Regula nespusa a scenaristilor: raufacatorii nu au voie cu iPhone

Regula nespusa a scenaristilor: raufacatorii nu au voie cu iPhone

Se spune ca in Franta, cu ceva ani in urma, daca intarziai la cinema, un plasator avea amabilitatea sau meseria, de a te conduce la locul tau, prin intuneric si printre injuraturile celorlalti spectatori. O facea si dupa ce iti gasea locul, astepta bacsis. Daca nu ii dadeai, iti vindea finalul filmului: doctorul a ucis-o!

Astazi, un contract anume de product placement poate avea acelasi efect. Regizorul american Ryan Johnson, care s-a plimbat prin mai multe stiluri de film, de la debutul sau cu neo-noir-ul Brick din 2005, pana la Star Wars – The last Jedi in 2017, a scos la iveala un detaliu semnificativ, care ar putea pune in pericol intrigile de crime thrillere si mystery dramas, care exista deja sau care urmeaza sa fie facute. Americanii ii spun nugget, noi am putea sa ii spunem ca i-a iesit porumbelul pe gura. Sau spoilerul.

" (…) de asemenea, un alt lucru amuzant, nu stiu daca ar trebui sa spun asta sau nu ... Nu pentru ca este lasciv sau ceva, ci pentru ca o sa ma incurce la urmatorul film de mister pe care il scriu, dar las-o balta, de el, o spun oricum, este foarte interesant”.

S-a intamplat intr-un clip Vanity Fair (mai jos), in care filmmakerul analiza cea mai recenta productie a sa, Knives Out, care a fost un success de box office, cu incasari de 250 de milioane de dolari, desi a fost facut cu un buget de 40 de milioane. Referindu-se la personajul lui Tommy Lee Curtis, care tinea un iPhone in mana, Ryan Johnson a spus ca Apple nu permite ca telefoanele lor sa apartina personajelor negative, in niciun film. Si cand ma gandesc cat am banuit-o pe Tommy, cand am vazut filmul…

Deci, in povestea asta, probabil ca Ryan nu are un iPhone, pentru ca s-a transformat in personajul negativ fata de ceilalti scenaristi carora le-a stricat planurile. De fapt, asa cum a zis, posibil sa se fi incurcat si pe el insusi, intrucat sequel-ul pentru Knives Out a fost deja aprobat. Doar daca nu cumva, toata faza e tot o intriga de-a lui…

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related