Cristian Movilă: Trăim un moment seismic pentru generația noastră. Este o oportunitate de a ne redefini prioritățile și scara de valori

Cristian Movilă: Trăim un moment seismic pentru generația noastră. Este o oportunitate de a ne redefini prioritățile și scara de valori
Foto: Roald Aron

În orice moment poți întâlni o idee, un obiect, un concept, o persoană care să aibă forța să-ți schimbe percepția asupra viitorului și, prin urmare, a propriilor alegeri - care la rândul lor modelează societatea. Astfel de momente au loc la UNFINISHED, despre care, dacă totuși l-am defini, am spune că este un festival al ideilor, un eveniment în continuă schimbare, construit în jurul unei comunități de oameni diferiți care împărtășesc opinii, aspirații, povești.

În 2020, cea de-a cincea ediție a festivalului va avea loc la finalul lunii septembrie într-un format hibrid. Cristian Movilă, fondatorul UNFINISHED, povestește în interviul de față cum a regândit evenimentul de anul acesta, care sunt etapele adaptării la noul normal, vorbește despre artă, fotografie, limite, încredere și ce putem învăța din această criză a lui 2020.

 

Ce este și ce nu este UNFINISHED

Este este o comunitate în continuă schimbare și în continuă dezvoltare, care a plecat de la un vis și o întrebare personală: HOW to really understand the value of each other in our life? O comunitate pentru care individul și interacțiunea umană cântăresc mai mult decât schimbul de cărți de vizită și indicatorii de performanță.

Ne dorim ca oamenii să înțeleagă cu adevărat importanța diversității, a experiențelor de viață diferite și a valorii pe care ceilalți o aduc în viața noastră. Dar, mai mult decât atât, ne dorim să aibă curajul de a-și spune povestea și încrederea de a-și împărtăși visurile cu cei din jur. Doar așa putem învăța și evolua în fiecare zi. Doar așa putem deveni mai buni.

UNFINISHED nu este un business. Se întâmplă și crește în mod continuu pentru că avem parteneri care înțeleg valoarea unei astfel de comunități. Iar o astfel de comunitate este din ce în ce mai relevantă azi, mai mult ca oricând, când lumea a luat o pauză de la tot ce făcea înainte și a avut timp să reevalueze lucrurile cu adevărat importante.

Dacă vii fără să aplici un tipar preconceput, înțelegi rapid că festivalul se construiește în timp real de către participanți și speakeri, lucru care ajută ca evenimentul să arate sau să se simtă într-un anumit fel fără să aibă o structură fixă.

Creștem cu toții într-un sistem care ne obligă să comunicăm, să construim și să facem lucrurile doar într-un anumit mod, pentru simplu fapt că așa se face. Pe când noi încercăm să depășim aceste LIMITE impuse și încurajăm ca fiecare persoană să fie ea însăși la festival. Să acceseze toate acele visuri din copilărie, la care, din enorm de multe motive, a renunțat. Mai mult, vrem să-și recapete curajul și încrederea că și le poate îndeplini, fie că sunt visuri personale sau profesionale.

 

Cum participi 

La UNFINISHED, accesul se face pe bază de înscriere și este de fapt o promisiune de contribuție cu idei și inspirație. La majoritatea evenimentelor, dacă plătești bilet, poți intra indiferent de valorile tale. Însă pentru noi contează enorm motivul pentru care vrei să faci parte din această comunitate, dar și ce anume vrei să oferi celorlalți, dincolo de timpul și atenția ta.

Din acest motiv cred că putem fi mândri că oameni din peste 64 de țări împărtășesc valorile lor și dau din timpul lor mai mult de 30 minute încă din momentul zero, atunci când completează formularul de înscriere.

Pentru că la festival nu primează lista de speakeri, de unde vin ei sau cât de importanți sunt, ci fiecare individ - vorbitor or participant - care formează, de fapt, the unfinished community. Foarte mulți dintre cei care au participat, fie pe scenă, fie în public, devin ambasadorii noștri și vin către noi cu idei de momente sau propun invitați: oameni cu povești simple sau excepționale, dar care inspiră, oameni cu viziuni diferite și cu visuri care pot schimba lumea. Asta este fenomenal la UNFINISHED, modul în care se implică comunitatea.

 

Care sunt marile conversații ale lui 2020

It’s only when the tide goes out,
that you learn who’s been swimming naked.
Warren Buffett

Trăim un MOMENT unic pentru fiecare dintre noi. Trăim un MOMENT seismic pentru generația noastră. În continuă schimbare, PREZENTUL a devenit imprevizibil și tot ce știam ieri, astăzi nu ne mai ajută. Iar pentru comunitatea noastră, pentru noi toți, asta este o oportunitate de a ne redefini prioritățile și scara de valori.

TRUST. Cred că în jurul acestui termen se vor purta multe discuții pentru că cea mai mare problemă pe care o vom avea, atunci când vom reuși să depășim pandemia (nu mă aștept personal să trecem prea curând peste, dar cred că vom începe să facem pași înainte) va fi lipsa de încredere.

ÎNCREDEREA în ceilalți, în branduri, în societate, în noi. Cred că cei care au pus accent mai mult pe conținut real, pe întâlniri cu adevărat valoroase, pe calitate, nu pe cantitate sau pe profit, au acum cea mai mare oportunitate de a recăpăta încrederea celorlalți (repet, ca brand, ca om, ca societate).

 

Cum arată festivalul în 2020

Anul ăsta, vom încerca cu tot ce suntem și știm până acum să transferăm în online măcar puțin din experiența și vibe-ul pe care fiecare le are în timpul festivalului. Vrem să facem asta printr-o platformă online nouă, creată de la zero, dar și prin câteva momente în offline, pe care urmează să le anunțăm cât de curând.

Încă de la începutul pandemiei am văzut pe site-ul nostru un interes enorm pentru conținutul creat în anii trecuți și imediat ce am deschis procesul de înscriere pentru ediția de anul acesta, deși nu am anunțat niciun speaker, s-au înscris oameni de pe tot globul. Cred că aici se vede, poate, diferența și valoarea comunității noastre. Vin pentru că prin contentul pe care îl aducem în fața lor în fiecare an am reușit și sper să reușim în continuare să le câștigăm încrederea și să facă parte din această comunitate.

UNFINISHED e posibil pentru că am reușit să strângem în jurul ideii oameni care nu spun: nu cred că se poate, nu există, e imposibil să poți face așa ceva acolo. Adică parteneri, speakeri, participanți, alături de echipă: Alexandra Caciur, Vlad Bălăceanu, Ioan Maxim, Isavella Nardini, Diana Stafie, Senta Slingerland și Capucine Gros. Dacă îți dorești ceva cu adevărat, cred că poți reuși, dar asta implică extrem de multă muncă, dedicare și mai ales încredere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related