Drumul către excelență. Cum să învingi incertitudinea, haosul și nenorocul - Jim Collins , Morten T. Hansen | Editura Curtea Veche, 2017

Drumul către excelență. Cum să învingi incertitudinea, haosul și nenorocul - Jim Collins , Morten T. Hansen | Editura Curtea Veche, 2017

Lucrarea de față continuă seria cărților de succes scrise de Collins și Hansen despre leadership în afaceri și performanță pe termen lung.

De această dată, autorii abordează nu doar chestiunea performanței, ci și pe cea a mediilor instabile de afaceri cu care se confruntă liderii astăzi.

La zece ani după ce a scris bestsellerul Excelența în afaceri, Jim Collins revine – alături de Morten Hansen – pentru a răspunde la întrebări inedite.

Concluziile cercetărilor întreprinse de cei doi autori sunt absolut surprinzătoare. Pe de o parte, cei mai mari lideri nu sunt mai vizionari sau mai creativi decât competitorii lor și nici nu își asumă mai multe riscuri; dar sunt mai disciplinați și mai pragmatici. Pe de altă parte, inovația în sine nu e un argument decisiv într-un mediu schimbător; mai importantă e abilitatea de a gestiona corect inovația, de a combina creativitatea cu disciplina.

Collins și Hansen ajung astfel să contrazică înțelepciunea tradițională, formulând și explicând o serie de concepte inedite: „liderii 10X“, „marșul de 20 de mile“, „întâi gloanțe, apoi ghiulele“, „mai sus de linia morții“, „nu doar perspectiva, ci și detaliul“, „rețeta «specific, metodic și consecvent»“, „rezultatul șansei“ etc.

 

Jim Collins (n. 1958) este profesor universitar și specialist în evoluţia marilor companii. Şi‑a început cercetările și cariera de profesor la Stanford University Graduate School of Business, unde în 1992 a primit Distinguished Teaching Award. În 1995, a fondat în Boulder, Colorado, un laborator de management, în care își desfășoară cercetările și se consultă cu directori executivi din corporaţii și din sectorul social.

Collins are o diplomă în administrarea afacerilor și știinţe matematice obţinută la Stanford și a primit titlul onorific de doctor din partea a două instituţii: University of Colorado și Peter F. Drucker Graduate School of Management, Claremont Graduate University.

De‑a lungul timpului, Collins a lucrat cu importanţi directori executivi din peste 100 de corporaţii. De asemenea, a colaborat cu variate organizaţii din sectorul social (de la instituţii pentru educaţie, artă și sănătate până la unele religioase, administrative și guvernamentale).

A fost mereu preocupat de felul în care marile companii se dezvoltă, ating marea performanţă și se pot menţine la un nivel excepţional. După ce a investit aproape un sfert de secol în cercetarea acestui subiect, a devenit autor și coautor a şase cărţi, traduse în peste 35 de limbi și vândute în peste 10 milioane de exemplare în întreaga lume.

MORTEN HANSEN este profesor de management la University of California, Berkeley (School of Information) și la INSEAD, Franţa. De asemenea, a fost profesor la Harvard Business School. Anterior, Morten Hansen a lucrat în calitate de senior management consultant pentru Boston Consulting Group din Londra, Stockholm și San Francisco.

Hansen deţine titlul de doctor, acordat de Graduate School of Business, Stanford University, instituţie în cadrul căreia a primit Jaedicke Award pentru performanţă academică remarcabilă.

Cercetările sale au fost premiate și au apărut în publicaţii academice de top, Hansen fiind câștigător al Administrative Science Quarterly Award pentru contribuţii excepţionale în domeniul studiilor organizaţionale. A publicat o serie de articole extrem de apreciate în Harvard Business Review, despre colaborare, leadership și inovaţie.

Este invitat în mod regulat să ţină discursuri și să ofere consultanţă pentru companii din lumea întreagă. E autor și coautor a două cărţi.

 

Cartea a apărut în România la Editura Curtea Veche.

 

Info:

Titlul original: Great by Choice: Uncertainty, Chaos, and Luck--Why Some Thrive Despite Them All 
Ediția 2017, paperback
Traducător: Eduard Mihail Mihalascu
Dimensiuni: 14.5 x 20.5 cm
320pagini
ISBN: 978-606-588-398-7

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related