[Spatii alternative] Povestea Vibrant. ”Traim intr-un ritm absolut halucinant si avem nevoide de mici evadari in experiente complet diferite”

[Spatii alternative] Povestea Vibrant. ”Traim intr-un ritm absolut halucinant si avem nevoide de mici evadari in experiente complet diferite”

Intr-o casa veche, cu saloane inalte si gradina de vara, s-a deschis recent un spatiu alternativ de evenimente. Pe de o parte, Vibrant pare un loc descalecat din alte vremuri. Pe de alta parte, e un spatiu actual, foarte instagramabil. Se afla pe Bulevardul Dacia si a fost creat de Oana Moldovan, care a imbinat creativ stilul modern cu cel clasic intr-un concept de spatiu altfel. 

”Moda evenimentelor organizate in sali de conferinta ale hotelurilor s-a cam dus. Traim intr-un ritm absolut halucinant si avem nevoide de mici evadari in experiente complet diferite”, explica Oana Moldovan

Cu Vibrant incepem, de altfel, o serie noua la IQads, despre spatiile noi de evenimente din Romania. Care sunt noile asteptari ale organizatorilor si ale publicului, cat de importante sunt elementele cu potential de social media, cum s-a schimbat organizarea evenimentelor in ultimii ani. Mai jos, Oana povesteste mai multe despre crearea Vibrant si despre cei care vin aici: artisti, oameni deschisi, creativi, implicati in cauze sociale sau din mediul de afaceri. 

 

Istorie personala

Am un background artistic, am studiat pictura, dar am in spate si aproape 20 de ani de Horeca. Sunt un om pasionat de frumos si incerc sa ma inconjor de frumusete, ori cate ori am ocazia. Am pus pe picioare cateva spatii de evenimente si, de fiecare data, am pornit de la atmosfera si de la poveste, de la ce va istorisi acel loc omului care ii va calca pragul.

Pentru o perioada am manageriat un business de design floral si de eveniment, iar acolo ideea de inceput a fost aceeasi, bucuria senzoriala, spectacolul, vibratia, culoarea. Aveam clienti care imi cereau uneori sa le realizez un aranjament identic celui pe care il creasem anterior. Dar noi nu faceam niciodata acelasi aranjament de doua ori, mereu ma lasam condusa in creatie, de anotimp, ocazie, energia subtila pe care o avea persoana pentru care realizam aranjamentul sau mesajul pe care buchetul urma sa il poarte.

Acum am un spatiu de evenimente care s-a nascut din acelasi impuls, de a pune laolalta si in armonie locuri, oameni, artisti, obiecte cu istorii nebanuite si proiectii mentale ale unor evenimente pe care mi le imaginez ca se vor desfasura aici, iar totul pleaca de la vibratie. Imi place mult sa creez spatii cu mesaj, cu grija pentru detalii, dar am facut-o mereu pentru altii. De data aceasta este un spatiu asa cum l-am visat eu si am visat ceva timp acest spatiu, l-am vizualizat, imaginat pana in cel mai mic detaliu.

 

Conceptul unui spatiu eclectic

Casa este una cu istorie, fiecare colt al ei, de la vitraliul care te intampina la intrare si pana la clantele usilor, fiecare element contine pagini de povesti. La fel sunt si elementele pe care le-am folosit pentru decor. Am dorit un spatiu eclectic si asa a si iesit. Vibe-ul general este unul clasic, insa daca privesti cu atentie, gasesti asocieri neasteptate, de la obiecte de vintage la cele moderne, de la chilipriruri gasite prin targuri, pana la obiecte licitate, de la mobilier de serie la mici accente care sa condimenteze putin atmosfera.

Dar peste tot am lasat spatiul sa respire, am incercat sa nu incarc, sa nu devina coplesitor, iar dupa ce faci un tur al casei si te bucuri de ceea ce vezi, sa simti nevoie sa fi parte din el, dar mai ales sa ai posibilitatea de a ti aduce touch ul personal. Aici se vor desfasura evenimente private, workshop uri, lansari de produs, mici conferinte, evenimente conceptuale, intalniri de business, concerte private, vernisaje, sesiuni foto/video. 

Am vrut ca Vibrant sa fie un spatiu versatil, care sa capete alte valente pentru fiecare eveniment si client in parte. As vrea sa fie ca o coala alba, pe care sa o poti umple cu ce vrei tu. Dar si un loc plin de consistenta, care sa isi lase amprenta asupra oricarui oaspete. Iar apropos de coala alba si de peretii nostri imaculati, pe care am ales sa nu-i incarcam cu propriile tablouri, ineditul acestui spatiu il vor constitui video proiectiile, video mapping-ul atat de in trend in acest moment, dar nou pentru un spatiu ca acesta. Ideea mi-a venit din dorinta de a imbina vechiul cu noul, de a crea un melanj intre trecut si viitor si de a-i oferi clientului posibilitatea sa transforme spatiul meu in spatiul lui.  Practic, casa asta devine o scena care isi schimba intreg decorul cu fiecare reprezentatie. Imaginati-va.

Cred ca locul va alege oamenii care vor veni aici. Are un soi de magie acesta casa, din acest motiv i-am ales numele de “Vibrant”, pentru ca este despre vibratiile subtile, despre impulsul de a crea, de a impartasi, de a ne bucura, de a manifesta frumosul sub toate formele lui. 

 

Inspiratie si creatie

Au existat niste elemente cheie de la care am pornit, precum cheile de bolta ale catedralelor, in jurul lor am inchegat restul design-ului. De pilda, am o oglinda superba, gasita pe o platforma online de vanzare, cu ornamente delicate de alabastru, care a generat toata atmosfera azurie din unul dintre saloane, preferat de multi dintre oaspeti.

In alt spatiu cheia de bolta a fost o masa, intr-o alta am pornit de la o nisa in care vreau sa structurez o biblioteca, asa ca spatiul din jur arata ca o camera de lectura. Inspiratia a venit mai ales din grija si respectul fata de spatiu, am avut o atentie obsesiva de a nu denatura spiritul acestui loc. Cand eram in perioada de cautare a locului, am vazut o multime de case superbe, multilate efectiv de interventii inadecvate. Sunt inca multe bijuterii de arhitectura in Bucuresti si cred ca trebuie sa fim mult mai responsabili cu felul in care alegem sa le tratam.

Avem, de asemenea, o curte imensa, in care vizualizez garden party-uri “vibrante” cu aer decadent. Am mai multe proiecte legate de gradina, in care vor fi implicati artisti plastici. In interior sunt 5 saloane, toate comunicand intre ele, ce pot gazdui pana la 80 de persoane. Este o casa gandita ca pe vremuri, cu spatii care imbina utilitatea cu frumusetea. Un atu al fiecarui salon sunt balcoanele. Unul dintre saloane dispune chiar de o terasa de 20 mp.

 

Bugetul

A fost mult si putin, si pana la urma, total irelevant. Nu imi place sa vorbesc despre bani, mai ales cand este vorba despre frumos. Exista un obiect de mobilier in casa care a costat cat toate celelalte elemente de design laolalta. Este una dintre cheile de bolta despre care vorbeam anterior, careia nu i-am putut rezista, nici macar cand am vazut pretul. Dar sunt si obiecte care arata fabulos desi au costa sub 100 de lei. Se pot face lucruri remarcabile cu bugete relativ mici.

 

Un spatiu instagramabil

Noi traim in social media, din ce in ce mai mult suntem “in the cloud”. Stiu exact ce forta poate avea o fotografie bine realizata, cum poate purta mesajul evenimentului tau mai bine decat orice text. In consecinta, tot acest spatiu este gandit pentru a fi prietenos nu doar pentru social media, dar si pentru sesiuni foto si video. Deja avem, in doar cateva saptamani de la lansare, o lista consistenta de filmari realizate la Vibrant, chiar si un spot publicitar pentru un brand renumit.

Spatiul atrage deja oameni asa cum imi plac mie: artisti, oameni deschisi, oameni implicati in cauze sociale, care au o pozitie sanatoasa fata de mediul inconjurator, oameni din mediul de afaceri, oameni creativi.

 

Ce cauta organizatorii de evenimente

Cred ca acum se cauta autenticul, amprenta emotionala a unui spatiu, partea asta de excitare senzoriala, dar si exclusivitatea, ineditul.  Moda evenimentelor organizate in sali de conferinta ale hotelurilor s-a cam dus. Traim intr-un ritm absolut halucinant si avem nevoide de mici evadari in experiente complet diferite. De cativa ani primesc astfel de solicitari din partea corporatiilor – fie un brunch pentru echipa, fie intalnirile de brainstorming si asa mai departe.

Cate o intalnire de afaceri care sa aiba loc intr-un spatiu cu alt tip de intimitate decat un restaurant sau o sala de sedinte. O conferinta de presa “out-of the box”. Dar si din zona privata cautarile de spatii au prins alta tenta – se doresc petreceri in spatii exclusiviste, indiferent de natura lor.  Am primit chiar o solicitare pentru o intalnire de Craciun, de la cineva care doreste sa isi stranga toti prietenii si familia laolalta, sa isi permita extravaganta de a face altcineva toate pregatirile, iar grija sa ii  fie doar aceea de a aseza cadourile sub bradul Vibrant.

 

Publicul

Cred ca oamenii care vin la evenimente isi doresc sa nu se simta ca la un eveniment, isi doresc ca, dupa o zi de birou, o saptamana de “trebuie”, sa poata evada, oricat de banal a devenit verbul asta. Sa transcenda cotidianul, sa guste ceva diferit, sa simta, sa vibreze in alta frecventa. Ori un astfel de spatiu iti asigura acest tip de experienta.

 

Provocarea de a avea un spatiu neconventional

Chiar neconventionalitatea. Nu exista o reteta simpla, pe care colaboratorii tai sa o preia si fluxul de lucru sa fie identic. La noi fiecare eveniment este diferit, ceea ce necesita creativitate, adaptabilitate si prezenta mea constanta. Nu este un proiect caruia sa-i dai drumul si tu sa pleci in vacanta.

 

Promovarea

Momentan ne promovam doar prin clasicele canale de comunicare ale social media, Facebook si Instagram. Dar cea mai importanta promovare ne-o fac oaspetii nostri. Sunt fascinata de felul in care toti cei care au intra in accest spatiu au ales sa dea mai departe povestea. Asta s-a intamplat si de curand, la evenimentul Gin& Jazz, unde invitatii, odata intrati in poveste, au ales sa isi cheme si alti prieteni.

 

Planuri

As vrea ca anul urmator sa avem cat mai multe evenimente conceptuale marca Vibrant, in care sa implic artisti din toate zonele. Am dat drumul deja brunch-urilor Vibrant, din fiecare duminica, unde artisti din zona de jazz sunt invitati. Avem seria ”Gin and Jazz” deja lansata, care aduce ca parte interesanta o colaborare frumoasa cu cei de la ”Touching art cocktails” si o video proiectie ce reda in parte istoria ginului, atat de controversata si picanta. Asta va fi plusul experientei vibrant, in povestea cu ginul.

Urmeaza cinele exclusiviste, unde vor gati Chef cunoscuti. Acesta este si motivul crearii salonului in care am ales sa asez doar o masa, cine care vor beneficia de acelasi touch al video mapping ulul.

Inedit pe piata din Romania vor fi degustarile de ceai cu pairing si, de asemenea, lucram la un proiect in care vom implica cramele de vinuri, pentru a scoate degustarile din zona de banal.

Vernisaje, evenimente cu privare senzoriala, spectacole de teatru special create pentru spatiul acesta, sunt multe povestile pe care le scriu zilnic si de care va veti putea bucura anul viitor in acest spatiu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related