„Tank the match” se întâmplă și în publicitate

„Tank the match” se întâmplă și în publicitate

Răsfăț total: după experiența cu Darren Cahill, anul acesta voi fi la Cluj pe scena Masterclass-ului Sports Festival 2022 cu Patrick Mouratoglou, antrenorul alături de care Serena Williams a obținut o serie incredibilă de rezultate tari.

Din prezentarea lui Darren mi-au rămas o mulțime de lucruri, printre ele un moment trăit alături de Simona Halep – moment pe care am simțit că l-am trăit și în viața de agenție când indiferent ce ai încerca, câte resurse ai investi într-un proiect lucrurile nu se leagă, de partea cealaltă este ceva ce nu poate fi depășit:

Îmi amintesc cum Simona m-a chemat pe teren în setul al doilea al unui meci în care pierdea clar în fața Serenei Williams. Serena juca absolut senzațional și îmi era clar că meciul este pierdut. Nu am încercat să o păcălesc în vreun fel pe Simona, zarurile erau aruncate și nu mai aveam ce face în acel moment. Trebuia deja să lucrăm pentru viitor, să pregătim mental viitoarele confruntări cu Serena. 

Simona Halep: Darren, ce să fac? Mă bate rău indiferent de ceea ce încerc.

Darren Cahill: Păi adevărul e că nu cred că ai ce să faci. Este într-o zi fenomenală cum nu sunt multe, te bate rău și cam așa va fi meciul. Azi este o zi rară în care îi intră absolut totul. Nu are multe, azi avem nenorocul ăsta. Probabil singura opțiune este să mă duc eu după ea și să o duc cu forța la vestiare.

Simona Halep (râzând): nu încerca pentru că la cât este de pornită riști să te bată și pe tine. 

Sunt momente în viață în care trebuie să accepți că situația te depășește și tot ceea ce ai de făcut este să te bucuri de experiență. Vă puteți închipui ce uimiți au fost oamenii care au trăit în direct momentul: Serena câștiga clar și Simona râdea împreună cu antrenorul său.

Meciul s-a scurs previzibil, capitol încheiat, am mers mai departe și Simona a învins-o pe Serena în următorul meci.

Cum ziceam, și în viața de agenție sunt momente în zarurile sunt aruncate și modul în care au aterizat este departe de ceea ce trebuie. Este important de înțeles, de acceptat și de trăit cu experiența – în același timp pregătind următoarele meciuri.

Normal, este o capcană aici pentru că există marele risc de a ceda o luptă fără a o avea în față pe „Serena Williams” într-o zi excepțională.

Netflix i-a dedicat lui Patrick Mouratoglou un episod din seria The Playbook (în care sunt incluși și alți antrenori tari cum ar fi Jose Mourinho): meseria mea este să ajut oamenii să își atingă potențialul maxim. M-am specializat pe tenis, dar ceea ce fac eu se aplică în orice domeniu.

Urmărindu-l cu atenție pot spune că într-adevăr multe se aplică și în munca în publicitate.

Un exemplu excelent, care vine în completarea sfatului lui Darren: Tank the match (scufunzi meciul)

Pierzând multe meciuri, oameni foarte talentați își pierd încrederea. Iar când următorul meci nu merge cum trebuie, renunță la joc. Nici măcar nu încearcă. Parcă ratează intenționat. Ca să termine meciul. Nu doar renunță la luptă, ratează intenționat. De parcă le zic tuturor: nu mă interesează meciul. Nici măcar nu încerc. Nu încerc. Astfel că nu sunt învins cu adevărat.

Din afară nu are sens: oamenii aceștia muncesc ani de zile să ajungă la un nivel ridicat de profesionalism și în ziua meciului nici măcar nu se străduiesc. N-are sens.

Normal, nu are sens. Este chiar ridicol.

De obicei cei care fac asta sunt foarte talentați, sunt foarte buni. Jucători cu forță, cu acuratețe, cu mult talent. Dar și-au pierdut încrederea în ei. Nu știu dacă vor reuși, au îndoieli. Dar sunt siguri de un lucru: că au talent. Și tocmai asta vor să nu piardă: încrederea proprie în ei. Dacă te tot străduiești și tot pierzi riști să nu mai crezi tu că ești talentat. Nu poți risca asta. Și atunci scufunzi meciul. Preferi să renunți și să-ți zici: am renunțat, nu m-am străduit. 

Sună foarte, foarte cunoscut.

 _______________________
 Lorand Balint Boti este Managing Director Publicis Sport and Entertainment si are o experienta de peste 20 ani in industria de marketing si comunicare romaneasca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related