Tudor Cartianu, Delta Studio: Am redefinit luxul în domeniul arhitecturii de interior, promovând o nouă categorie pe care am numit-o smart luxury

Tudor Cartianu, Delta Studio: Am redefinit luxul în domeniul arhitecturii de interior, promovând o nouă categorie pe care am numit-o smart luxury

Relația oamenilor cu spațiul în care trăiesc s-a schimbat și a evoluat constant pe parcursul istoriei omenirii. Casele în care locuim ne definesc, devin o parte din identitatea și personalitatea noastre. Și chiar dacă amprenta personală e esențială, în ultimii ani, consumatorii din România și-au dat seama cât de importantă este consilierea specialiștilor în amenajarea interioară. Dacă la început, ”designul de interior” era doar pentru un anumit segment de populație, cu venituri mari, în 2021, proiectele de amenajare interioară devin din ce în ce mai mult o componentă normală pentru o mai mare parte a populației, explică Tudor Cartianu, CEO Delta Studio. De altfel, aceasta este misiunea care îi diferențiază pe piața de amenajări interioare: redefinirea luxulului în domeniul design interior prin categoria smart luxury.

Anul acesta, un pas important în dezvoltarea categoriei de smart luxury l-a constituit parteneriatul exclusiv cu brandul Laufen. Brandul elvețian cu o tradiție de 125 de ani, destinat unui public exclusivist, este prezent în tara noastra prin Roca România, iar Delta Studio este unicul distribuitor. În showroom-ul Delta Studio Cotroceni sunt expuse, în ambiente dedicate toate colecțiile, brandului Laufen, acestea putând fi comandate și pe deltastudio.ro

Conceptul smart luxury reprezintă un lux abordat cu inteligență. Ne informăm, integrăm, optimizăm și îmbunătățim permanent procesul prin care realizăm interioarele. În acest mod, conceptul devine un lux surprinzător de accesibil, spune Tudor Cartianu.

În interviul de mai jos, vorbim cu Tudor Cartianu despre istoria recentă a designului de interior în România, istorie la care a participat și Delta Studio din 1996, de când a fost fondată compania, cum au evoluat nevoile și dorințele consumatorilor români și relația lor cu spațiul în care locuiesc, care sunt factorii și trendurile care influențează acum piața, ce înseamnă smart luxury și care sunt beneficiile parteneriatului cu brandul Laufen. 

 

Povestea Delta Studio

Oameni fericiți prin design interior. Ghidați de această misiune, Delta Studio a acumulat peste un sfert de secol de experiență asumându-și responsabilitatea reușitei fiecărui proiect în care s-a implicat.

Cu timpul, am demonstrat că designul de interior bine făcut aduce valoare spațiilor în care traim. Prin confort, bună dispoziție, imagine și statut designul interior îmbunătățește calitatea vieții, crește competitivitatea mediului de afaceri și în ultimă instanță îi face pe beneficiari mai fericiți. Am redefinit luxul în domeniul arhitecturii de interior, promovând o nouă categorie pe care am numit-o smart luxury.

Conceptul smart luxury reprezintă un lux abordat cu inteligență. Ne informăm, integrăm, optimizăm și îmbunătățim permanent procesul prin care realizăm interioarele. În acest mod, conceptul devine un lux surprinzator de accesibil.

Platforma Delta Studio este bazată pe sinergia dintre informația virtuală (pagina web și canalele media) si cea fizică (showroom-uri și consilieri). Este actualizată permanent, conform celor mai noi tendințe și tehnologii în design și este o sursă de inspirație pentru profesioniști și publicul larg. În concluzie, este un portofoliu de solutii integrate, de la cele mai simple la cele mai complexe.

Showroomul Delta Studio București

 

Etapele de evoluție și transformare a companiei

DELTA STUDIO SRL este o companie care oferă produse și servicii de design amenajări interioare. A fost înființată în 1996, de către Dragoș Bonea, fondator și director general și a început activitatea pe piața din România, prin importul de plăci ceramice, destinate amenajărilor interioare, într-o perioadă în care pe piața locală, oferta de astfel de produse nu era foarte variată din punct de vedere al dimensiunilor, texturilor și culorilor. Evoluția companiei a fost permanent cu un pas înaintea cererii pieței din România.

Dacă la început, conceptul de ”design de interior” venea la pachet cu anumite preconcepții, cum că doar un anumit segment de populație, cu venituri mari poate accesa un astfel de serviciu, astăzi, proiectele de amenajare interioară sunt solicitate de cei mai mulți dintre cei care optează pentru o schimbare parțială sau completă de ambient.

Cererea a crescut foarte mult în ultimii ani, datorită faptului că un proiect complet, poate schimba radical percepția produsului final obținut, redimensionând bugetul alocat chiar și cu 10-15% în minus.

Evoluția incredibilă a companiei a venit grație biroului de arhitectură integrat al companiei și portofoliului de produse, extrem de variat, pus la dispoziția clienților. Acestea sunt ”resursele secrete” valoroase care pot înnobila de la A la Z orice proiect, indiferent de cerințele beneficiarului.

 

Extinderea în zona imobiliară

În prezent, DELTA STUDIO SRL operează o platformă de soluții profesionale, susținută de o comunitate de profesioniști din sfera arhitecturii, designului de interior și construcțiilor. Compania comercializează un portofoliu vast de produse dedicate amenajării de interior, atât prin intermediul celor zece magazine proprii, disponibile în cele mai importante orașe ale țării, cât și online, pe deltastudio.ro.

Showroomul Delta Studio București

Brandul premium Delta Studio, care realizează peste 60% dintre proiectele rezidențiale de design interior din București, a decis anul acesta extinderea inclusiv către zona de imobiliare. Noua divizie debutează cu proiectul Vernis Corbeanca, care va cuprinde construcția a 24 de case pe un teren de 10.000 de mp. Investiția se ridică la aproximativ 3 mil. euro.

Piața de real-estate se află acum pe o pantă ascendentă, având însă la bază cerințele unui public mult mai documentat, mai informat, mai curajos, dar în același timp, mai sceptic. Indiferent că vorbim despre zona de retail, industrială, de birouri sau de case, în ultimii 10 ani, sectorul imobiliar a crescut și chiar s-a dublat pe unele zone.

În continuare, Delta Studio vizează creșterea în sectorul imobiliarelor, prin investiția în zona rezidențială, atât pe partea de apartamente în zone centrale și de interes din București, cât și pe segmentul de case, în Corbeanca și Snagov, pentru început.

Un punct de interes din Capitală a devenit și zona Republica, unde Delta Studio deține un teren de 20.000 mp, cu desfășurare logistică. În 2-3 ani, compania plănuiește mutarea capacităților logistice în localitatea Bolintin-Deal, jud. Giurgiu, pe un teren de 25.000 mp, achiziționat la finalul anului trecut. Zona reprezintă un punct cu foarte mare potențial logistic iar investiția pentru noul depozit se ridică la aproximativ 6 mil. Euro, bani care vor fi obținuți prin accesarea de fonduri europene.

 

Boomul imobiliar

Domeniul în care activăm este strâns legat de sectorul real-estate. Acum, ne aflăm într-un boom imobiliar. Se construiește masiv, drept urmare, va fi nevoie și de amenajări interioare.

Am trecut printr-o criză sanitară, care a durat peste un an de zile și care a dat tonul unei ”noi normalități”. Istoria ne-a învățat că orice criză aduce omul în ipostaza de a căuta inovații și noi opțiuni, spre deosebire de viața cotidiană când individul este ocupat și înclinat spre soluții clasice. Aici intervine treaba unei companii, care este cu un pas înaintea cererii, investind în inovație, în digitalizare și în oameni, pentru a veni în întâmpinarea cererii clienților și a ieși în evidență.

 

Viața după pandemie

De un an de zile, deja, oamenii s-au obișnuit cu viața ”de după pandemie”. Și-au reordonat prioritățile. Și aici intră și reamenajarea spațiului în care locuiesc sau schimbarea și decorarea noului cămin. Își dezvoltă un nou stil de viață, care să le ofere confort și adaptabilitate într-un spațiu care le va servi atât drept casă cât și birou.

Perioada pandemică nu s-a terminat și la fel ca în timpul crizei din 2008, tendințele în design de interior vor suferi schimbări și vor deveni un etalon pentru următorii ani în domeniu. Dar noi vedem asta ca pe un lucru foarte bun.

Nivelul ridicat de digitalizare a ofertei de produse și servicii, în care am început să investim încă de dinaintea pandemiei, permite ca o parte dintre interacțiuni să se realizeze online, fără nevoia unei prime întâlniri directe.

La Delta Studio, am investit mult în ultimii ani în digitalizarea ofertei şi a serviciilor. În acelaşi timp, am investit în crearea de stocuri semnificative pentru produsele noastre, astfel încât putem onora absolut toate comenzile în timpul agreat cu clienții.

Showroomul Delta Studio București

 

Adaptarea la noul context

În 2020 numărul de comenzi online a crescut uşor faţă de 2019, pentru că am investit mult, în ultimii ani, în digitalizarea ofertei şi a serviciilor. Compania s-a adaptat, prin apelarea la un sistem de consiliere video, unde participau arhitecţi şi consilieri din showroomul principal, pentru planificarea amenajării la distanţă. Acest lucru s-a făcut pe termen scurt, în timpul stării de urgență. Apoi, la cererea clienţilor, reușeam să programăm întâlniri într-unul din showroomurile naţionale.

În showroomul principal din Bucureşti, cu o suprafaţă de 4.000 de metri pătraţi, am acceptat maximum cinci clienţi simultan, iar în toate celelalte puncte din țară – câte un singur client. În tot acest timp, angajații din funcțiile de suport, care nu interacționau cu clienții lucrau de acasă. În concluzie, deși n-am fost foarte optimiști privitor la evoluția 2020, iată că sfârșitul anului ne-a întâmpinat cu o creștere de 11% a cifrei de afaceri, față de 2019.

Showroomul Delta Studio București

 

Clienții, sensibili la designul de calitate

În sectorul de real-estate, cumpărătorul este foarte atent la detaliile construcției, cât și la calitatea finisajelor, pentru noua locuință, iar acest lucru ridică standardele pe piața de real-estate.

Clienții, care au condus această cerere, de locuințe construite din materiale calitative, fac parte din publicul țintă al Delta Studio, segmentul smart luxury, constituit din oameni preponderent din mediul urban, cu studii superioare, informați și în pas cu digitalizarea, care au ajuns la un stadiu al carierei și iau în calcul plecarea dintr-un oraș aglomerat, pentru un spațiu care să le ofere un confort sporit.

Sunt cei care în anii pandemiei au experimentat munca de acasă, nevoiți sau nu și care își doresc mai mult de la spațiul care le este atât casă cât și birou. Aceste persoane sunt sensibile la designul de bună calitate și preocupați de a face o investiție rațională, care își menține valoarea în timp. Clientul Delta Studio vine preponderent din domenii precum: pharma, medical, juridic, artistic, IT, financiar, bancar și antreprenorial având venituri peste medie, ocupând funcții de mid-high management, cu cariere de peste 10 ani în domeniul lor de activitate.

 

Ce ai învățat despre consumatorii din România

Am învățat să fim foarte competitivi și mereu în pas cu ultimele trenduri, printr-o interacțiune continuă cu clienții și partenerii noștri. Am învățat că un portofoliu premium de produse, destinate designului și amenajărilor interioare, completează cu success o echipă de profesioniști, care oferă servicii adiacente unui public extrem de bine informat și educat.

Practic, în ziua de astăzi, un proiect adus la final implică o colaborare deschisă între client și architectul care se bazează pe un portofoliu vast de produse calitative. Industria aceasta a evoluat foarte mult, fiind strâns legată de piața de real-estate iar digitalizarea a inovat foarte mult, ajutându-ne să devenim mai atractivi și să generăm awareness în educarea, dacă putem spune așa, consumatorilor de design interior.

În peste 20 de ani, așteptările s-au modificat în funcție de trendurile cromatice și materialele folosite.

Oferta foarte variată de produse de pe piață, a contribuit la setarea standardelor din domeniu, iar clienții sunt foarte atenți la calitatea materialelor, sunt interesați de proveniență, dar și de serviciile auxiliare oferite (consiliere, proiectare, montaj, recepție, garanție etc). Estetica este cu siguranță un factor important, însă nu definitoriu. În 2021, majoritatea cumpărătorilor caută și consilierea necesară, care să le ofere o optimizare a bugetului legată de proiect.

Showroom Delta Studio Timișoara

 

Soluții 360

Dacă până în urmă cu 10 ani se punea accent pe ”do-it-yourself”, în sensul că beneficiarul se ocupa singur de achiziția și contractarea furnizorilor proiectului său, acum, sunt apreciate companiile care oferă soluții 360, personalizate, adaptate fiecărui buget disponibil.

Când spun ”soluții 360” mă refer la contractarea unei companii care este capabilă să aducă proiectul la realitate de la A-la-Z, cu minimă implicare a clientului. Odată cu tehnologia, soluțiile de proiectare și selecție ocupă mai puțin timp, prin randări profesioniste și expuneri în programe destinate arhitecturii, care pot expune fidel cerințele beneficiarului ”pe foaie”.

La Delta Studio, programarea se poate face online, pe site-ul companiei și în urma acesteia, clienții pot beneficia de consilierea unui arhitect pentru proiectul lor de amenajare.

 

De ce au nevoie clienții în 2021

Cred că și în acest domeniu ca și în altele, consumatorii de astfel de servicii au avut nevoie de formare, o educare, dacă ne putem exprima așa, a nevoilor, corelată cu tendințele. Cei mai mulți dintre clienții noștri știu ce își doresc în cadrul unui proiect, însă au nevoie de consultanță profesionistă, care îi poate ghida într-o amenajare de success.

La Delta Studio, accentul nostru principal este pe oameni - pe ceea ce își doresc și cum se simt. Apoi, există influențele societății în care trăiesc și, cel mai important, modul în care ne ocupăm de elementele naturale în jurul cărora ne dorim să construim. Toate aceste influențe ne modelează gândurile și ideile pe măsură ce ne îndreptăm către produsul însuși și către forma fizică pe care proiectul o va lua.

Clienții au căutat în acest domeniu companii care să le înțeleagă nevoile privitoare la proiectele abordat. Au căutat profesioniști care să fie în pas cu trendurile din domeniu, cu materialele și care să înțeleagă funcționarea sinergică a acestora. De aceea consultanța este strâns legată de portofoliul vast al materialelor.

 

Trenduri

În 2020-2021, cei mai mulți beneficiari au optat pentru culori neutre, liniștite, care să confere confortul necesar unui spațiu despre care știau că le va servi mult timp, atât drept birou cât și casă. Au optat pentru tonuri de lemn și materiale premium, care să să aducă plus-valoare spațiilor. Texturile de lemn, marmură, piatră transpuse în decorul plăcilor ceramice s-au răspândit în forță, ca parte din dorințele consumatorilor. Problema general este lipsa timpului, motiv pentru care, la Delta Studio am creat proiectele Ready-to-Buy, realizate conform celor mai noi tendințe, de către arhitecți de interior consacrați.

 

Parteneriatul cu Laufen

Delta Studio este distribuitor exclusiv Laufen în România din 2020 și toate colecțiile prezentate sunt expuse în Showroom-ul nostru principal, din București. Toate colecțiile din portofoliul brandului sunt disponibile pentru a fi achiziționate prin comandă directă, pentru proiecte de amenajare.

Arhitecții de interior, de la biroul de arhitectură Delta Studio, integrează cu succes și pasiune obiectele sanitare Laufen în proiectele dezvoltate și recunosc calitatea de excepție a produselor elvețiene. Produsul se adresează unui client din segmentul luxury, care apreciază un design de calitate premium, cu produse fabricate din materiale inovatoare, cu un renume format și garantat de designeri internaționali din domeniu.

Showroom-ul principal Delta Studio Cotroceni expune în ambiente dedicate toate colecțiile de designer, acestea putând fi consultate și comandate și de pe platforma online  deltastudio.ro, alături de alte colecții și produse ale brandului Laufen. În oricare dintre cele zece showroom-uri naționale Delta Studio pot fi consultate cataloagele colecțiilor și selecția de produse expuse fizic.

 

O tradiție de peste 100 de ani

Tradiția Laufen pe piața obiectelor sanitare premium a început în 1892. De-a lungul timpului, compania s-a bazat pe trei piloni care i-au asigurat durabilitatea și aprecierea clienților din toată lumea. Totul pleacă de la calitatea și precizia tehnică, de natură elvețiană, la care se adaugă orientarea constantă spre inovație și dezvoltarea de tehnologii revoluționare. Laufen colaborează cu staruri ale designului și arhitecturii contemporane pentru crearea unor colecții de obiecte sanitare unice și rafinate.

La rândul său, Delta Studio are o istorie de 25 de ani pe piața românească și s-a afirmat ca lider în domeniul amenajărilor interioare. În această perioadă, compania și-a construit portofoliul bogat de proiecte private și publice, având colaborări cu numeroși arhitecți, clienți VIP, persoane publice și actori importanți din zona de business și dezvoltare imobiliară.

Parteneriatul dintre Delta Studio și Laufen aduce astfel publicului produse de excepție, cu o estetică selectă și rigoare funcțională elvețiană.

Laufen se diferențiază de alte branduri prin precizia elvețiană, inovația care a creat tehnologia Saphirkeramik, care poate crea detalii extrem de fine, subțiri, însă în același timp, de o rezistență extrem de mare.  Cu ajutorul acestui material inovator, s-a ajuns la posibilitatea creării unor margini înguste de 2-3 mm, în timp ce materialul ceramic tradițional permite o grosime de 7-8 mm. Numele produsului provine de la unul dintre principalele ingrediente din această nouă formulă, dioxidul de aluminiu, care se găsește în safire.

Integrarea soluțiilor Laufen garantează crearea unui ambient cu personalitate, pregătit să răspundă celor mai variate și sofisticate preferințe. Dincolo de partea estetică, calitățile tehnice ale brandului premium vor imprima un caracter original ambientului și vor face experiența spațiului intensă și memorabilă.

Misiunea Laufen este să ajute oamenii să trăiască în armonie cu mediul și sustenabilitatea.
Viziunea: Laufen este sinonim cu perfecțiunea în ceea ce privește forma, măiestria și tehnologia avansată, dar cu un aspect delicat.
Valorile Laufen punctează toată povestea brandului, într-un mod precis: durabilitate.

 

Colaborarea cu arhitecți și designeri celebri

Laufen s-a remarcat printr-o strânsă colaborare cu arhitecți și designeri celebri, ce a dus la crearea unor serii unice de produse, remarcabile ca design și extrem de practice în același timp. Oferta Laufen urmărește o simbioză între design, calitate și funcționalitate, dezvoltând deopotrivă serii de produse pentru proiecte curente, cât și serii exclusive pentru ambiente extravagante. Nume precum Patricia Urquiola, Marcel Wanders, Toan Nguyen sau Stefano Giovannoni semnează colecții de produse cu un design modern, minimalist sau eclectic, serii cu personalitate proprie menite să răspundă unor cerințe și gusturi dintre cele mai diverse.

După câțiva ani de experiență în producția de piese SaphirKeramik la scară industrială, LAUFEN ”întinde” limitele materialului brevetat prin exploatarea formelor super-fine nu numai pentru a crea texturi și modele deosebit de detaliate, ci și prin proiectarea materialului inovator pentru a modela dimensiunile obiectelor sanitare din portofoliu. SaphirKeramic-ul are capacitatea de până la de 3 ori mai mare de întindere și modelare, față de ceramica obișnuită.

 

Profilul clienților Laufen

Brandul Laufen se adresează clienților din segmentul luxury, care caută inovație și calitate fără compromisuri și care apreciază designul modern, în tendințe, cu obiecte realizate din materiale premium, durabile. Un client care apreciază un brand cu prestigiu și renume mondial și obiecte ce poartă semnătura unor staruri ale designului internațional. Acestea pot fi integrate în proiecte private ultrapersonalizate sau pentru dezvoltări de succes care doresc să afișeze o imagine și o ținută premium.

Clienții care aleg să-și amenajeze baia cu soluțiile dezvoltate de Laufen se bucură de o calitate tehnică impecabilă regăsită în fiecare detaliu, de un design sofisticat, de ultimă oră, și de prestigiul și anvergura unui brand internațional, dezvoltat în climatul perfecționismului elvețian. Integrarea soluțiilor Laufen garantează crearea unui ambient cu personalitate, pregătit să răspundă celor mai variate și sofisticate preferințe.

 

Inovația în arhitectura de interior

Preocuparea constantă pentru inovație, care a generat tehnologia SaphirKeramik, permite crearea unor detalii de o surprinzătoare finețe și în același timp extrem de  rezistente. Tehnologia se bazează pe un material innovator rezistent și maleabil în același timp, care permite designul unor obiecte sanitare cu margini foarte subțiri (3-5 milimetri), cu linii fine și elegante. Calitățile estetice vor imprima un caracter original ambientului și vor face experiența spațiului intensă și memorabilă. În esență, toate colecțiile sunt caracterizate printr-o tehnologie de ultimă oră și funcționalitate ireproșabilă, completate de o estetică desăvârșită. Astfel, echipa de arhitecți a biroului de proiectare din cadrul Delta Studio integrează cu succes și pasiune obiectele sanitare Laufen în proiectele rezidențiale, iar colaboratorii apreciază infuzia de design și modernitate generată de brandul cu tradiție de peste un secol, din Elveția.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related