Valul de concedieri din 2020 abia începe. Industria Martech poate reprezenta însă un colac de salvare

Valul de concedieri din 2020 abia începe. Industria Martech poate reprezenta însă un colac de salvare

Perspectivele economice sunt sumbre. FMI prevede o scădere de 10.2% a economiei UE și 4,9% global. În același timp, trei sferturi dintre multinaționalele din România, din domenii precum retail, FMCG, servicii, farma sau industrie, estimează venituri cu până la 25% mai mici până la sfârșitul anului, comparativ cu anul 2019. Cu planurile de creștere anulate, au început să aibă loc restructurări. Cel puțin 10%-20% dintre angajații din corporații și-ar putea pierde locul de muncă în 2020. În același timp, încep să apară și soluțiile pentru toate aceste probleme.

 

Locul de muncă nu dispare, trece doar la nivelul 2.0

Încă nu se întrevede sfârșitul crizei medicale, așa că investiția în soluții moderne de business este o nevoie esențială, care are puterea în primul rând să păstreze și chiar să genereze locuri de muncă. Există însă în continuare o mulțime de prejudecăți cu privire la digitalizare și instrumentele de automatizare.

Cea mai întâlnită prejudecată este că una dintre consecințele automatizării este dispariția locurilor de muncă. Realitatea din teren a dovedit însă că automatizarea salvează și creează locuri noi de muncă.

Industria Martech oferă instrumente de lucru sigure și moderne, prin intermediul cărora afacerile nu stau pe loc, ci își continuă activitatea, își recalifică și își păstrează angajații și astfel afacerea ajunge pe termen mediu și lung să progreseze.

Concret, tool-urile software de tip Martech permit personalului care se ocupă de un job devenit între timp obsolet să “învețe” rapid modalități noi de lucru și să devină rapid productivi pe o poziție nouă, adaptată și cerută de realitatea actuală.

 

Industria Martech poate veni în ajutorul altor sectoare economice

Teama de șomaj a început să se facă simțită în majoritatea domeniilor. Există multe locuri de muncă dependente de interacțiunile directe cu clienții, cum ar fi cele din vânzările directe (de ex. reprezentanții medicali din domeniul farma).

Distanțarea socială generată de COVID-19 și schimbările în comportamentul clienților au obligat deja astfel de afaceri să își înceapă rapid transformarea digitală, iar rezultatele în multe cazuri sunt realmente remarcabile.

Digitalizarea nu înseamnă a schimba ce face un business, ci a schimba modul în care faci business. Trecem printr-un context în care tot ce poate fi găsit online are prioritate. Însă chiar și fără criza medicală accelerată prin care trecem, viitorul ar fi aparținut cu siguranță tot digitalului. 

 

Automatizarea și-a dovedit deja eficiența în noul context economic

Adrian Alexandrescu, Senior Partner Mediapost Martech, care a oferit, proiectat și implementat astfel de soluții digitale încă de la începutul crizei COVID-19, declară:

"Există percepția greșită că automatizarea o să amplifice valul de concedieri. Experiența însă ne-a arătat că lucrurile nu stau așa, dimpotrivă!
Transformarea digitală și automatizarea au potențial real de a salva joburi în aproape orice industrie. Știm cel puțin un caz concret în care, datorită noilor soluții implementate, managementul a decis păstrarea și recalificarea întregii echipe de vânzări - de la agenți de teren la operatori desk-sales, totul gestionat integral de un ecosistem digital.
Trei luni mai târziu s-a dovedit o mutare câștigătoare și 27 de joburi au fost salvate.”

 

MediaPost Martech, împreună cu Interactions, oferă o gamă completă de servicii de transformare digitală. Ca parte a grupului MediaPost, activăm de peste 20 de ani pe piața românească și suntem prezenți în 5 piețe europene. Expertiza noastră, construită prin peste 200 de campanii, ne-a ajutat să dezvoltăm o ofertă pragmatică de transformare digitală care s-a bucurat de un succes imediat pe piață. Suntem parteneri HubSpot și SalesForce, lideri în industria de software de automatizare a vânzărilor și marketingului. Ne adaptăm metodologia Inbound la specificul fiecărui client.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related