Care e problema ta? - Thomas Wedell-Wedellsborg | Editura Harvard Business Review Press, 2021

Tu sau colegii tăi ați muncit vreodată din greu la ceva, doar ca să aflați că v-ați concentrat pe problema greșită? Majoritatea oamenilor au pățit asta. De exemplu, în urma unui chestionar a reieșit că 85% dintre companii au spus că deseori au dificultăți în a rezolva problemele corecte. Consecințele sunt grave: liderii duc bătălii strategice greșite, echipele își consumă inutil energia,start-up-urile creează produse pe care nu le dorește nimeni, iar organizațiile implementează „soluții” care cumva fac lucrurile mai rele, nu mai bune. Oriunde te uiți, risipa e uimitoare. După cum spunea Peter Drucker, nimic nu e mai periculos decât răspunsul corect la întrebarea greșită.

Există un mod de a proceda mai bine. Secretul este reformularea, o abilitate esențială și prea puțin utilizată pe care o poți deprinde cu ajutorul acestei cărți. Folosind povești din lumea reală și exemple de neuitat, cum ar fi „problema liftului lent”, Thomas Wedell-Wedellsborg oferă o metodă simplă, în trei pași – Formulare, Reformulare și Avansare –, pe care oricine o poate folosi ca să înceapă să rezolve problemele potrivite.

Reformularea nu e greu de învățat. Se poate folosi în provocări de fiecare zi și în cele mai mari și mai complicate probleme cu care te confrunți.

În această carte bine fundamentată și atrăgătoare vizual, vei învăța de la conducători ai unor mari companii, de la antreprenori, consultanți, lideri de organizații nonprofit și mulți alți inovatori. E momentul să nu mai urmărești piste greșite. Învață să reformulezi împreună cu echipa ta și pregătește-te pentru dezvoltare și succes!

"Indiferent de felul problemei cu care te confrunți, această carte va schimba modul în care o rezolvi. Thomas Wedell-Wedellsborg este un scriitor și un gânditor excepțional de lucid și tocmai a ridicat ștacheta în materie de lecții practice. Metoda lui nu te va ajuta doar să generezi idei mai creative și să iei decizii mai inteligente, ci te va învăța să privești în perspectivă.", Adam Grant, autorul bestsellerurilor A da și a lua, Originalii și Regândește și gazda podcastului TED WorkLife.

"Autorul arată că de multe ori începem să rezolvăm o problemă înainte să ne gândim bine dacă este cea corectă. Dacă îți dorești superputerea de a rezolva probleme mai bune, citește această carte."
Eric Schmidt, fost CEO la Google și coautorul cărții Coach de trilioane de dolari

"Din când în când citesc câte o carte care mă face să mă plesnesc peste frunte și să mă întreb „Oare de ce nu fac și eu așa?” După ce am citit Care e problema ta? m-am plesnit cu toată puterea. Cartea îți oferă un proces simplu, bazat pe dovezi, pentru a fi mai creativ, mai perspicace și mai eficient în munca ta de fiecare zi. În plus, e o lectură încântătoare."
Heidi Grant, autoarea cărților Nine Things Successful People Do Differently și Reinforcements

"Iată ce provocare îți propunem: deschide această carte la orice pagină și începe să citești. Dacă nu te simți imediat motivat s-o cumperi, înseamnă că ai o viață mult mai interesantă decât a noastră. E o plăcere de citit și ne amintește de puterea uimitoare a acelei rare simplități de pe cealaltă parte a complexității. Este cea mai utilă carte de afaceri pe care am citit-o de ani întregi."
Douglas Stone și Sheila Heen, coautorii bestsellerurilor Difficult Conversations și Thanks for the Feedback

THOMAS WEDELL-WEDELLSBORG este expert mondial în inovare și în rezolvarea problemelor. Și-a împărtășit și și-a rafinat metoda de reformulare lucrând cu clienți ca Microsoft, Cisco, Citigroup, Time Warner, AbbVie, Caterpillar, Amgen, Prudential, Union Pacific, Credit Suisse, Deloitte, Wall Street Journal sau Națiunile Unite. Prima lui carte, Innovation as Usual, scrisă împreună cu Paddy Miller, a fost tradusă în cinci limbi străine. Pentru mai multe informații, accesează thomaswedell.com.

Cartea a apărut la Editura Harvard Business Review Press & Editura Publica

Info:

• Titlul original: WHAT’S YOUR PROBLEM: To Solve Your Toughest Problems, Change the Problems You Solve