[Strada e pe bani] Coon și iepurașii trippy de pe pereți

[Strada e pe bani] Coon și iepurașii trippy de pe pereți

Max Dima a.k.a. Coon a început să deseneze în urmă cu 7 ani. Primele desene erau un lettering specific graffitti-ului, dar în timp literele au fost înlocuite cu diverse personaje. Cu stickere și paste-upuri pe bandă rulantă, Coon a simțit nevoia unei evoluții și a început să treacă și în zona desenului digital. De aici i s-a deschis o nouă lume pe care o colorează cu desene trippy influențate de ceea ce vede în oraș. În acest moment face parte dintr-un crew de stickere internaționa - Letal Filth. 

Despre desen, clienți, stradă și iepurași, în rândurile de mai jos:

 

Care au fost primele proiecte plătite? 

Primele mele proiecte pe bani au fost în perioada liceului. Făceam stickere și paste-ups. Știam puțin Illustrator și vectorizam personaje pentru oameni, pe Flickr. There was no Instagram then :).

 

Cum decurge relația cu clienții?

Clar este o evoluție la modul cum gestionez lucrurile acum față de când m-am apucat. Atunci era just for fun, nu mă gândeam atât de mult, nu erau brie-furi complicate sau dead-line -uri scurte. Acum e altceva.

În ceea ce privește brief-ul, încerc să vin cu idei noi însă dacă proiectul e de așa natură și nu se poate altfel, urmez brief-ul. Se mai întâmplă ca ideile mele să nu se potrivească cu ceea ce vrea clientul, dar dacă există comunicare din ambele părți, se rezolvă.

 

Ai vreun proiect în portofoliu care a necesitat mai multă atenție? 

Da, este chiar unul recent, ”Colective Hive” se numește. Am strâns mai mulți artiști din zona de street art / graffiti (Flying Fortress, Erps, RAWS, Crack), 25 la număr mai exact, alături de care am făcut o serie de postere.
Mi s-a parut super tare cât de mulți oameni s-au implicat. A durat 4 luni toată munca, dar a ieșit foarte fain la sfârșit.
Rabbits conecting people 

 

Colaborările tale sunt mai mult cu agenții sau direct cu clienții? 

Am lucrat cu ambele categorii de-a lungul timpului, însă prefer să lucrez direct cu clienții. Mi se pare mai ușoară comunicarea. Au fost și experiențe plăcute și mai puțin plăcute în ambele cazuri, depinde de ce oameni conduc proiectul.

În opinia mea, problema când lucrezi cu un client mai mare e că se pierde energia și ideea inițială a desenului până trece prin toate departamentele și aprobările necesare, and that takes a loooong time.

 

După cât timp ai reușit să îți definitivezi un set de fee-uri pentru lucrări?

A durat ceva pentru că la început era just for fun, așa că și fee-urile erau pe măsura acestui lucru. Pe parcurs, lucrând și lovindu-mă de tot felul de situații mi-am mai dat seama cum stă treaba. Fiecare are fee-ul lui în funcție de cum își apreciază  munca și nu sunt niște guideline-uri sau rule book pe care să le urmezi. De obicei, prețul este în funcție de complexitatea desenului.

 

Ce factori influențează cel mai mult decizia unui client?

Sigur, fee-ul joacă un rol important in alegerea clientului, dar, cel mai probabil, în cazul meu, la baza alegerii stau culorile vii, stilul, energia pe care o transmit lucrarile, activitatea pe stradă sau în online.

 

Au fost /ar fi clienți pe care i-ai refuza? 

Hmm, da, se întâmplă să refuz clienți. Fie vin cu cerințe dubioase sau deadline-uri scurte, fie se mai întâmplă să își dorească o imagine fix cum o au ei în cap dar stilul meu să nu se potrivească cu ce își doresc ei.

Mai sunt și proiecte cu brief-uri foarte stricte care nu permit nicio formă de modificare. În cazurile acestea nu accept proiectul.

 

Cum simți că a evoluat interesului publicului român pentru arta stradală?

Interesul publicului a crescut foarte mult și datorită platformelor de social media unde ai acces la o grămadă de lucrări. Astfel, și dacă vrei și dacă nu, tot ești expus la o formă de artă stradală.

Au fost câteva evenimente foarte faine în ultimul timp la București, Iași și Sibiu. Cultura stradală începe să prindă formă.

 

Poate trăi în România lui 2019 un artist doar din arta sa?

Nu știu, n-am încercat până acum să trăiesc doar din iepurașii ăștia colorați.

În general, fac proiecte de ilustrație. Pereți, gen commisioned work, au început de curând.

Cu iepurașii e altă treabă. I just fucking love puting em up. Nu pot să zic ca iese profit, dar nu ăsta e scopul lor. So, I’m good, mă încarcă pozitiv, e perfect pentru mine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related