[Povesti de bine] SocialPedia. Cand comunitatea din online se intalneste in offline

[Povesti de bine] SocialPedia. Cand comunitatea din online se intalneste in offline

In octombrie 2017, in marea de grupuri create pe Facebook, a aparut si SocialPedia, un loc virtual de intalnire, cunoastere si accesare de resurse pentru oamenii pasionati de social media. In doar doi ani, SocialPedia a devenit o comunitate cu peste 3200 de membri, care interactioneaza zilnic online, isi dau raspunsuri la intrebari, impart resurse si invata unii de la ceilalti.

Sabina Cornovac, blogger si om de social media cu o experienta de peste 11 ani, alaturi de Iulia Stanescu, specialist freelancer social media, au dezvoltat acest proiect educativ, premiat la Webstock anul trecut.

Social Pedia este acum si un loc de intalnire offline, unde oameni de succes din social media impartasesc secretele muncii din spatele ecranului, aducand valoare comunitatii prin sfaturi, ponturi si chiar povesti inspirationale.

“Cred ca o problema pe care comunitatea noastra o are este fluxul prea mare de informatii, cu care nu stie ce sa faca. Iar conferintele SocialPedia incearca sa traduca si sa cearna informatia de care are nevoie publicul, sa o puna in context si sa o imbrace in studii de caz cu cifre si exemple clare. Aducem in fata comunitatii specialisti dispusi sa impartaseasca din experientele lor, cu bune si cu rele”, spune Sabina Cornovac.

Sabina povesteste in randurile de mai jos ce este si cum functioneaza aceasta comunitate, online si offline, a oamenilor creativi care activeaza in social media.

 

Inceputurile SocialPedia

In cei peste 11 ani, de cand am inceput sa scriu pe blog si despre social media, mi-am format o comunitate de tineri pasionati de acest domeniu si mi-am dorit mereu sa dau mai departe informatiile pe care le aflam. Astfel, pe 30 octombrie 2017 a luat nastere proiectul online SocialPedia, care prima data s-a numit Invata Social Media cu Sabina si care insuma, la acea vreme, articole cu resurse, joburi, interviuri, noutati pe blog, pe vlog si activitate constanta in grupul de Facebook, care acum are peste 3200 membri.

Pe 28 octombrie 2018, chiar la un an de la nasterea proiectului, am avut primul eveniment offline cu 100 de persoane. De atunci au trecut 14 editii, am schimbat de 3 ori locatia si am ajuns la un eveniment lunar cu peste 200 de participanti. De cateva luni mi s-a alaturat in proiect si Iulia Stanescu, freelancer si specialist in social media, fosta colega de facultate si prietena cea mai buna de aproximativ 15 ani.

 

Intrarea in piata de evenimente

Piata de conferinte despre social media in Romania este una mare, cu cateva nume sonore, cu experienta de peste 10 ani. De aceea multi ani am considerat ca nu mai este loc pentru inca una. Discutiile cu comunitatea noastra, insa, m-au facut sa inteleg ca oamenii pasionati de social media isi doresc o conferinta altfel, unde sa se vorbeasca deschis si sincer, unde sa glumim mult si sa invatam si mai mult. Sa fim ca o gasca de prieteni cu aceleasi interese. Iar grupul de Facebook, unde sunt cam 100 de postari pe luna, sta la baza evenimentelor, pentru ca, acolo, comunitatea spune ce isi doreste sa discutam.

Daca la inceput eram eu, singura cu 100 de oameni in sala si un singur speaker, cererea a crescut destul de repede. Asa ca am evoluat la o sala cu 120 de scaune si 1-2 speakeri per editie, iar in prezent organizam conferinta intr-o sala cu peste 200 de scaune si in jur de 4 speakeri. Daca la inceput doar aveam o discutie de o ora cu un speaker, acum avem o prezentare principala tip studiu de caz si apoi o dezbatere pe aceeasi tema.

O schimbare majora a insemnat si aparitia sponsorilor, a partenerilor si, implicit, a activarilor la eveniment. Brandurile au inceput sa fie interesate sa ni se alature, cautand in special publicul feminin intre 25 si 45 de ani si zona de B2B, care este predominanta atat online cat si offline.

SocialPedia este un succes personal si profesional, este copilul meu cel mai drag, este incununarea a 11 ani de activitate in domeniu, este modul meu, prin care am ales sa dau inapoi comunitatii.

 

Noutati aduse de SocialPedia

Ceea ce incercam sa facem este sa abordam teme cat mai diverse din aria online-ului si sa aducem in fata publicului speakeri apreciati, care au de spus lucruri valoroase. De multe ori, invitatii nu au mai fost niciodata speakeri si comunitatile lor se bucura foarte mult ca au ocazia sa ii vada si offline, sa ii cunoasca, sa imparta idei. Asta se vede in special in cele aproximativ 2 ore de socializare, in care ei sunt asaltati cu intrebari de catre cei prezenti.

Cred ca pentru SocialPedia aceste 14 editii au fost abia inceputul. Asta pentru ca promovarea se face la un nivel minimal, pe conturile noastre de social media, prin speakeri si prin cativa parteneri media (printre care si IQads si va multumim pentru asta).

Insa potentialul este unul enorm. Noi stim asta, insa preferam sa o luam usor usor, sa invatam, sa experimentam si sa ascultam cat mai mult vocea comunitatii. In plus, eu am un job full-time, iar Iulia este un freelancer apreciat, cu multi clienti care o solicita. Asa ca timpul este limitat, chiar daca SocialPedia a devenit pentru noi o prioritate. 

 

Provocari si recompense

Cred ca suntem singura conferinta de social media lunara din Romania. Si asta e o provocare enorma, pe care ne-am asumat-o de la inceput. Mai ales ca, in echipa de organizare, suntem doar 2 persoane. Mai sunt evenimente mai mici, lunare, pe care le promovam si noi cu drag, insa faptul ca am crescut mai mult decat ne asteptam ne responsabilizeaza si ne face sa intelegem ca nu este deloc usor de administrat totul.

Cel mai greu acum este sa convingem sponsori si parteneri sa ne fie alaturi pe termen lung. Asta pentru ca sunt multe conferinte in domeniu, iar noi inca suntem mici si nu este usor sa ne vindem unor branduri care au colaborari de ani de zile cu alte evenimente. Dar nu ne lasam si ne dorim sa crestem din ce in ce mai mari, cu obiectivul clar de a ajuta comunitatea de social media din Romania sa creasca frumos si corect.

Pe de alta parte, cele mai frumoase momente sunt cele de a doua zi de dupa eveniment, cand ne intalnim si citim feedback-ul participantilor. Pentru noi aceasta este o recompensa foarte mare, pentru ca asa stim ce valoare aducem comunitatii SocialPedia. Din parerile oamenilor ne dam seama ce am facut bine si ce nu, ele ne incurajeaza si ne inspira sa incepem pregatirile pentru urmatoarea editie, sa ne gandim la ce sa aducem nou, ce sa inovam in evenimentul organizat de noi.

 

Comunitatea SocialPedia

Comunitatea SocialPedia este formata 70% din oameni din agentii si de la branduri mici. Sunt oameni buni la toate, genul care se cauta acum peste tot, one-man-show. Sunt si antreprenori care fac de toate pentru brandul lor si incearca sa inteleaga cum ii poate ajuta cu adevarat social media. Iar noi ii invatam sa prioritizeze, pentru ca nu trebuie sa fii peste tot.

Restul de 30% sunt creatori de continut care doresc sa interactioneze cu ceilalti, sa invete cum sa comunice mai bine si sa fie cu adevarat creatori de continut valoros si chiar influenceri. La final de eveniment, cu totii isi doresc sa cunoasca oameni noi si potentiali parteneri pentru viitor.

Cel mai mult apreciem comunitatea online de pe grupul de Facebook SocialPedia unde se posteaza cam 300-400 de comentarii pe luna, cele mai multe de la oamenii care raspund la intrebari si care isi iau din timpul lor sa ajute pe ceilalti. Demonstrand, impreuna, ca nu ne-am nascut invatati si ca social media este un domeniu in continua schimbare. De aceea procesul de invatare nu se opreste niciodata si cel mai bine asimilezi noutatile in comunitate, nu singur.

Cred ca o problema, pe care comunitatea noastra o are, este fluxul prea mare de informatii, cu care nu stie ce sa faca. Iar conferintele SocialPedia incearca sa traduca si sa cearna informatia de care are nevoie publicul, sa o puna in context si sa o imbrace in studii de caz cu cifre si exemple clare. Aducem in fata comunitatii specialisti dispusi sa impartaseasca din experientele lor, cu bune si cu rele.

Eu cred ca aceste evenimente sunt bidirectionale. Ajuta foarte mult comunitatea care afla raspunsuri la o multime de intrebari si are sansa sa cunoasca oameni respectati de industrie. Iar speakerii au ocazia sa afle ce isi doreste cu adevarat publicul de la ei, sa afle care sunt subiectele de interes si cum sunt perceputi de comunitate. Noi suntem doar intermediarii acestei experiente. Toate planurile noastre de viitor au ca obiectiv cresterea comunitatii si gasirea unor noi metode a-i ajuta. Stiti cum se spune - We love to help people help themselves.

 

Planuri pentru anul 2020

Pentru anul 2020 ne dorim foarte mult sa avem un numar minim de parteneri pe termen lung, sa crestem si mai mult grupul de Facebook, sa dezvoltam parteneriatele cu asociatiile de studenti pe care le-am inceput deja, sa crestem echipa de organizare cu cativa voluntari si sa incepem sa organizam si o serie paralela de evenimente cu plata. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related