[De la prietenie la business] Ciprian Jdera și Mădălin Neagu, Omega House - un flux permanent de oameni creativi și entuziaști

[De la prietenie la business] Ciprian Jdera și Mădălin Neagu, Omega House - un flux permanent de oameni creativi și entuziaști

 A doua zi după petrecere. Poate un ceai, canapeaua rezervată, știu și eu, Netflix. Nu. Pentru Mădălin Neagu și Ciprian Jdera, a doua zi după o petrecere a însemnat un prânz și o idee de afaceri.  

Înainte de Omega House a fost Omega Men, o asociație fondată cu mai mulți prieteni, care au creat o comunitate de bărbați interesați de un stil de viață ”omega”. Adică cursuri, seminarii, workshop-uri pe teme de nutriție, fitness, tehnici de respirație, meditație, programare neuro-lingvistică, relații, antreprenoriat sau marketing și comunicare. 

“Ne-am distrat ca niște nebuni, am învățat enorm, am evoluat și am cunoscut oameni incredibili din toate domeniile.” 

Inspirați de conceptul de sharing economy, cu un plan de business sumar și idealist în buzunar,  și cu un mindset setat pentru a asimilia know-how, s-a născut spatiul lor de co-living și co-working dedicat nomazilor digitali, freelancerilor sau antreprenorilor interesați să facă parte dintr-o comunitate multiculturală. Omega House nu le oferă acestora un spațiu de cazare, ci un stil de viață. 

Au atins punctul de break-even după primul an, dar cel mai mare profit este suma tuturor lucrurilor pe care le-au învățat și implementat împreună. 

Nu știm cu cine au dansat la acea petrecere, nici ce au comandat la prânzul de a doua zi, dar știm că ideea lor a funcționat. Și că oricât de confortabilă ar fi fost canapeaua, sau oricât de bun ar fi fost serialul de pe Netflix, a meritat să nu fie văzut. Pentru ca ei doi să se fi văzut. Și să fi ciocnit o bere. Și să fi spus ”Hai să facem asta!”. 

Adevărul e că ideile bune se discută la o bere, iar momentele cool între prieteni pot naște business-uri creative, pe termen lung. Continuăm seria editorială alături de Ursus, dedicată business-urilor deschise de prieteni. Așa cum e Omega House.

U-Talks

 

Joburi precedente

Ciprian: Mi-am început cariera de “antreprenor” (deși pe vremea aia nu cunoșteam termenul, eram doar un adolescent care dorea să facă bani) vânzând cd-uri cu jocuri, reparând calculatoare și lipind afișe pe pereți. Au urmat vânzări de calculatoare, imobiliare, o afacere în domeniul hotelier, un ONG și apoi Omega House.

Mădălin: Ca să nu vă plictisesc cu aspecte de genul tipului liceului absolvit sau a studiilor economice, numesc doar câteva din activitățile precedente Omega House:  domeniul imobiliar și al construcțiilor, eu fiind parte din conducerea unei firme ce producea vopsele și produse derivate pentru construcții.

 

Prieteni vechi

Ciprian: Ne-am cunoscut la vârsta de 8 ani, pe vremea când frecventam amândoi clubul copiilor. Provenind dintr-un oraș mic a fost destul de ușor să menținem relația fiindcă ne întâlneam des, fară să vrem, la diverse activități organizate pentru copii. Odată cu începerea liceului, am început să frecventam toate petrecerile care se organizau în perioada respectivă.

Mădălin: Cât a contat că ne cunoșteam? Destul de mult, însă ce m-a atras pe mine, personal, în acest proiect, a fost noutatea ideii și, mai ales, faptul că a fost primul proiect pe care am încercat să-l dezvoltam împreună.

 

Ideea de business

Ideea de business a fost în totalitate a lui Ciprian, nu știu exact procesul din spatele ideii, însă acesta a venit la mine a doua zi după o petrecere, în care ne-am întâlnit să luam prânzul împreună și am început să discutăm, Ciprian mi-a povestit despre idee care m-a intrigat imediat.

 

Contextul

Am observat că turismul în București este într-o continuă creștere, cumulat cu plăcerea mea de a cunoaște tot timpul oameni noi, m-au făcut să fiu atras de domeniul hotelier. Despre ideea de co-working nu cunoșteam absolut nimic la vremea când am început să discutăm despre înființarea Omega House, însă mi-a plăcut, și atunci am început să frecventam spații de acest gen pentru a vedea cum este să lucrezi într-unul, ce atmosferă se crează, ce fel de oameni vin, etc.

Înainte de Omega House a fost Omega Men, o asociație fondată de cinci prieteni care și-au dorit să coaguleze o comunitate de bărbați interesați de un stil de viață ”omega”. (www.urbandictionary.com definește bărbatul Omega astfel  ”A confident and capable male that doesn't seek approval or abide by social hierarchy. He sets his own goals, and defines his own success.”)

În primul an de la înființare, Omega Men a organizat peste 100 de cursuri, seminarii, workshop-uri pe teme de nutriție, fitness, tehnici de respirație, meditație, programare neuro-lingvistică, relații, antreprenoriat sau marketing și comunicare. Ne-am distrat ca niște nebuni, am învățat enorm, am evoluat și am cunoscut oameni incredibili din toate domeniile.

Experiența și cunoștințele acumulate din proiectul Omega Men a condus la ideea de afacere Omega House. Desigur că, nu am putut rezista fără prezențe feminine în peisaj, astfel că Omega House a fost încă de la înființare dedicat ambelor sexe, în egală măsură.

 

Începutul

Primul pas a fost schițarea unui plan de business (sumar și idealist, după cum am realizat ulterior), căutarea locației pe care să o închiriem, dar și a partenerilor pentru dezvoltarea proiectului. Aveam nevoie de ajutor atât pe partea financiară, cât și pentru know-how-ul care ne lipsea în anumite domenii, precum managementul cafenelei.

 

Motivațiile personale

Mădălin: Pentru mine a fost ideea de noutate a conceptului. Care au fost motivațiile personale? Personal, îmi place să contribui la clădirea de lucruri frumoase și atipice.

Ciprian: Am avut și încă avem încredere în ideea ce co-working & co-living, văzând că oamenii își doresc să lucreze împreună într-un mediu liber, și mai nou, să și locuiască împreună, dar în același timp să aibă spațiu privat. Am fost inspirați și ne-a dat încredere fenomenul de “sharing” la nivel global al mașinilor (Uber), apartamentelor (Airbnb) și a mâncării (OLIO).

 

Formula de start

Noi, asociații, fiind și conducători și executanți și femeie de serviciu, și debarasatori, și specialiști în finisaje.

Pentru că erau împărțiți între multe proiecte și țări, băieții din Omega Men au decis să fie  alături de noi doar cu sfaturi și susținere, în faza inițială a business-ului.

Echipa noastră este într-o continuă evoluție pentru că suntem parte dintr-un program de internship internațional, în care digital nomads din întreaga lume se alătură echipei pentru o perioadă determinată de timp, în schimbul găzduirii și a experiențelor Omega House.

Apreciem contribuția fiecărei persoane care lucrează alături de noi pentru o zi, o lună sau un an. De asemenea, suntem recunoscători oamenilor care ne-au inspirat în tot acest proiect, motiv pentru care am dedicat câțiva pereți din casă unei galerii de fotografii cu toți cei care au contribuit la ceea ce este Omega House astăzi.

În acest moment, echipa de conducere este un trio în simbioză perfectă. Ciprian se ocupă de managementul hostelului și al cafenelei, de parteneriate și reprezintă Omega House la toate evenimentele care au loc în casă, fie că sunt organizate sau doar găzduite de noi. Aida supervizează partea de client service, programul de internship și comunicarea, iar logistica evenimentelor este ireproșabilă datorită ei. Mădălin se ocupă de toate aspectele financiare și contabile.

 

Așteptări

Ciprian: Am plecat la drum cu entuziasmul oricărui antreprenor care se îmbarcă la bordul unei nave de croazieră a cărei destinație se poate schimba de la oră la oră, însă el are toată încrederea că va urma o călătorie plină de aventuri, care nu-i va lăsa timp să se plictisească. Ne-am dorit totodată, independență financiară și extinderea business-ului în alte orașe sau, de ce nu, la nivel internațional.

Partea cu îmbarcarea la bordul unei nave cu destinație incertă a fost cea mai adevărată și totodată cea mai bună lecție; a fost trezirea la realitate când vine vorba despre sistemul administrativ, împovărat de birocrație, unde pentru lucruri foarte simple, obținerea unui răspuns este uneori cea mai grea cerință.

Mădălin: Am fost surprins plăcut să constat că sistemul acesta este format din oameni, iar foarte mulți din ei sunt minunați, binevoitori și cu mult entuziasm care fac acele așteptări de care aminteam să fie mai plăcute; îmi scot pălăria în fata acestora fiindcă avem multa nevoie de mai mulți oameni asemenea lor.

 

Asumarea rolului de antreprenori

Ciprian: Rolul de antreprenor a adus multă ordine și curățenie în viața mea, mi-am dat seama că așa cum fac lucrurile mici voi face și lucrurile mari. Am devenit mai calculat în ceea ce privește finanțele personale, cum îmi cheltui banii în afara business-ului, dar și ordinea/dezordinea pe care o las în apartamentul în care locuiesc, curățenia în acte.

 

Parteneri de afaceri 

Relația noastră s-a împământenit bine, după ce am pornit pe acest drum împreună. Am învățat multe unul despre celalalt, cum răspundem în fața provocărilor, cum ne completăm unul pe celalalt.

 

Entuziasmul pe parcurs

Entuziasmul nebun a ținut primul an după care ne-am trezit la realitatea faptului că nu mai putem aduce bani “de acasă” și suntem nevoiți să luam decizii mai mult orientate către rentabilitatea afacerii pe care am pornit-o. Pe parcurs, ce ne-a ținut conectați, a fost dorința de a construi un loc special în București, în care oamenii să fie primiți cu sufletul, clienții să fie primiți ca oaspeți, în primul rând.

 

Momente de respiro

Motivele pentru care ciocnim sunt toate lucrurile pe care le-am învățat pe parcursul acestor doi ani, considerând că asta este adevăratul profit pe care l-am realizat până acum.

 

Creativitatea

Este o parte pe care am avut-o și o avem din abundență. Nu investim în ea, pur și simplu ne dăm voie să fim creativi visând la lucrurile care ne aduc bucurie și altora contribuție, pe care apoi le punem în practică trecându-le mai întâi prin filtrul minții și al rentabilității.

 

Dacă ar fi să o luați de la capăt

Ciprian: Aș schimba multe decizii pe care le-am luat și am văzut că nu au fost rentabile, nu au adus fructele pe care mi le-am imaginat, dar în același timp mă gândesc la bogata experiență deprinsă din aceste mici eșecuri și prefer să mi le asum și să le las așa.

 

Publicul

Omega House este un concept de co-living, unul dintre puținele din România; este un fel de ”salată cu de toate” pentru cei care sunt interesați să facă parte dintr-o comunitate multiculturală, reunită de dorința de evoluție și ”îmbogățire” intelectuală și spirituală.

Pe scurt, avem locuri de cazare în camere private (găzduire mai scurtă de 3 săptămâni) sau co-living. Avem o bucătărie și un lounge comun, un hub și un spațiu de evenimente, o cafenea, două terase, un studio foto și o cameră de muzică.

La Omega House găzduim tineri de pe întreg globul. Nu sunt doar digital nomads din Polonia, UK, Italia și Franța sau țări mai îndepărtate, precum India și SUA, ci și oameni din România, care ne aleg pentru că opțiunile de chirie din București nu le satisfac toate nevoie sau că alternativă la căminele studențești. Vin pentru un loc de cazare și descoperă un nou stil de viață.

În hub și la evenimente sunt freelanceri și antreprenori din industrii creative, care înțeleg puterea networking-ului și importanța dezvoltării și învățării permanente.

 

Promovarea

Comunitatea noastră este permanent conectată la social media, iar când nu ne întâlnim la evenimentele din casă, interacționăm foarte mult pe Facebook și Instagram. Însă comunicarea noastră este mai consistentă de atât. Pentru a face cunoscut conceptul de co-living în România, campania de PR cu mult conținut în media online și offline, cu exemple ”de afară”, cu prezentarea poveștii noastre și chiar a rezidenților Omega își arată rezultatele deja.

Pentru partea de hopitality, suntem înscriși pe platforme online precum booking, hostelworld sau expedia.

 

Provocările pieței

Odată cu creșterea numărului de spații de co-working, provocarea noastră este legată de poziționarea hub-ului Omega House și comunicarea avantajelor competitive pe care le oferim. Freelancerii sau antreprenorii care aleg să își mute biroul la Omega, găsesc aici nu doar un spațiu liniștit, inovator și nonconformist, ci și un flux permanent de oameni creativi și entuziaști – români sau expați - care constituie o sursă permanentă de inspirație și networking. Bilanțul evenimentelor pentru comunitate este întotdeauna pozitiv pentru ei și fiecare zi în Omega House reprezintă o oportunitate de creștere a afacerii.

Pe partea de co-living în formă organizată, România este încă la început de drum. Însă diversitatea culturală este evidentă în orice spațiu public, birou sau cerc de prieteni din București, atfel încât ne așteptăm la o evoluție pe viitor.

 

Profitul

Fiind un concept hibrid și atipic pentru Romania, creșterea a fost lentă și fluctuantă, am atins breakeven point-ul după primul an, iar apoi profitul a fost reinvestit permanent pentru a menține un standard ridicat.

 

Planuri

În acest moment, lucram intens la adăugarea unui nou serviciu casei, acela de restaurant. În acest fel vom aduce plus valoare oaspeților casei, indiferent că vorbim de hotel, hub sau clienții cafenelei.

Ne dorim ca întreaga casă să fie locuită în sistem co-living de oameni care aleg să se dezvolte și să creeze proiecte minunate împreună. Ne dorim că toate evenimentele să fie organizate intern conform valorilor noastre. Ne dorim să servim doar mâncare buna pe viitor, gătită cu suflet din ingrediente crescute în pământ bun.

Ne dorim că numele Omega House să fie asociat în mintea oamenilor cu bucuria și entuziasmul de a întâlni prieteni și oameni adevărați, cu deschiderea de a experimenta și a învăța.

Ciprian și Mădălin au creat contextul ideal. Prietenii n-au întârziat să apară, berile n-au așteptat să fie comandate, ideile n-au ezitat să prindă contur. Nomad digital, freelancer sau antreprenor, n-ai cum să nu îți dorești să faci parte dintr-o astfel de comunitate. Român sau expat, n-ai cum să ignori creativitatea și efervescența unui astfel de loc, situat în inima Bucureștiului.

 Alături de Ursus, spunem povestea unor astfel de locuri și întâlniri, în seria dedicată business-urilor deschise din prietenie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Branded


Related