Creative Express 2019: 3 zile prin Riga și un brief de rezolvat în circa 24 de ore

Creative Express 2019: 3 zile prin Riga și un brief de rezolvat în circa 24 de ore

Selectate anul acesta pentru workshopul Creative Express, organizat de ADC Europe pe 18 și 19 iulie în Letonia, Raluca Circo (Senior Art Director, McCann Worldgroup România) și Diana Mitrică (Copywriter, Ogilvy România) au vorbit în engleză una cu alta odată ajunse în Riga până să se prindă că foarte la îndemână le era și româna. Alături de ele, alți 30 de creativi din 15 țări europene s-au adunat în jurul unui brief care cerea o campanie turistică pentru capitala Letoniei, mai precis o execuție freestyle, la interpretarea echipelor formate din câte 4-5 creativi. Diana și Raluca au lucrat în echipe diferite și povestesc cum a fost experiența pentru fiecare: 

 

Înscrierea și selecția

Raluca: Creative Express este un workshop care adună creativi tineri din întreaga Europă pentru a lucra pe un brief, timp de 3 zile, împreună cu mentori (membrii ADCE). Înscrierea se face mereu prin intermediul membrilor ADC ai fiecărei țări și procedura diferă puțin de la țară la țară. Noi am completat o fișă de înscriere la care am adăugat un CV și un portofoliu.  

Diana: Mă întreb de când am primit mailul de "felicitări!" de la ADCE care e de fapt motivul pentru care am fost creativii Aleși pentru Creative Express. Oricum ar fi, mă bucur mult că am ajuns acolo și că i-am cunoscut pe toți oamenii ăia mișto și minunați și ambițioși.

 

Ajunși pe brief: promovați Riga. Echipa Dianei

Diana: Am ajuns în Riga cu o seară înainte și prima persoană pe care am cunoscut-o a fost Raluca, cu care am vorbit în engleză pentru că oboseală și pentru că nu știam nicicare cine de unde e, dar nici nu ne-a trecut prin minte să întrebăm.

În diminețile următoare, organizatorii au strâns 32 de creativi și 8 mentori din Europa în Biblioteca Națională a Letoniei. Același setup: 4-5 creativi din țări diferite, brief local, mentor dedicat și puțin peste 24h pentru o idee finală.

Au urmat niște motivaționale pe fast-forward de la toți mentorii, niște "salut sunt x și fac y" și mai pe fast-forward de la creativi, brieful, cafeaua, brainstormingurile, un work session pe barcă, idei care au venit, idei care au picat, alte idei care au venit și s-a ajuns la un mic spot-experiment de promovare al orașului în cadrul Eurovision 2020. Toate astea s-au întâmplat cumva mai rapid decât ar dura să citești fraza de mai sus.

Creativi aşteptând ok-ul final, colorizat, 2019:

Aici prezentam al doilea slide din cele 4 cu tot cu "thank you":

Reacţia publicului la prezentarea noastră:

 

Turiști pe repede-inainte. Echipa Ralucăi

Raluca: Brieful a fost să promovăm Riga printr-o campanie turistică. No strategy or deliverables, ci o execuție lăsată la interpretarea fiecărei echipe, freestyle creativity, if you want. Clientul a menționat că în fiecare an caută o agenție nouă care să aducă o altă interpretare campaniei lor anuale.

Fiindcă nu eram rezidenți sau familiari locului, clientul și-a dorit o perspectivă cu totul nouă asupra turismului local, așa că am devenit cei mai absorbiți turiști și am încercat să găsim cele mai interesante unghiuri de abordare, la fel ca la orice brief de acasă.

Pentru echipa mea, Riga e cumva un loc de pionierat turistic, în care ai vrea să ajungi pentru că prietenii tăi încă n-au ajuns. E un loc frumos, căruia nu-i lipsește nimic, mai puțin faptul că nu este Londra, sau Berlin, sau Paris. Așa că Riga a devenit un "what the fuck destination" și am executat totul în direcția asta :)

 

Colaborarea

Raluca: M-am simțit ca într-o mică familie creativă fără specific local. Nu știu dacă e mai important faptul am rezolvat un brief în aceste 3 zile, ci faptul că am lucrat coeziv cu niște oameni cu care am avut o chimie din prima. A fost cea mai amplă experiență de networking pe care am trăit-o până acum. Este super tare să conștientizezi cât de ușor e să traversezi continentul ăsta și să-ți continui munca fără prea multe eforturi de adaptare.

Am lucrat foarte bine împreună, am descoperit oameni cu care mi-ar plăcea să lucrez și mai departe, a fost o prezentare frumoasă și îi sugerez oricărui creativ român de sub 30 de ani să participe anul viitor.

Diana: Cu colegii din echipa mea a curs totul natural. Ne-a unit faptul că nu știam nici unul unde era Riga pe hartă înainte să ajungem acolo. Mi-ar fi plăcut să avem mai mult timp de networking, că fiecare om de acolo avea așa câte o poveste foarte complexă și o viziune intriguing despre advertising și viață -  și pe Instagram nu e la fel de appealing să porți discuții din astea.

 

 

Impresii de după

Diana: E mișto să mai ieși din speech-urile de promoteri și din confortul comunității de la birou și să te arunci într-un schimb din care nu știi ce o să iasă. Important e să iei drive-ul ăla acasă și să faci ceva bun din el în loc să îți iei vreo depresie că "d-aia merge totul prost în țara asta". Zicea și mentorul echipei din care am făcut parte, Charlotte Bufler: "If something is worth doing, it's worth overdoing."

Raluca: Indiferent de țara din care provii sau de backgroundul creativ, sunt foarte multe de învățat din experiența asta. Vei fi și turist, dar vei fi și publicitar și este mega entertaining să descoperi nu numai că veți avea probleme comune day-to-day, ci și că aveți aceeași abordare creativă indiferent de brief. The industry binds us together. Mergeți la Creative Express, va fi foarte util. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Ogilvy Romania

Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy si oferă pietei din Romania următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related