unor produse sau servicii de calitate sunt suficiente pentru a fideliza consumatorii. De fapt, un brand de succes este acela care oferă consumatorului pe lângă toate celelalte beneficii și o experiență. Cum putem oferi consumatorilor mai mult decât un produs care să răspundă unei nevoi imediate? Marketingul emoțional este răspunsul pe care specialiștii în comunicare îl oferă şi de aceea agenţia Creative Business Management a inclus în programa sa un curs dedicat acestui subiect.

Marketingul emoțional se bazează pe interesele, valorile și nevoile individuale, personale pe care fiecare om le are. Acest lucru se poate face apelând la acea latură emoțională a consumatorului construită pe baza amintirilor pe care acesta le are în legătură cu brandul. Experiențele emoționale ale fiecăruia sunt determinate de tiparele afective.

"Dacă acceptăm că brandul este un set de amintiri în mintea consumatorului, atunci acceptăm și că tot efortul de marketing este menit să creeze o memorie a brandului. Odată create aceste tipare ale memoriei brandului, creierul nostru le va activa în mod inconștient, ori de câte ori va fi nevoie", spune Bianca Preda (trainerul cursului de Marketing emoțional).

 

Această strategie apelează la o latură emoțională a consumatorilor și la reacțiile imediate ale acestora. Conform studiilor, peste 95% din procesul de gândire se produce inconștient, creierul uman funcționând asemenea unui algoritm ce detectează tiparele cunoscute și determină acțiuni ce devin obișnuințe. Majoritatea oamenilor au tendința de a selecta branduri și produse pe care le-au mai utilizat și cu care sunt obișnuiți. Pentru a determina un consumator să aleagă din reflex un anumit brand, trebuie creată memoria brandului.

Marketingul emoțional se manifestă prin indicii subtile sau asocieri care ajung să funcționeze la nivel subconștient pentru consumatori. Cursul de Marketing emoțional prezintă pașii importanți în crearea unei campanii de marketing de succes. Primul pas este cunoașterea publicului țintă căruia i se adresează această campanie. Următorul pas este cunoașterea necesităților și valorilor pe care acesta le are pentru a prezenta produsul celor care vor rezona cu el. Care sunt nevoile unui consumator? Fiecare om își dorește securitate, stabilitate, să se identifice din punct de vedere cultural, identitar, să se simtă mai bun, mai inteligent și mai curajos.

De ce este utilă o astfel de strategie? În primul rând este mai puțin costisitor să fidelizezi un client decât să obții unul nou. Păstrarea clienților este mult mai ieftină în cazul folosirii marketingului emoțional.

"Este o politică pe care o aplici pe termen lung. Implicarea emoțională și empatia creează loialitate față de brand. Rezultatele ei se văd în momentul în care se oprește campania de reduceri", ne explică trainerul.

 

Un consumator fidel își va împărtășii experiențele legate de brandul tău în grupul de prieteni sau pe rețelele sociale, ceea ce va genera potențiali clienți fără a investi pentru asta. Un alt avantaj este oportunitatea de a vinde mai multe produse, deoarece odată fidelizat clientul acesta va avea încredere în brand și va încerca și alte produse furnizate de companie.

În cardul cursului de Marketing emoțional, participanții vor obține multe detalii despre cum să identifice tipurile de consumatori, canalele adecvate pentru transmiterea mesajului și cum să creeze și să implementeze o strategie de business emoțional. Înscrierile se pot face pe e-mail la adresa [email protected] sau pe pagina cursului de Marketing emoțional.

Marketingul emoțional deschide noi oportunități și perspective în relația brandului cu clienții. Cu ajutorul acestei strategii mesajul companiei se adresează direct fiecărui om în parte, individualizat, aceasta generând un impact mult mai mare. Implicarea afectivă și amintirile pe care le generează îi determină pe cumpărători să revină, astfel încât brandul capătă notorietate și profit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related