Cum să creezi o campanie de lead nurturing

Cum să creezi o campanie de lead nurturing

Relația cu clienții, ca orice relație, trebuie alimentată şi îngrijită pentru a se dezvolta corect. Trebuie să-ţi ghidezi clienții să treacă la o etapă de cumpărare la alta și, pentru a face acest lucru, există câțiva pași utili. Campaniile de lead nurturing sunt create pentru a crește interesul potenţialilor clienţi pentru produsul sau serviciul tău și pentru a-l ajuta să avanseze pe traseul cumpărătorului, oferind în același timp informații relevante și utile.

Cum creezi o campanie de lead nurturing? Iată care sunt pașii principali:

 

Stabilește-ți obiectivele

Nu poți lucra pentru o misiune dacă nu știi care este aceasta. Așadar, asigură-te că îţi stabileşti obiectivele înainte de a începe orice altceva. Obiectivele tale trebuie să fie exprimate ca obiective SMART - specifice, măsurabile, realizabile, realiste și în timp util. Asta înseamnă că trebuie să alegi o acțiune ușor de măsurat, să îi stabileşti o cronologie și să o asociezi cu anumiți indicatori care arată performanța. Nu exagera, fii realist și gândeşte fiecare obiectiv pas cu pas, fără să te grăbeşti.

 

Selectează profilurile de buyer persona

Obiectivele tale sunt legate de buyer persona, personaje semi-fictive care te ajută schiţezi portretele cumpărătorilor ideali. Poți crea acest tip de profil folosind date legate de demografie, tipare de comportament, potențiale provocări, motivații și obiective.

O campanie de lead nurturing presupune să ghidezi clientul de la o etapă la alta. Este important să fii conștient de stadiul în care se află fiecare buyer persona și să te gândeşti la strategii personalizate pentru a stimula progresul. Nu te rezuma la un singur tip de profil, asigură-te că fiecare profil este legat de un obiectiv și de un traseu de cumpărare.

 

Creează conținut

După ce ai aliniat fiecare buyer persona și obiectivele tale, este timpul să creezi conținut. Conținutul este vectorul care câștigă interesul liderului și îl face să ceară mai multe. Conținutul tău ar trebui să fie educativ și distractiv, dar relevant și pentru brand. Cercetează interesele asociate cu buyer persona și vorbește nu doar despre afacerea ta, ci și despre lucruri care îți fac brandul să pară mai uman și personal. Reciclează informaţiile în mai multe formate. Este întotdeauna o idee bună să expui mesajul cât mai mult.

Nu uita să promovezi comunicarea. Cele mai performante mesaje organice ar trebui luate în considerare prin asocierea bugetelor de publicitate pe rețelele de socializare sau în căutarea Google.

 

Stabileşte cronologia

Realizează un calendar cu toate acțiunile tale și estimează cât ar trebui să ia fiecare pas. Ţine cont că pe parcurs s-ar putea să apară modificări, dar este important să cunoşti ordinea acțiunilor tale și care pași declanșează o altă etapă. Această perspectivă te va ajuta să alegi instrumentele potrivite și să configurezi un proces de automatizare pentru a economisi timp și bani.

 

Măsoară şi îmbunătăţeşte

La sfârșitul campaniei de lead nurturing, ar trebui să poți măsura performanța campaniei, în conformitate cu indicatorii pe care i-ai ales înainte de a începe campania. Nu lua în calcul vanity metrics, acei indicatori care te-ar putea face să te simți bine, dar nu sunt asociați cu progresul sau conversiile, cum ar fi like-urile.

Sperăm că ai găsit informații utile și te simți pregătit să începi o campanie de lead nurturing. Suntem aici pentru a te ajuta să ajungi la o audiență mai mare și să vinzi mai mult.

 

MediaPost Martech, împreună cu Interactions, oferă o gamă completă de servicii de transformare digitală. Ca parte a grupului MediaPost, activăm de peste 20 de ani pe piața românească și suntem prezenți în 5 piețe europene. Expertiza noastră, construită prin peste 200 de campanii, ne-a ajutat să dezvoltăm o ofertă pragmatică de transformare digitală care s-a bucurat de un succes imediat pe piață. Suntem parteneri HubSpot și SalesForce, lideri în industria de software de automatizare a vânzărilor și marketingului. Ne adaptăm metodologia Inbound la specificul fiecărui client.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related