Simbolurile, prea batrane pentru advertising

De multe ori, ajungi sa dai vina pe cate o reclama, ca te-a hipnotizat si te-ai dus glont la magazin sa-ti cumperi cine stie ce parfum ori salam. Si e posibil ca, la o analiza ulterioara a reclamei, sa identifici tot felul de semne misterioase, care ar fi putut fi factorul declansator al acelei vointe instinctive, irationale, de a cumpara un produs. Dar cat de "vinovat" poate fi simbolul pentru acest comportament? Si ce mai inseamna simbolul in publicitatea din ziua de azi?

La nivel academic, exista o inclinatie puternica, dar care se transmite ulterior si catre mase, de a cauta sensuri ascunse, oculte, mai ales in publicitate, domeniu prea des acuzat de manipulare si tot felul de alte "crime" la adresa consumatorului. Printre instrumentele acestei persuasiuni misterioase ar fi semnele si simbolurile, in spatele carora ar sta strategii de marketing premeditate cu sange rece.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related