Apel la responsabilitate in comunicarea online a produselor de tutun fara fum

Apel la responsabilitate in comunicarea online a produselor de tutun fara fum

IAB Romania recomanda responsabilitate maxima in comunicarea online a produselor din tutun fara fum si incepe lucrul la un standard de semnalizare a publicitatii online adresata adultilor.

Avand in vedere ca au aparut deja campanii online pentru produse de tutun fara fum pe site-urile romanesti, asociatia industriei de publicitate online, IAB Romania, avertizeaza ca in conditiile in care publicitatea pentru aceste produse este inca nereglementata legislativ, industria trebuie sa isi implementeze singura un set de masuri de auto-reglementare care sa minimizeze riscul de a expune aceste produse minorilor prin publicitatea online.

IAB Romania propune un prim mix de elemente care pot reduce la minim riscul expunerii acestor produse catre minori prin publicitatea online:

- Derularea campaniilor exclusiv pe site-uri in care riscul expunerii mesajelor catre minori este minim (prin structura demografica a audientei)

- Folosirea, pe cat posibil, a criteriilor de targetare pe varsta (profiling) pentru a minimiza riscul expunerii mesajelor catre minori

- Folosirea mecanismelor de filtrare a minorilor, de exemplu prin campuri/pagini de dialog cu introducerea datei de nastere, inaintea expunerii la produsele de tutun fara fum.

- Crearea unor comunitati inchise adresate exclusiv persoanelor adulte si filtrarea atenta a membrilor si comunicarea produselor de tutun fara fum in cadrul acestora.

- Includerea produselor de tutun fara fum in campanii de educare a minorilor cu privire la riscurile fumatului.

De asemenea, campaniile online adresate exclusiv adultilor ar trebui sa fie strict semnalizate intr-un mod standardizat. IAB Romania propune crearea unui standard de semnalizare a varstei - prin semn si text dedicat "interzis persoanelor sub 18 ani" care sa fie expus vizibil, intr-o pozitie fixa, cu un font si o dimensiune standardizate.

Semnalizarea varstei nu elimina nevoia folosirii unui mix amplu de masuri pentru minimizarea riscului expunerii catre minori a produselor de tutun fara fum, sau a altor produse adresate exclusiv adultilor, ci doar o completeaza.

Pentru a participa la crearea standardului de semnalizare a elementelor de publicitate online adresate adultilor, sau la mixul de elemente menit sa reduca la un minim expunerea acestora catre minori, puteti trimite un punct de vedere pe adresa [email protected] pana pe 30 septembrie 2017.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related