Dincolo de sedinte

Dincolo de sedinte

Lucram cu Don Bowen de cateva saptamani, el Creative Director in Leo Burnett Londra, eu Global Account Director in Leo Burnett Romania, si era prima data cand urma sa petrecem ceva mai mult timp impreuna.

Nu apucasem sa ne cunoastem prea bine, dar il simteam ca nu era in culmea entuziasmului ca urma sa faca echipa cu cineva asa de tanar (aveam 31 ani) si, pe deasupra,  din Romania – tara fara vreo mare traditie in proiecte globale. Asa ca, in momentul in care am auzit ca vine in Bucuresti pentru niste intalniri si ca ramane peste weekend cu sotia, i-am propus imediat sa le fiu ghid. Cum primul lucru pe care intentionau sa-l faca era sa viziteze Casa Poporului, le-am zis sa mearga fara mine si apoi ii preiau eu.

Sambata pe la pranz suna telefonul:

Don: Alo, Lorand?
Eu: Yes, Hi Don.
Don:Hi. Just wanted to let you know that we finished to visit the House of the People and in case your offer regarding the tour of Bucharest is still on, you may come to pick us up.
Don: Of course is on. I’ll be there in ten minutes. Where are you exactly? The House of the People is a huge building.
Don:I have no idea. We exit the building but have no clue where we are.
Eu: Can you tell me the name of the bulevard?
Don:There is no sign
Eu: Can you ask somebody?
Don:I will try, but there is no person around us.
Eu: Ok, can you tell me than if you are in the sun or in the shadow of the building?
Don: We are now in the shadow of the building.
Eu: Great. I know now where you are. Wait for me on the bulevard. I’ll come to pick you up.

 

Moment in care se pare ca l-am dat gata: i s-a parut atat de desteapta abordarea cu soare/umbra incat i-am castigat pe loc respectul. Mi-a zis-o, dar am si simtit-o din atitudinea sa, din modul in care am interactionat incepand din acel moment. Mi-a mai zis-o si cativa ani dupa: I still remember the shadow moment in Bucharest.

Intr-o dimineata prin 2006-2007 luam micul dejun cu un client in Geneva si imi zice ceva de genul: tocmai am citit in ziar ca managementul Starbucks a deschis discutiile cu managementul Mc Donald’s pentru ca in toate restaurantele din lume sa se vanda exclusiv cafea de la Starbucks. Cum ti se pare?

Spre (probabil) surprinderea lui raspunsul meu a fost construit in jurul faptului ca ar fi foarte greu pentru Mc Donald’s sa implementeze din punct de vedere logistic pentru ca restaurantele Mc Donald’s sunt gandite in asa fel incat sa foloseasca cat mai eficient spatiul disponibil, iar implementarea unor echipamente sofisticate ca cele de la Starbucks solicita spatii suplimentare care nu cred ca sunt disponibile in restaurantele lor.

Intr-o astfel de discutie libera nu e loc de analize ample, de abordarea tuturor unghiurilor, de acoperit intregul spectru de aspecte. Incepi sa vorbesti despre ceva si cam pe acolo ramai cu discutia. Pentru ca este o simpla discutie informala.

Am evitat in mod constient sa dau raspunsul pe care majoritatea oamenilor de agentie l-ar da: vor trebui sa aiba mare grija cum aduc la viata pentru ca  Starbucks si Mc Donald’s au pozitionari foarte diferite si care chiar se contrazic (la McDonald’s value este core, la Starbucks nu e nimic value. La Starbucks experienta este core, la Mc Donald’s nu era nici pe departe ceea ce trebuia)*.

Am facut acest lucru pentru ca am vrut sa-l fac sa-si dea seama ca inteleg complexitatea unei afaceri, ca lucrurile nu se rezuma la publicitate, la brand si la sanatatea ei si ca se poate baza pe mine pentru un punct de vedere solid pentru tot ce tine de afacerea lui. Ca gandesc dincolo de zona mea de specializare.

Sunt convins ca relatiile si increderea se castiga pe proiecte, dar cel putin in aceeasi masura si in discutiile din afara lor pentru ca acolo oamenii te pot descoperi pe tine, pot vedea cum gandesti tu, nu echipa ta.

Aceste oportunitati de interactiune in afara programului de lucru sunt aur si ar trebui tratate ca atare de oamenii din agentiile de publicitate.

*Anuntul era despre cafea de la Starbucks. McDonald’s putea comercializa sub brandul Starbucks sau sub un alt brand al acesteia. Ce cafea bei azi la KFC? Seattle's Best Coffee (an American coffee retailer and wholesaler based in Seattle, Washington. Since 2003, they have been a subsidiary of American coffeehouse chain Starbucks. Sursa: wikipedia.org) 

_______________________
 Lorand Balint Boti este Managing Director Publicis Sport and Entertainment si are o experienta de peste 19 ani in industria de marketing si comunicare romaneasca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related