Familia Skoda: tații la volan, mamele la cafeluțe

Familia Skoda: tații la volan, mamele la cafeluțe

[UPDATE #2] Într-o declarație pentru IQads, Patricia Zegreanu (Marketing & Communication Manager ŠKODA) a precizat că în timp ce conceptul evenimentului aparține brandului, organizarea și comunicarea evenimentului este descentralizată către cei 14 distribuitori Skoda, unul dintre ei făcându-se responsabil de reprezentarea eronată a valorilor brandului: 

ŠKODA România organizează pentru al doilea an consecutiv, în rețeaua sa de distribuitori, Ziua Familiei, propunându-și ca în această zi să sărbătorească spiritul de aventură și bucuria în familie, oricum ar fi ea.

Studiile noastre arată că decizia de cumpărare a unui automobil ŠKODA este influențată și determinată în proporție de 80% de către femei. Astfel, test drive-ul este, evident, oferit atât doamnelor, cât și domnilor, adică tuturor celor care-și doresc și dețin un permis de conducere valabil.

Evenimentul conține activări diferențiate doar pentru copii, pentru care am pregătit o serie întreagă de experiențe dedicate.

În timp ce conceptul „Ziua Familiei la ŠKODA” aparține mărcii, distribuitorii ŠKODA au întotdeauna libertatea să comunice clienților lor acest eveniment așa cum doresc. Există 14 distribuitori care organizează acest eveniment, iar unul dintre ei a ieșit din liniile de comunicare standard impuse de marcă, nereflectând corect valorile mărcii ŠKODA. Distribuitorul respectiv și-a cerut scuze publice față de comunicarea făcută și va reflecta în viitor corect valorile mărcii în acțiunile și comunicarea sa.

Toți cei care își doresc să celebreze alături de noi Ziua Internațională a Familiei și să afle mai multe despre marca ŠKODA sunt bineveniți.

 

Textul original

Nu trece bine ziua și ecourile unei controverse de comunicare, că un alt scandal îi ia locul. Scandaluri care vor fi din ce în ce în ce mai frecvente, credem noi. Și asta e un lucru bun. Cu cât discutăm mai mult despre familie, drepturile omului, discriminare de gen sau imaginea femeii, cu cât ne punem mai multe întrebări și comentăm incongruențele, cu atât sunt mai multe șanse să și înțelegem contextul social. Și oamenii, și brandurile.

După trebșoara de la Hollywood Multiplex, a urmat ieri cazul Skoda, în aceeași zonă sensibilă a familiei. Ceea ce părea un eveniment inofensiv de promovare, respectiv Ziua Familiei la Skoda, s-a transformat repede în WTF.

[UPDATE #1] Necazul a venit pe calea newsletterului de promovare a evenimentului, în care Skoda programase suplimentar bucurii pentru fiecare membru în parte - și, cu această ocazie, distribuise și rolurile exacte în familie: test drive pentru tata și cafeluță pentru mama.

Femeile din România au avut ceva de obiectat în legătură cu asta. Dar nu numai femeile:

De data asta, scuzele companiei au venit la doar câteva ore:

În primul rând, dorim să ne cerem scuze pentru exprimarea nefericită din newsletter-ul de promovare a Skoda Family Day. Îi asigurăm pe toți clienții și prietenii mărcii Skoda că orice membru al familiei ce deține un permis auto este binevenit la evenimentele noastre de driving și încurajat să testeze cele mai noi modele din showroom-urile noastre.

De altfel, o mare parte dintre clienții noștri sunt femei și, la Skoda Family Day, doamnele s-au înscris și au participat la test drive-uri în egală măsură cu domnii - o tradiție pe care ne dorim s-o păstrăm în fiecare an.

Evenimentul se adresează tuturor familiilor, fie ele ”tradiționale” sau nu, iar în cadrul lui pregătim activități dedicate atât adulților, cât și copiilor. Este doar o ocazie în care discutăm, într-un mediu relaxat, de weekend, despre pasiunea noastră comună pentru mașini.

Unii au fost mulțumiți de reacția companiei, alții nu:

Au mai existat și voci care spuneau că războaiele, corupții, DNA, etc sunt mai importante decât cafeluțele la care sunt poftite mamele. Noi spunem că prioritățile nu se mănâncă unele pe altele și că fiecare astfel de caz poate ajuta brandurile să înțeleagă noua sensibilitate a consumatorilor față de schimbările sociale care au loc în acest moment. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Sectiune



Related