Despre curaj, predicții și lecții de viață

Despre curaj, predicții și lecții de viață

La sfârșit de octombrie 2021 a avut loc la București cea de-a 5-a ediție internațională a evenimentului „Creativity 4 Better”. Invitați de marcă din toate colțurile lumii, lideri în comunicare și marketing, cu cariere bogate, impresionante și inspiraționale s-au reunit pentru a vorbi unei audiențe globale de peste 30.000 de participanți despre valoarea curajului – tema de anul acesta a conferinței.

Printre speakeri, deși „flancată” de figuri legendare ale advertisingului sau de oameni-cheie din domenii fascinante precum cercetarea spațiului cosmic, nu aveai cum să nu o remarci pe Marian Salzman, Senior Vice President Global Communications Philip Morris International, intervievată live de către Dragoș Bucurenci, Director External Affairs Philip Morris România. Atitudinea, CV-ul și întregul ei discurs public sunt pline de lecții de curaj și creativitate pusă în slujba binelui.

Salzman e în top 5 trendspotteri ai lumii. A condus sau a lucrat pentru cele mai renumite companii de PR și advertising la nivel global. A primit titlul de profesionistul anului în PR și a fost recunoscută în topul celor mai puternici 25 de oameni de comunicare ai lumii. Este autoare și co-autoare a peste 17 cărți. Este o femeie-lider cu succes răsunător în domenii predominant masculine pentru multă vreme. A avut curajul să se inventeze, reinventeze, să se schimbe și să schimbe lumea. Curajul să renunțe la o carieră fulminantă pentru a-și asocia numele și renumele cu o companie ca Philip Morris international, reprezentanta unei industrii pe care toată lumea „iubește să o urască” – după cum spunea și moderatorul discuției. Nu în ultimul rând este de trei ori supraviețuitoare a unor operații pe creier, cea mai recentă fiind chiar în primăvara acestui an. Iar aceste operații i-au dat un simț particular al timpului pe care îl avem de petrecut pe pământ și al moștenirii pe care o lăsăm fiecare prin munca noastră.

Deși timpul alocat răspunsurilor ei la întrebări în cadrul conferinței a fost prea scurt pentru câte lucruri interesante ar fi avut de povestit, am notat totuși câteva idei, lecții și observații care să ne reamintească să stăm cu ochii pe predicțiile pe care le va face în curând pentru anul 2022. Nu e nimic magic sau ezoteric în predicțiile ei anuale de trenduri – așa cum explică Marian în orice interviu pe care îl dă. Trendurile formulate de ea reprezintă observațiile pertinente ale unui om pasionat de zeci de ani de natura și comportamentele umane, combinate cu lecturarea asiduă a știrilor din toate domeniile și trecute apoi prin filtrul experienței de profesionist recunoscut în cariera de market researcher. Aceasta e formula „secretă” care i-a permis de-a lungul timpului să fie prima sau printre primii care verbalizează tendințe înainte de a deveni obișnuințe sociale. Ea a introdus lumii termenul de „metrosexual”, ea a vorbit despre fenomenul „selfie” înainte de a fi adoptat de toată lumea, ea a „prezis” că oamenii vor începe să poarte măști înainte de a izbucni pandemia Covid.

La fel cum a fost printre primii în lume care au înțeles că Internetul va schimba pentru totdeauna felul în care trăim, muncim și socializăm, tot la fel previzionează și pentru anii care vor urma că Internetul va transforma complet în primul rând domeniul învățării. Oamenii vor „merge la școală” în orice parte a lumii vor vrea și vor schimba de mai multe ori facultatea, universitatea și țara, în funcție de ceea ce-i interesează, fără ca măcar să plece de acasă. Iar pe cale de consecință, forma de învățare va schimba felul în care muncim.

Întrebată dacă poate să dea măcar un mic preambul al previziunilor ei pentru 2022, Salzman a atins pe scurt câteva puncte esențiale:

„Cred că haosul va deveni normal. Cred că Mama-Natură a declarat război oamenilor. Cred ca haosul nedreptăților combinat cu cel al climatului politic și cu cel al schimbărilor climatice va genera foarte multe turbulențe și dificultăți pe toate planurile. Cred ca oamenii vor petrece mult mai mult timp încercând să compenseze în lumea virtuală conexiunile pe care nu le mai pot avea față-n față. Cred că acasă va deveni noul Centru de Comandă al fiecăruia, în moduri pe care nu le-am mai întâlnit niciodată până acum.”

Chiar dacă predicțiile pentru anul viitor nu par atât de optimiste, lecțiile ei de viață din anii de până acum sunt. De fapt, ceea ce a atins la suflet audiența este amestecul sincer și bine dozat între curaj și vulnerabilitate. Neînfricarea – cum s-a autocaracterizat ea – de a-și asuma un rol executiv într-o companie din industria tutunului pentru că crede 100% că prin intermediul acestei companii care se transformă poate contribui în mod esențial la obiectivul unei lumi fără fum și că acesta reprezintă probabil cel mai important demers de sănătate al secolului. Și vulnerabilitatea arătată deschis și public atunci când a vorbit despre intervențiile chirurgicale pe care le-a suferit pe creier, din care a rămas cu o lecție foarte importantă, redată cel mai bine tot de ea:

„Nu putem controla noi înșine totul în viață. Așa că am învățat să am încredere în experți și în știință. La fel cum nu îi spun pilotului cum să piloteze când mă urc în avion, tot la fel nu pot intra în sala de operații dând indicații neurochirurgului. Asta a fost salvarea mea și poate fi a tuturor, să învățăm să ne bazăm pe expertiza dovedită în domeniile pe care nu le stăpânim și pe care alții le cunosc mai bine.”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related