Cele 4 baze ale strategiei de comunicare a organizației explicate de specialistul în comunicare Kelly Freeman

Cele 4 baze ale strategiei de comunicare a organizației explicate de specialistul în comunicare Kelly Freeman

Strategia de comunicare este cea care dă o direcție clară companiei și permite specialiștilor în comunicare și marketing să aibă controlul asupra mesajelor pe care le transmit. Fiecare brand sau companie care dorește să își consolideze reputația și să gestioneze crizele de imagine apărute trebuie să aibă în vedere o strategie pe termen lung spune Kelly Freeman. Expertul în comunicare revine la București în 8 noiembrie pentru a susține un training dedicat specialiștilor în domeniu. Cursul de Strategii avansate de PR și comunicare abordează teme precum: importanța comunicării strategice, principiile creării unei strategii eficiente, identificarea audienței și segmentarea acesteia, tactici, canale și poziționarea companiei.

Conform trainerului în crearea unei strategii de comunicare eficiente specialiștii trebuie să aibă în vedere scopul acesteia, obiectivele, planul de acțiune și măsurarea succesului campaniilor.

1. Scop – unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie să le aibă în vedere un om de comunicare este ceea ce organizația își dorește să obțină pe termen lung cu ajutorul strategiei. Acestea trebuie stabilite pe o perioadă mare de timp, recomandare fiind să se facă pentru următorii 3 -5 ani. În funcție de reputația companiei, de viziunea, valorile și misiunea acesteia se poate construi o strategie cu obiective specifice planificate și se pot alege canalele de comunicare eficiente.

”Întreaga strategie de comunicare trebuie să fie coordonată cu strategia generală a companiei sau brandului. În felul acesta vor putea decide care sunt proiectele și cauzele în care vor să se implice și vor avea o direcție clară a muncii lor. Fără acest ghid, riscul pentru organizație va fi enorm. Nu vor putea să își dezvolte o imagine proprie, iar mesajul va fi lipsit de consistență”, spune trainerul.

Conform expertului în comunicare, cele mai multe companii greșesc la acest capitol, deoarece nu au o strategie generală de comunicare care să corespundă valorilor și misiunii companiei.  Principalele scopuri ale unei companii trebuie să fie creșterea notorietății brandului, produselor sau mesajului, schimbarea opiniilor stakeholders-ilor cheie și schimbarea comportamentului audienței.

 

2. Obiective – sunt acțiunile concrete care trebuie îndeplinite pentru realizarea scopului și strategiei companiei. Sfatul pe care expertul în comunicare îl oferă este să setezi întotdeauna obiective clare al căror efect îl poți măsura.

Foarte mulți oameni care lucrează în PR nu sunt familiarizați cu target-uri și cu modul în care pot demonstra succesul campaniei. Dacă vrei să demonstrezi succesul unei anumite campanii, în primul rând trebuie să setezi obiective care să fie SMART, adică specifice, măsurabile, accesibile, realiste și încadrate în timp”, adaugă Kelly.

 

3. Inițiative - fiecare obiectiv trebuie să fie corelat cu o activitate concretă și specifică prin care poate fi obținut. Comunicatorii trebuie să fie creativi și să aleagă instrumentele, tacticile și campaniile prin care mesajul va fi transmis cât mai eficient.

”Fiecare acțiune trebuie să fie planificată și coordonată. Un plan de acțiune îi va ajuta pe comunicatori să se asigure că fiecare activitate a fost îndeplinită la timp și au fost atinse toate obiectivele”, spune Kelly Freeman.

 

4. Evaluare – sfatul pe care expertul îl oferă este să revizuiești strategia periodic și să măsori permanent impactul pe care acțiunile tale l-au avut. În felul acesta vei ști ce trebuie să adaptezi și să modifici, care sunt aspectele deficitare, canalele eficiente și stakehoders-ii cheie. Măsurarea impactului campaniilor tale te va ajuta și în organizarea internă. Cu ajutorul datelor obținute vei putea să explici progresul realizat partenerilor și sponsorilor tăi, să gestionezi eficient bugetul să crești motivația echipei tale și să obții credibilitate. Kelly Freeman consideră că:

”Majoritatea organizațiilor tind să își măsoare doar input-urile, ignorând output-urile, impactul și efectele. Între 5 și 10 % din buget trebuie rezervat evaluării eficienței campaniei, a echipei, a productivități și a materialelor și canalelor utilizate pentru aceasta.”.

 

Specialiștii în comunicare care doresc să afle care sunt rețetele testate de trainer în campaniile realizate în cei peste 25 de ani de activitate și să învețe principiile comunicării strategice o pot întâlni pe Kelly Freeman pe 7 noiembrie, la București. Cursul de Strategii avansate de PR și Comunicare este organizat de International School of Communication în parteneriat cu agenția de training Cursuri Creative. La finalul fiecărei zile de pregătire, cursanții vor primi o diplomă de participare oferită de agenția de training britanică.

Cei care se înscriu până la data de 15 octombrie vor beneficia de un discount de  25% la toate cursurile din program.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Initiative Romania

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de planificare si cumparare de media, de strategie, consultanta de media si new media. Initiative este... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related