HUMANIZE – start-up-ul care aduce un alt punct de vedere în digital

HUMANIZE – start-up-ul care aduce un alt punct de vedere în digital

S-a lansat pe piață HUMANIZE, start-up-ul care oferă un… alt punct de vedere în digital. Un alt punct de vedere, la propriu. De fapt, HUMANIZE oferă mai multe puncte de vedere, deoarece înregistrează toate mișcările ochilor ale utilizatorilor în online. Sunt puncte de vedere reale, obiective, ale celor care interacționează cu produsele și serviciile digitale. Așadar, HUMANIZE oferă o imagine clară în ceea ce privește analiza experienței digitale a utilizatorului.

HUMANIZE folosește o tehnologie eye tracking de ultimă oră, fiind singurul centru de cercetare din România pentru produse digitale. HUMANIZE reușește să descopere și înțeleagă comportamentul real al clienților în mediul digital și ajută companiile să se pună în locul acestora.

HUMANIZE este despre umanizarea tehnologiei – despre insighturi care ajută în construirea unor produse digitale cu human touch. HUMANIZE te ajută să înțelegi cum interacționează într-adevăr utilizatorii cu produsele digitale, astfel încât acestea să fie construite într-un mod intuitiv și ușor de folosit.  Într-un mod care creează o experiență de utilizare pozitivă, fără întreruperi deranjante și fără să suprasolicite sistemul cognitiv, care primește input din foarte multe direcții. HUMANIZE este despre cum să faci experiența utilizatorului să „curgă natural”, să aibă flow. Și, mai ales, HUMANIZE este despre creșterea conversiilor.

Lansarea oficială HUMANIZE va avea loc la TeCOMM Cluj 2018, care se desfășoară pe 9 și 10 noiembrie.

Patricia Bertea, Head of Research HUMANIZE:

„Oamenii sunt ființe vizuale. Canalul vizual este canalul principal de colectare a informațiilor – 90% din informații se primesc pe cale vizuală. Având în vedere că prin eye tracking se măsoară mișcările ochilor, mișcări care sunt automate și au loc foarte rapid, se colectează informații cruciale despre clienți. Pentru prima dată, companiile pot să vadă exact ce văd clienții lor. Putem să confirmăm astfel că, într-adevăr, ochii sunt oglinda sufletului.”

Patricia Bertea, Head of Research HUMANIZE

 

De ce eye tracking?

Cercetarea este crucială când vine vorba despre deciziile de business. O cercetare atât de amănunțită ca cea obținută prin eye tracking aduce plus valoare, ce se transformă într-un adevărat avantaj competitiv pentru companiile care o adoptă. Acest lucru se întâmplă deoarece prin eye tracking se colectează date obiective, despre un comportament real, subconștient al utilizatorilor, date care sunt greu de colectat prin alte metode.

Analiza prin eye tracking presupune foarte puțină intervenție din partea cercetătorului, care ar putea, voit sau nevoit, să aibă o influență considerabilă asupra percepțiilor și comportamentului utilizatorului. Apoi, un mare avantaj este faptul că nu este nevoie ca utilizatorul să apeleze la memorie – procesul de rememorare este deseori o sursă de erori.

În plus, informațiile colectate prin eye tracking sunt completate prin informații obținute prin alte tipuri de cercetare cantitativă sau calitativă, prin care se pot oferi explicații cu privire la atitudini, percepții și motivații. De ce nu o cercetare calitativă sau cantitativă „clasică”? Pentru că eye trackingul înregistrează mișcări automate ale ochilor, subconștiente, de care nici măcar respondenții nu sunt conștienți și pe care, așadar, nu le-ar putea relata.

Prin urmare, prin înțelegerea adevăratului comportament și motivații ale utilizatorilor, companiile pot să-și îmbunătățească produsele și serviciile astfel încât să ofere clienților ceea ce ei își doresc cu adevărat. Ce se întâmplă atunci când clienții primesc ce își doresc? Conversiile cresc.

 

Ce vezi de fapt prin eye tracking?

Analiza prin eye tracking oferă informații importante în legătură cu ce elemente vede cu adevărat un utilizator: cât timp stă asupra elementelor, ce elemente omite, care sunt elementele care atrag cel mai mult atenția, care este ordinea în care se vizualizează elementele. Nivelul de acuratețe a datelor este foarte ridicat. Astfel, companiile pot calibra nu doar produse și servicii, ci și proceduri de lucru.

Eye trackingul măsoară două dimensiuni principale: fixațiile, care sunt puncte vizuale stabile în timpul cărora se culeg și procesează informații vizuale, și mișcările de sacadare, care sunt, de fapt, mișcările ochilor, și în timpul cărora nu se pot procesa informații.

Cele două dimensiuni ajută la definirea zonelor de interes (areas of interest), care ajută la calcularea diferiților metrici. De exemplu, se pot calcula secvențele de fixare, care arată ordinea exactă în care sunt vizualizate elementele. Sunt un excelent indicator care ajută în prioritizarea conținutului.

De asemenea, se definesc hărți termice (heatmaps), care semnalizează grafic care sunt zonele care atrag cel mai mult atenția. Astfel, se poate vedea dacă utilizatorii oferă destulă atenție elementelor importante pentru business și se pot elimina anumite elemente.

 

 

Cine poate să folosească eye trackingul?

Aplicațiile eye trackingului sunt numeroase și nu se rezumă la domeniul digital. Domeniul medical este cel care a folosit cel mai intens tehnologia eye tracking, deoarece cu ajutorul acesteia se pot depista anumite boli, cum ar fi depresia și, la copii, ADHD-ul. În plus, acestea sunt dispozitivele care au reușit să dea voce și libertate de mișcare persoanelor cu dizabilități.

Tehnologia este foarte căutată și în eSports, unde acum există și posibilitatea de a „juca doar cu ochii”, fără mouse sau tastatură, folosind doar dispozitivul de eye tracking. Dar eye trackingul nu se reduce la jocurile electronice – ajută la stabilirea tacticilor inclusiv în fotbal.

În marketing, eye trackingul este folosit pentru a înțelege comportamentul consumatorului, cu scopul de a îmbunătăți produse și servicii. În mediul digital, această tehnologie aduce informații valoroase cu privire la user experience, fiind un adevărat atu mai ales în comerțul electronic.

Un studiu recent arată că eye trackingul oferă informații importante și despre tipul de personalitate. Folosind Big Five Personality Traits, s-a demonstrat, pentru patru dintre cele cinci caracteristici, că persoanele cu același tip de personalitate tind să aibă aceleași mișcări ale ochilor. 

Datorită informațiilor prețioase pe care le oferă și varietății de dispozitive – fixe sau mobile, care se montează pe cap – eye trackingul poate fi folosit de companii din orice domeniu. Condiția este să existe disponibilitate de a aloca resurse în acest tip de cercetare.

 

O metodă de neegalat de a crește conversiile

Companiile care aleg să utilizeze eye trackingul reușesc să înțeleagă comportamentul de cumpărare al clienților și să aibă viziune clară asupra experienței utilizatorului (user experience). Astfel, analiza prin eye tracking duce la creșterea conversiilor. Business-urile din domeniul comerțului electronic au în special de câștigat.

Pentru că ochii nu mint, HUMANIZE își propune, prin studii amănunțite asupra interacțiunii cu produsele digitale, să susțină aceste companii care își doresc cu adevărat să se pună în locul clienților.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Related