Galeria de artă WaveforMe, un spațiu de expunere online dedicat tinerilor hipoacuzici 

Galeria de artă WaveforMe, un spațiu de expunere online dedicat tinerilor hipoacuzici 

E greu de imaginat cum e să nu poți comunica normal, cum să nu poți auzi sunete familiare, glasurile celor apropiați, iar pe lângă acestea să fii inclus, fără să vrei, într-o categorie de persoane - într-o măsură - indezirabile.

 Asociația VAR Cultural a lansat în februarie a.c. WaveforMe - primul proiect internațional dedicat promovării potențialului creativ al tinerilor cu deficiențe de auz, purtători de implant cohlear/proteze auditive.

WaveforMe a fost gândit pe 3 direcții: socială (podcasturi cu invitați adulți hipoacuzici din România și din străinătate), educațională (workshopuri) și culturală (galerie de artă virtuală și expoziție itinerantă).

Pe 1 iunie, la ora 21.00, se lansează galeria de artă virtuală WaveforMe - un spațiu de expunere dedicat tinerilor hipoacuzici din țară și din străinătate. 

"Lipsa auzului NU este invizibilă.” Asta declară într-un desen unul dintre cei 40 de tineri hipoacuzici care au participat la proiectul WaveforMe, organizat de VAR, o expoziție de fotografie, obiect și desen. Acești tineri artiști debutanți cu vârste între 12 - 27 de ani din Iran, India, Ucraina, SUA, Filipine și România au format, fără să știe, o comunitate artistică distinctă care nu este unită de dizabilitatea lor ci de temele comune, de dorința de incluziune, fiind în aceeași măsură preocupați de chestiunile esențiale vârstei lor: familia, prietenii, prima iubire, apropierea de natură, hobby-uri, dar și pasiuni care pot deveni profesii. Izolarea, discriminarea, bullyingul duc la o reacție de auto-recluziune, de nesiguranță și de anulare a vreunei perspective optimiste. Expoziția WaveforMe a reușit într-o măsură importantă să readucă tinerilor artiști dorința de apartenență la un grup format prin afinități artistice și prin visele comune unei generații. Lucrări cu siguranță tulburatoare povestesc bucuria de a putea auzi (cu ajutorul implantului cohlear sau al aparatului auditiv) “It feels good to hear” fiind intitulată una dintre lucrări, al unui tânăr iranian.

Poveștile sunt asemănătoare, suferințele comune. Sentimentele și abordările de asemenea. Sunt desene sau picturi reprezentând un David al lui Michelangelo cu aparat auditiv sau portrete de copii ajutați de același aparat, dar și figuri fericite după reușita intervențiilor, dintre cei care finalmente pot auzi.

Chiar dacă uneori diferențele dintre participanți sunt importante, diversitatea e ceea ce face ca această expoziție să nu fie doar o reamintire a celor de lângă noi care au aceleași speranțe, vise și dorințe deși sunt lipsiți de unul dintre simțuri ci și un exemplu de reziliență, ambiție și bucuria de a face ce-ți place indiferent de circumstanțe și contingențe.

Se poate spune fără îndoială că limbajul vizual poate alcătui sisteme complexe de legături rafinate și sensibile, de apropieri între lumi altfel imposibil de alăturat, poate alina și încuraja și cel mai important, face ca speranța să fie palpabilă și posibilă.", Andreiana Mihail.

În luna iulie a.c. va fi realizată o expoziție itinerantă care va conține o selecție din lucrările expuse în galeria virtuală, contribuții create în timpul workshop-ului de arte vizuale și va rezuma artistic întregul proiect. Aceasta va fi prezentată publicului în patru orașe din România: Sibiu, Timișoara, Iași și București, unde vor fi invitați membri ai comunității hipoacuzicilor, experți din domeniul educației, socio-cultural și medical.

* Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
**Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Parteneri: Asociația Națională a Persoanelor cu Deficiențe de Auz din România Ascultă Viața, „Federația Europeană a Părinților copiilor cu deficiențe de auz” (FEPEDA), Asociația “Audiosofia”, „Forumul de Cercetare în Imigrare” (IRF) Washington D.C., Asociatia Koala Reabilitare Auditiv Verbală, Aures Foundation, Biblioteca Judeţeană ASTRA - Sibiu, Asociația Hermes pentru Arta Contemporană (Galeria Calpe) - Timișoara, Complexul Muzeal Național „Moldova” – Iași, Galeria "ATELIER 030202" – București, B-Critic, București FM, IQads, MODERNISM, Propagarta, Revista Cultura, Radio România Cultural, VIVA FM.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related