3 reguli esențiale ale unei strategii de PR

3 reguli esențiale ale unei strategii de PR

Succesul companiilor moderne constă în comunicarea directă cu publicul și în crearea de contexte care să favorizeze interacțiunea și implicarea. Trainerul internațional Kelly Freeman este de părere că un brand de succes este acela care strânge în jurul lui o comunitatea bazată pe valori comune și relații interumane construite. Pentru a dobândi notorietate și a-și consolida imaginea, un brand trebuie să aibă o strategie de comunicare eficientă, să își cunoască audiența și să își seteze obiective foarte clare, realizabile.  

Kelly Freeman, expert în comunicare, va fi prezentă la București pentru cea de-a patra ediție a programului Strategic Communication Training  în cadrul căreia va susține trei cursuri de comunicare: Strategii Avansate de PR, Strategic Event Management și Internal Communication.

În edițiile precedente, trainerul și-a sfătuit cursanții să aibă o gândire strategică:

”Cel mai bun sfat pentru cineva care lucrează în PR este să seteze obiective măsurabile, să se concentreze pe obținerea unei baze evidente. De asemenea, o persoană care lucrează în PR trebuie să fie tenace, să chestioneze totul și mai presus de orice să îi placă ceea ce face, deoarece comunicarea este despre oameni!”, a spus trainerul britanic.

 

Demonstrarea eficienței

Cursul avansat susținut de Kelly este concentrat în jurul ideii de strategie și de crearea unei campanii care să aibă obiective măsurabile și un raport clar al gradului de eficiență al acesteia. Impactul campaniei se poate măsura prin setarea unor obiective SMART: specifice, măsurabile, accesibile, realiste și încadrate în timp. Alte instrumente includ chestionare, poll-uri, focus grupuri, cercetare, click-uri.

Strategiile de PR sunt esențiale pentru orice brand care aspiră să își consolideze imaginea și să își fidelizeze publicul.

”O campanie de PR te poate ajuta să vinzi produse prin creșterea profilului companiei, evidențierea studiilor de caz, a celor care au utilizat cu succes produsele, prin endorsement și ambasadori de brand”, a spus Kelly Freeman.

 

Brand ambasadors și evenimente

Într-o epocă digitală, comunicarea directă, față în față, este foarte importantă. Oamenii  simt nevoia de a fi implicați și de a asculta, astfel recunosc valoarea relațiilor interumane construite. În acest context este esențial pentru succesul unei companii să integreze în strategia de PR evenimente care să implice cât mai multe persoane.

”A avea vorbitori instruiți, ambasadori de brand, evenimente, conferințe, programe de leadership și capacitatea de a oferi o comunicare vizuală amplă va fi întotdeauna o parte importantă a marketingului”, consideră Kelly Freeman.

 

Reacții prompte și gestionarea crizelor

O companie trebuie să fie întotdeauna pregătită pentru a gestiona situațiile neașteptate sau crizele de comunicare. Acționarea cât mai promptă și coerența mesajului transmis sunt esențiale pentru brandurile sau companiile care se confruntă cu o criză de comunicare.  În lipsa unei reacții, o organizație se poate confrunta cu riscuri de imagine majore similare cu cele provocate de știrile negative. Expertul în comunicare Kelly Freeman consideră că în gestionarea unei crize faza incipientă a acesteia este esențială pentru gestionarea întregii probleme. Comunicarea trebuie să se realizeze imediat după declanșarea momentului de criză și să se subordoneze unei strategii care să ofere presei răspunsuri pentru principalele întrebări.

”Cea mai importantă oră a unei crize este prima, aceasta fiind și cea care determină felul în care stakeholderii și media vor dicta termenii crizei. Veți câștiga încredere dacă aveți pregătite declarații și oameni care să poată discuta rapid cu media”, a spus Kelly Freeman.

Kelly Freeman, cu o experiență de peste 25 de ani în comunicarea guvernamentală, se va află pentru a patra oară la București pentru a susține trei cursuri intensive care fac parte dintr-un program de training avansat în comunicare. Cursurile sunt structurate pe module de o zi și sunt  organizate de International School of Communications din Londra în parteneriat cu Creative Business Management la București în perioada 7 -10 iunie 2018.



Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related