[De la prietenie la business] The Box - Barbell Club – cel mai important antrenament e următorul

[De la prietenie la business] The Box - Barbell Club – cel mai important antrenament e următorul

Caută stil de viață sănătos pe Google și ai să găsești aproximativ 898,000 de rezultate. În 0.37 secunde. Caută ce-i sănătos în stilul tău de viață și-ai să aproximezi că poți mai mult. Așa au făcut și Dan Mocan, Dani Faur şi Bogdan Petrican când au fondat The Box Barbell Club în Cluj. Pentru ca oricine vrea să se calibreze fizic și mental, să o poată face căutând doar locația lor pe Google. Apoi, nu mai trebuie decât ambiția de a ajunge până la ușa sălii. De acolo, se ocupă ei și echipa lor. 

Pe lângă componenta sportivă, serviciile lor includ kinetoterapie, masaj sau consultanță în nutriție. Cei trei au pornit de la pasiunea lor pentru crossfit – o metodă dinamică de antrenament, și au creat în jurul lor o comunitate activă care își găsește mereu energia pentru următorul antrenament. 

”La The Box învățăm mișcări corecte, urmărim postura si încercăm să facem oamenii să înțeleagă că nu e vorba de un sprint, ci de un maraton.” 

Dacă ar purta tricouri cu mesaje, pe tricourile lor ar scrie It never gets easier, you just get better. Le poartă. Și dacă ar ieși la o bere, ar face-o ca prieteni și ca parteneri de afaceri. Pentru că sunt și una și alta. Și n-ar uita de unde au pornit, dar au insista pe încotro se îndreaptă. 

Adevărul e că ideile bune se discută la o bere, iar momentele cool între prieteni pot naște business-uri creative. Continuăm seria editorială alături de Ursus, dedicată business-urilor deschise de prieteni. Așa cum e The Box Barbell Club.

U-Talks

Joburi precedente

Înainte să începem proiectul The Box, Bogdan era singurul care era implicat în domeniul sportiv, fiind antrenor la o alta sală de sport din Cluj, unde ne-am și cunoscut. În perioada respectivă, atât Dan, cât și Dani lucrau în IT.

 

Prieteni din pasiune

Dan și Dani au descoperit pasiunea pentru sport destul de târziu. În 2015 au ajuns să se antreneze la aceeași sală, unde Bogdan era antrenor. Această pasiune comună a avut ca rezultat închegarea unei prietenii. Am început să mergem împreună la diverse evenimente sportive și să vizităm tot mai multe săli, până când am luat decizia de a construi acest business împreună. Faptul că ne cunoșteam bine a contat mult în luarea deciziilor si în viziunea comună. 

 

Ideea de business

Într-un weekend, ne-am strâns vreo douăzeci de oameni din grupul nostru de antrenament, cu scopul de a vizita o sală din alt oraș. Am ramăs uimiți de ceea ce am văzut. Astfel, a apărut întrebarea; „cum ar fi să facem și noi o sală de genul acesta în Cluj?”. Fiecare din noi am analizat această întrebare timp de vreo două luni, fără să o dezbatem între noi. Am reluat-o într-un weekend, la o poveste și un pahar de bere. Atunci am hotărât că merită să facem puțin research, să vedem care ar fi primii pași.

În scurt timp după luarea deciziei de a face sala, am stabilit niște întâlniri săptămânale, în care puneam pe hârtie planul de business: am înființat firma și am început demersurile pentru proiectul de finanțare. 

 

Motivatiile personale

Pasiunea noastră pentru sport și realizările personale au consolidat ideea de business. Prin sport am devenit mai sănătosi, mai organizați, mai energici, lucru pe care vrem să îl transmitem mai departe si altor persoane. Comunitatea o vedem ca pe un factor principal, întrucât îți oferă motivația necesară pentru a apărea la următorul antrenament.

 

Asteptari

De la început ne-am dorit să avem un impact asupra comunității. Misiunea noastră este motivarea oamenilor să facă sport. Nevoia de pe piață ne determină să fim tot mai focusați și să încercăm să acoperim o gamă cât mai largă de servicii: de la antrenamente și nutriție până la recuperare și, de ce nu, educație. Nu ne simțim, neapărat, limitați în acest spațiu, dar cu siguranță, dacă reușim să mai deschidem încă o locație, ne putem adresa unui public mai larg.

 

Riscuri și dificultăți

Riscul pentru a demara business-ul nu a fost unul mare. Am luat în considerare faptul că suntem tineri și, dacă e să greșim, o facem la vârsta care ne permite să ne putem ridica înapoi destul de repede. Faptul că suntem o echipă și ne susținem între noi, discutăm și dezbatem idei, ne-a ajutat să vedem mai departe de orice risc. Cu siguranță, fiecare dintre noi și-a asumat faptul că, pentu o perioadă, cel puțin, micile plăceri vor trebui să ia o pauză.

Una dintre provocările cele mai mari a fost găsirea unui spațiu, care să corespundă nevoilor noastre. După zece luni de căutări, am găsit locul potrivit. 

Partea operațională a fost destul de provocatoare, însă am reușit să creăm procesele necesare ulterior. Focusul s-a îndreptat asupra promovării. Încercăm să fim foarte „prezenți” în relația cu clienții, cerem feedback constant pe care încercăm să îl și punem în practică.

 

Rolul de antreprenori

Am ajuns să realizăm că trăiam într-o „bulă” destul de mare, fiind feriți de multe dintre riscurile din societatea actuală. Un venit constant, te ține într-un loc destul de sigur. În același timp, consider că am ajuns oameni capabili să aleagă direcția pe care vor să o apuce. Bineînteles că și responsabilitățile au crescut. În final, e important faptul că venim tot timpul cu zâmbetul pe buze la „birou”.

 

Parteneri de afaceri

Cu siguranță că am devenit mult mai apropiați și știm că ne putem baza unul pe celălalt. Ca să clădești o echipă ai nevoie de câteva provocări/încercări, peste care trebuie să treci. Noi facem asta în fiecare zi, motiv pentru care este normal ca echipa The Box să devină mai puternică pe zi ce trece. La fel se întâmplă și cu relația noastră.

 

Entuziasmul pe parcurs

Nu cred că a dispărut entuziasmul de la noi. Se întâmplă, într-adevăr, ca, uneori, să îți pierzi avântul printre toate proiectele, dar e de ajuns să intri în sală și să vorbești cu doi-trei membri ai comunității noastre. Imediat îți găsești toată energia de care ai nevoie ca să mergi mai departe.

 

Inspirația

Fiecare membru al comunității noastre care reușește să devină un om mai puternic. Asta poate însemna faptul că se obișnuiește să practice sport, slăbește, își crește masa musculară sau doar se binedispune. 

 

Momente de respiro

Rar. Suntem orientați pe rezultate și ne dorim foarte multe într-un timp extrem de redus. În principiu, sărbătorim la o bere, dar, de cele mai multe ori, și în acele momente ne gândim la următorul proiect. 

 

Dacă ar fi să o luați de la capăt

Probabil am începe cu vreo zece ani mai repede, iar asta numai deoarece considerăm că puteam fi mult mai utili lumii în deceniul precedent. În rest, nimic. A fost un process în care fiecare moment a contat spre definirea brand-ului The Box și, implicit, a noastră ca antreprenori.

 

Misiunea

Scopul The Box Barbell Club este acela de a transforma oamenii din România în persoane active și conștiente de consecințele sedentarismului.

Totul pornește de la dorința noastră de a face lumea mai activă. Majoritatea persoanelor care nu fac sport trebuie să treacă peste două bariere – să faci sport nu este confortabil (cel puțin la început), iar, pe lângă asta, mai și costă.

Așa că trebuie să fim foarte persuasivi când îi convingem pe cei din jur că, de fapt, totul este spre binele lor și că, pentru a se putea bucura de viață, sportul trebuie să fie parte din rutina lor. 

 

Serviciile The Box

The Box este gândit ca un serviciu complet, care îți oferă tot ce ai nevoie pentru a deveni mai sănătos și mai activ. Vorbim aici despre componența sportivă care este esențială. De asemenea,  oferim atât servicii de reabilitare, cum ar fi kinetoterapia si masajul, cât și servicii de nutriție. Așadar, dacă vrei să îți schimbi stilul de viață într-unul cât mai echilibrat și activ, la noi găsești tot ce ai nevoie.

 

Publicul

Momentan, cei mai mulți membri ai comunității The Box sunt din segmentul de vârstă cuprins între 25-34 de ani, dar avem și elevi studenți, pensionari. Ne adresăm atleților prefesioniști, care își fac pregătirea fizică (ex: lotul olimpic de Judo, echipele de junior: CS Transilvania Seeds sau CS Rugby Junior Cluj) și amatorilor, care vor să fie mai activi.

Tocmai începem o colaborare cu un centru de vârstnici, pentru care pregătim un antrenament săptămânal. Într-o propoziție aș zice că ne adresăm tututor celor care își doresc ca la 80 de ani să poată zburda cu nepoții prin aer liber.

 

Promovarea

Până acum, am mizat mult pe partea de online, unde am sesizat o creștere datorată informațiilor utile oferite celor care ne urmăresc. Punem accent pe creare unui brand puternic și curat. Am ieșit și în zona de offline, unde ne-am asociat cu brand-uri mari, cu o misiune comună și valori similare: Sports Festival sau Beard Brothers.

Suntem foarte apropiați de comunitatea noastră și ne simțit responsabili pentru fiecare membru al ei: ieșim în oraș, la cabane sau pur și simplu organizăm evenimente în sală.

 

Echipa

Dan, Dani și Bogdan sunt principalii coordonatori, fiecare având roluri bine definite. Primele două persoane din echipa au fost Gabriel Sincraian si Anca Tohatan.

Dani se ocupă de finanțe, partea legală/juridică, administrare, angajați. Dan se ocupă de marketing, business, relațiile cu partenerii, proiecte noi. Bogdan este responsabil de partea de antrenamente, dezvoltarea celorlalți antrenori, conținutul de pe blog. Bineînteles, o mare parte a activității este gestionată de antrenori: ei țin clasele, sunt cei mai aproape de un abonat.

În total, am ajuns să fim unsprezece persoane: antrenori, maseuri, kinetoterapeuți, nutriționiști dieteticieni și persoane care se ocupă de administrare. Suntem mult mai mulți decât preconizam inițial și, în același timp, simțim că am mai avea nevoie de încă pe atâția.

Pe măsură ce aceasta va evolua, va crește și brand-ul nostru, reușind să ajungem la cât mai mulți oameni.

 

 

Provocările pieței

Considerăm că piața sportivă a explodat în ultima perioadă, ceea ce este bine. Lumea începe să facă loc sportului și să realizeze importanța acestuia. În același timp, un rezultat normal, în momentul în care o piață crește, este scăderea calității, așa că, aș spune că cea mai mare provocare este să educăm publicul, astfel încât să discearnă între sportul benefic și cel care aduce riscuri asupra sănătății.

La The Box învățăm mișcări corecte, urmărim postura si încercăm să facem oamenii să înțeleagă că nu e vorba de un sprint, ci de un maraton. Ținta este să facă sport și să aibă o viață echilbrată pe termen lung.

 

Profitul

Predicțiile spun că vom fi profitabili la sfârșitul anului, ceea ce este peste așteptările noastre. Totul, credem noi, se rezumă la pasiunea pe care o pun în practică oamenii din echipa The Box și membrii comunității, care ne fac să fim cu zâmbetul pe buze și să ne dorim să creștem în continuare.

 

Planuri

Având în vedere că ne-am asumat misiunea de a schimba procentul de oameni sedentari din România, nu avem altă variantă decât creșterea. Momentan, avem foarte multe idei, iar totul se va rezuma la prioritizarea lor și la variantele de finanțare.

 

Așa cum au menționat, cei trei au devenit mai sănătosi, mai organizați si mai energici, prin sport. Si-au propus să îi inspire și pe alții să își schimbe stilul de viață. Și au transformat asta într-un business. Adevarul e că o întâlnire la o bere cu prietenii, după sală, este de bun augur. Mai ales, când prietenii îți sunt și parteneri de afaceri. 

Alaturi de Ursus, spunem povestile unor astfel de prietenii, din care s-au nascut business-uri care pot inspira la randul lor, pe altii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune



Branded


Related