Paradoxul vremurilor noastre

Paradoxul vremurilor noastre

Nu despre Octavian Paler și renumitul său text este vorba, ci despre o campanie offline care ne-a dat în obraz și ne-a ținut o lecție de morală, fără să o fi cerut. Cineva ar spune că-i clișeică, altcineva că asta-i o realitate și trebuie să o acceptăm așa cum e. Dar noi vrem să ne curățim de păcatele scrise alb pe negru pe aceste outdoor-uri, și transmitem mai departe.

Agenția N/A (independent) din Portugalia a ieșit pe străzile Lisabonei în toiul nopții și a lipit sute de afișe care poartă mesaje ce pun sub semnul întrebării o mare dependență a secolului XXI. ONLINE/OFFLIFE - așa a fost numită această campanie, care ne învață să trăim pe curat, nu pe ciorne. Să luăm o pauză de la selfie-uri, check-in-uri, like-uri și share-uri și să scoatem capul pe fereastră.

Am văzut cu toții această imagine, iar mulți dintre noi au simțit-o pe propria piele: s-au adunat prietenii la o masă. Că nu s-au văzut demult. Ar fi vrut să povestească, dar ochii ba unuia, ba altuia aleargă la ecranul care din când în când mai luminează ca să amintească de existența lui. Și o privim ca pe-o normalitate. Pentru că oamenii se adaptează atât de repede la schimbări (deseori) nocive. Că am ieșit din casă e deja un act de mare generozitate: am găsit timp. Nu am apelat la justificarea universal valabilă că nu-l avem. Că-i prea puțin. De parcă ceasul nu arată la toți aceleași 24 de ore.

Ne încadrăm perfect într-un precept înțelept: „Oamenii creează generații de mașini, iar mașinile, la rândul lor, modelează generații umane”, cine-o fi autorul nu spune nici Google, dar merită lăsat aici că se așază atât de bine lângă această campanie.

Seria completă de paradoxuri despre dependența noastră de online și tehnologia mobilă o puteți găsi pe onlineofflife.com.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related