Ziarul „Libertatea de Pipera” ajunge în mâinile bucureștenilor. Continuă dezbaterea privind soluțiile la problemele celui mai aglomerat cartier

Ziarul „Libertatea de Pipera” ajunge în mâinile bucureștenilor. Continuă dezbaterea privind soluțiile la problemele celui mai aglomerat cartier

Libertatea si Ringier Romania publica ziarul „Libertatea de Pipera”. Editia speciala a fost distribuita gratuit la metrou pe 3 aprilie 2018 si face parte din campania #salvatipipera, ajunsa in a treia saptamana de derulare.

Editia speciala a cotidianului a fost tiparita in 10.000 de exemplare, oferite gratuit oamenilor aflati in tranzit la statiile de metrou Pipera si Aurel Vlaicu, in timpul orelor de varf. Ziarul are 8 pagini si sintetizeaza principalele probleme si solutii identificate prin materialele jurnalistice publicate in cadrul campaniei #salvatipipera. Prin aceasta extensie, campania isi mareste aria de acoperire, impletind online-ul cu print-ul pentru a comunica eficient cu publicul sau tinta, oamenii care traiesc si muncesc in Pipera Sud.

 

Prezenta digitala a campaniei a fost si ea extinsa. Pentru a oferi cititorilor o experienta complexa, Libertatea a realizat o harta interactiva ce permite explorarea reportajelor intr-o forma directa. Astfel, navigand pe harta printre principalele puncte de referinta, cititorii descopera povestile pe care cartierul Pipera Sud le are de spus si au o vedere de ansamblu completa a situatiei actuale.

 

In ceea ce priveste reactiile autoritatilor, acestea s-au aratat deschise sa identifice si implementeze solutii, subliniind in acelasi timp ca este necesar ca dezbaterea sa implice cat mai multi cetateni, care sa vorbeasca despre dificultatile prin care trec zi de zi lucrand in Pipera Sud si ce nevoi au.

30 de cladiri de birouri, 65.000 de oameni si tot atatea masini, o infrastuctura deficitara si doar 70 de locuri de parcare. Acestea sunt doar cateva dintre datele rezultate in urma reportajelor si interviurilor realizate de jurnalistii Libertatea. In cele trei saptamani ale campaniei #salvatipipera, reporterii Libertatea au realizat peste 30 de materiale jurnalistice prin care au identificat atat o parte dintre problemele sistemice, cat si solutiile propuse de specialisti. In plus, prin video- si fotoreportaje, reporterii au spus povestile oamenilor care muncesc si traiesc in cartier.

Cititorii au fost alaturi de un corporatist in drumul sau anevoios pana la biroul din Pipera. Au descoperit ca alternativa la decongestionarea traficului ar putea fi ruta feroviara ce traverseaza zona, dar pentru care nu sunt prevazute inca statii si un plan de functionare din cauza lipsei investitiilor si a initiativei. Au facut cunostinta cu mama Lili, unul dintre cei mai vechi locuitori ai cartierului si bucatareasa la cea mai veche cantina din cartier. Au aflat saga complicata a exproprierii pe bani grei a unor terenuri ce ar putea ajuta la descarcarea traficului in zona.

La toate acestea se adauga si discutiile purtate la interviurile Libertatea LIVE, prin care s-au identificat numeroase cauze, dar si solutii eficiente pentru imbunatatirea conditiilor de trai. Printre invitatii aflati in studioul Libertatea s-au numarat Gheorghe Patrascu, fostul arhitect-sef al Capitalei, Vera Marin, presedintele Asociatiei pentru Tranzitie Urbana din Romania, Ionut Ciurea, directorul executiv al Asociatiei Pro Infrastructura,  Dan Cristian Popescu, viceprimarul Sectorului 2, si Ciprian Ciucu, consilier general.

Mesajul campaniei a fost preluat de televiziuni, posturi de radio si publicatii precum TVR 1, TVR 2, Radio Guerrillla, Radio TANANANA, Rock FM, National FM, Radio Zu, Paginademedia.ro si IQads. Campania #salvatipipera se bucura si de sprijinul unor importanti parteneri din societatea civila: Asociatia „ProInfrastructura”, Asociatia „Metrou Usor”, Asociatia „Construim Romania”, Asociatia Peisagistilor din Romania, Asociatia pentru Tranzitie Urbana si Waze Romania.

Campania #salvatipipera nu se opreste aici. Reporterii vor continua sa investigheze si sa publice stiri, reportaje, interviuri si investigatii care sa ilustreze situatia actuala ingrijoratoare in care se gaseste cel mai mare cartier de afaceri din Romania.

Initiativa este deschisa si publicului, invitat sa contribuie cu propriile marturii. Imaginile, videoclipurile si povestile sunt asteptate la numarul de WhatsApp +40 0729 729 000 si la adresa de e-mail [email protected]. De asemenea, acesta se poate alatura discutiilor de pe grupul special de pe Facebook.

Campania #salvatipipera, realizata in-house de redactia ziarului Libertatea, in colaborare cu departamentul Proiecte Speciale si departamentul Video al companiei media Ringier, trage un semnal de alarma in privinta conditiilor precare de infrastructura si de mediu in care muncesc si traiesc peste 65.000 de oameni in Pipera Sud, cel mai mare cartier de afaceri din Romania. De asemenea, campania urmareste sa mobilizeze autoritatile locale responsabile de luarea masurilor necesare pentru imbunatatirea acestor aspecte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related