[Creative Business] Aura Dima: Produsul nostru este unul clasic. Poate chiar cea mai veche podoabă pe care au avut-o oamenii. Dar i-am găsit un twist și asta a fost cheia

[Creative Business] Aura Dima: Produsul nostru este unul clasic. Poate chiar cea mai veche podoabă pe care au avut-o oamenii. Dar i-am găsit un twist și asta a fost cheia

Pentru unii oameni, valoarea unei bijuterii se măsoară în gramaj și carate. Pentru alții, bijuteriile au valoare sentimentală, țin de un anume moment sau stare de spirit, pe care o cunosc doar ei. Aura Dima și-a dorit mereu bijuterii deosebite, unice. Și acum, alături de soțul ei, le creează la Samara Jewelry: brățări, coliere sau inele care au mesaje secrete, personalizate, scrise în cod binar sau Morse, pe care doar cei care le poartă le știu secretul. 

"Am căutat ca brățările noastre să fie mai încărcate cu mesaj. Am vrut să punem mărgelele în ordine. Să zică ceva celui care le poartă, dar nu ostentativ, nu într-un mod pe care să îl înțeleagă toată lumea.

Așa am ajuns la codul Morse. Un mod unic de a spune ceva, dar care în plus putea fi și cât se poate de creativ și estetic. Mai apoi, am introdus si codul binar, pentru un look cu mai multă simetrie, dar care are în spate aceeași idee", explică Aura.

Aceasta e diferențierea produsului lor: un produs clasic, dar care poate deveni unic, special pentru fiecare consumator în parte. Aura și Mihai vin din domenii diferite și au început afacerea mai mult dintr-o joacă. După patru ani, joaca a devenit serioasă, Mihai se ocupă de partea de business și Aura de cea de creație și producție.

Întotdeauna au vrut să fie independenți financiar, iar după ce au devenit un cuplu, cu atât mai mult și-au dorit să construiască o afacere de familie, de care să se ocupe împreună. Cum a fost începutul Samara, cum a evoluat afacerea, despre promovare și învățături din antreprenoriat, povestește Aura în interviul de față, care face parte din seria Creative Business, inspirată de BT Mic

 

Oamenii din spatele businessului

De fapt doar doi, Aura și Mihai Dima. Afacerea este una de familie, începută în urmă cu 4 ani, dintr-o joacă mai mult decât dintr-o idee de afaceri. Amândoi făceam altceva pe vremea aceea. Venim din domenii diferite, dar asta cred că ne ajută foarte mult acum. Mihai se ocupă de partea de business și eu de partea de creație și producție. Împreună suntem echipa Samara Jewelry.

 

Drumul spre antreprenoriat 

Și înainte de a ne cunoaște și după aceea, amândoi am vrut să fim independenți financiar și să dezvoltăm o afacere. Cu atât mai mult, după ce am devenit un cuplu, țelul acesta a devenit și mai clar definit – ne-am dorit sa avem o afacere de care sa ne ocupăm împreună.

Prima încercare a fost un magazin cu uleiuri presate la rece si condimente. Un proiect foarte drăguț, care însă nu s-a bucurat de succesul pe care l-am dorit. Nu am abandonat, pentru că ne plăcea prea mult ideea de a construi ceva de la 0 si de a lucra pe cont propriu, făcând ceea ce ne place. Nu este niciodată ușor, dar cu răbdare și pasiune orice este posibil. Până acum Samara ne dovedește exact acest lucru.

 

Abilități necesare

Nu cred că există o rețetă unică câștigătoare. Cu atât mai mult, una care să se aplice oricărui tip de afacere. Pot să încerc să vă răspund doar în ceea ce ne privește pe noi, iar aici răspunsul cel mai cuprinzător ar fi: ai nevoie de multă pasiune.

Și să pui pasiune în tot ceea ce faci, legat de afacerea ta. Chiar dacă nu totul este frumos și plăcut de multe ori. Însă, peste lucrurile neplăcute, poți învăța să treci cu ușurință. Pasiunea și dragostea pentru produsele tale ori o ai, ori nu. Nu prea există cale de mijloc.

A da! Și să nu uit – respect pentru toți clienții și partenerii tăi. E, cred, la fel de important.

Restul se învață!

 

Povestea Samara

Produsul nostru este unul clasic. Poate chiar cea mai veche podoabă pe care au avut-o oamenii. Dar i-am găsit un twist și asta a fost cheia. Am găsit un mod, zic eu, deosebit de a spune ceva foarte clar și direct, însă subtil și frumos din punct de vedere estetic.

La acel moment nu mai exista nimeni pe piață care să facă acest lucru și asta ne-a oferit un avantaj.

Despre investiții v-aș răspunde așa cum v-am obișnuit: cele mai mari investiții ale noastre au fost în timp, pasiune și dragoste. Și cu riscul de a suna pompos, vă spun că exact acestea au fost lucrurile care ne-au ajutat cel mai mult la început. Nu am plecat cu bani mulți la drum, însă am plecat cu multă dedicație, am petrecut foarte mult timp făcând asta. Am pus extrem de multă pasiune, ceea ce ne-a ajutat să trecem peste momentele în care lucrurile nu mergeau deloc bine. Și nu în ultimul rând, am investit multă dragoste – atât în ideea și produsele noastre, dar și în sprijinul pe care ni l-am arătat reciproc.

Cât despre bani, a fost bineînțeles nevoie. De mai mulți în stadiile ulterioare ale afacerii, când am simțit nevoia de dezvoltare. Mare parte a bugetului merge către promovare și așa cum știm toți, promovarea nu e ieftină deloc.

 

Construcția brandului

Totul a pornit din pasiunea mea pentru bijuterii si dorința de a purta bijuterii deosebite, unice. Mai mult, am vrut mereu bijuterii a căror valoare mare se măsura în cea sentimentală, nu în gramaj. 

Primele produse au fost brățări colorate, finuțe și cam atât. Fără o semnificație anume.

La început a fost un hobby, am creat o pagină de Facebook unde prezentam câteva creații. Am experimentat cu mai multe forme și materiale. Produsele au început sa fie apreciate, au urmat câteva târguri de hand made la care am participat si unde am avut succes.

Asta ne-a dat mult curaj să mergem înainte. Dar parcă ne lipsea ceva. Am căutat ca brățările noastre să fie mai încărcate cu mesaj. Am vrut să punem mărgelele în ordine. Să zică ceva celui care le poartă, dar nu ostentativ, nu într-un mod pe care să îl înțeleagă toată lumea.

Așa am ajuns la codul Morse. Un mod unic de a spune ceva, dar care în plus putea fi și cât se poate de creativ și estetic. Mai apoi, am introdus si codul binar, pentru un look cu mai multă simetrie, dar care are în spate aceeași idee.

Întotdeauna vrem ca experiența clienților noștri să fie una deosebită. Bijuteriile noaste ajung la clienți pe o cartolină pe care sunt scrise mesajul si traducerea în codul Morse. Odată puse la mână sau la gât, acestea se transformă în simple bijuterii pentru majoritatea privitorilor. Doar ei știu mesajul „scris” pe care îl poartă.

Motto-ul nostru este „Mesaje ascunse purtate la vedere”. 

Dacă e să vorbim despre produse, valorile de la care nu ne vom abate niciodată sunt: finețe, simplitate și multă încărcătură sentimentală. 

În ceea ce privește brandul nostru și întreaga afacere, aș rezuma cât mai simplu: finețe, simplitate și multă încărcătură sentimentală. 

 

Obstacole

Cum în orice faci, indiferent câtă pasiune pui, vei da de piedici, de birocrație, de mult ”hate”, de oameni care știu ei mai bine. Dar le-am dovedit împreună pe toate. Punct.

  

Învățături

Suntem unde ne doream în prezent, de aceea voi spune că tot ce știm am învățat pe parcurs și o vom face în continuare, iar tot ce am făcut am face la fel.

 

Provocări

Criza așa cum s-a întâmplat pentru foarte multe afaceri online, nu ne-a afectat foarte tare. Ba mai mult afacerea a crescut în 2020 și 2021. Noi am oferit o modalitate inedită de a transmite mesaje frumoase la distanță. Însă asta nu e ceea ce ne dorim. Vrem ca bijuteriile noastre să fie cumpărate și apoi oferite direct, pentru că nimic nu va putea înlocui un sărut sau o îmbrățișare.

 

Măsuri speciale

În absolut toate produsele pe care le lansăm acum sau în trecut, am investit în promovare. Această reprezintă cea mai mare parte a capitalului nostru de lucru. Contextul pandemiei nu a schimbat aproape deloc acest aspect. 

 

Clienții 

Noi spunem mereu că toți clienții noștri sunt oameni exact ca noi. Bine, poate o parte sunt mai tineri acum. Oameni care apreciază ceea ce și noi am apreciat atunci când am pornit pe acest drum. O bijuterie plină de mesaj, încărcată cu sentimente, pe care o poți dărui sau purta și a cărei semnificație să nu o știe toată lumea. Îmi permit o glumă și voi zice că cel mai probabil clienții noștri sunt cei ce nu poartă brandul mare pe piept. 

Am creat un produs unic. Iar unicitatea lui este exact aceasta – ca poți purta la vedere un mesaj pe care îl vei înțelege doar tu. Că îi poți oferi persoanei iubite o declarație de dragoste pe care o puteți înțelege doar voi doi. Micul vostru secret.

 

Ce caută clienții în 2021

Clienții au devenit mult mai exigenți. Nu doar în ceea ce privește businessul nostru. Caută calitate, lucruri făcute cât mai bine de oameni cât mai pricepuți. Caută o experiență de shopping cât mai plăcută și mai completă. Încercăm să răspundem în modul nostru unic, fiecărei din aceste exigențe.

 

Cum se cultivă optimismul de business 

Optimismul vine din încrederea în ceea ce faci. Din încrederea în tine și în produsele tale. Altfel de sfaturi nu vreau să dau. Sunt oameni cu afaceri mult mai mari și mult mai pricepuți care ar trebui să o facă.

 

Planuri 

Să continuăm trendul ascendent. Să dezvoltăm afacerea și portofoliul de produse. Poate chiar să ne extindem și în plan internațional. Dar în primul rând să oferim cât mai multor oameni experiența unică Samara Jewelry.

E nevoie de mai multe povești de business, credem noi. Povești reale, în care să dăm mai departe optimismul și inspirația, dar să nu ocolim dificultățile, obstacolele și provocările antreprenorilor din România. Poveștile acestea, sperăm noi, creează solidaritate și dau încredere. Ne dau speranța că putem în România să ne găsim propriul drum. În Creative Business, seria editorială inspirată de BT Mic, adunăm poveștile despre creativitate, reinventare și adaptare ale micilor antreprenori din România.


Poveștile celor care găsesc mereu soluții și ne arată că se poate.   

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related