Încă două expoziții concentrate pe auto-descoperire la Celula de Artă și Kulterra Gallery

Încă două expoziții concentrate pe auto-descoperire la Celula de Artă și Kulterra Gallery

În ultima jumătate a lunii iunie, echipa Celulei de Artă prezintă publicului două expoziții izvorâte din demersuri de auto-descoperire, de introspecție și de ancorare în lumea înconjurătoare. Astfel, până pe 9 iulie, la Celula de Artă (B-dul Carol nr. 53), va putea fi văzută expoziția Amor fati, prima expoziție personală a tânărului artist Denis Nanciu, curatoriată de Raluca Ilaria Demetrescu iar până pe 14 iulie, la Kulterra Gallery (Str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106) Do animals have souls?, expoziția artistei emergente Adelina Laura Cîmpeanu.

Douăzeci și trei de gânduri sau întrebări despre lume și rosturile ei, în douăzeci și trei de figuri

Pentru prima expoziție personală, care va avea vernisajul pe 20 iunie, de la ora 19:00, Denis Nanciu a ales să debuteze cu o punere în scenă populată de ființe-gânduri în galeria vitrină Celula de Artă din cadrul hub-ului cultural Carol 53.

Douăzeci și trei de figuri, douăzeci și trei de gânduri sau douăzeci și trei de întrebări despre lume și rosturile ei, câte una pentru fiecare demon sau înger care îl bântuie sau vizitează pe artist. Pentru fiecare an al vieții de până acum și în continuare până ce Denis își va fi încheiat socotelile cu lumea încă o nălucă va mai apărea în fiecare an, după an, după an și până la sfârșitul infinitului. Dar după infinit? Urmează alt infinit. Amor fati este o expresie din latină care se referă la dragostea pentru destin ca principiu sau destinul propriu.

Denis e calm și cu atenția izvorâtă din această calmitate face un exercițiu continuu de introspecție, fără pauză, fără să obosească. Acest exercițiu de observare a sinelui nu este nicidecum unul de tip neuroastenic, ci mai degrabă pune lucrurile vieții personale în perspectivă plonjantă sau montantă, depinde de factorii externi care intervin și ei în acest act (de) viață cât și de starea de spirit a fiecăruia. Înger sau demon? "În toate există speranță" ne spune artistul, în floarea cu focusul de lumină asupra ei, aripa îngerului înălțată sau luminița grădinarului care străbate scena, pădurea, viața, Calea Lactee, nemărginirea sinelui-destinului.

Denis Nanciu, născut în Nana, județul Călărași, în 1999, este student în anul I Master la UNARTE București, la secția Ceramică, Sticlă, Metal. Participă la mai multe expoziții în țară și străinătate, realizează obiecte de design interior din metal și sticlă care se află în colecții private iar lucrările lui apar în mai multe cataloage și albume de artă. În numărul 46 / 2022 ilustrează cu desene revista DOR.

Sufletul creațiilor din jurul nostru, surprinse pe pânză

“Do animals have souls?” s-a născut într-o perioadă de descoperire a propriului corp și sine al artistei. Schimbarea stilului de viață către veganism a împins-o către întrebările simple pe care fiecare dintre noi și le-a pus într-un moment al existenței noastre. Ca oameni, nu suntem singuri pe acest pământ, suntem înconjurați de cele mai importante creații. Ne bucurăm zilnic de dragostea și atenția lor, le primim energia și le-o oferim pe a noastră în schimb. Prin ce putem surprinde faptul că aceste ființe au sau nu suflet? Prin sugestia și sinteza deplină a animalelor pe care le stilizează prin utilizarea câtorva trăsături, anulând spațiul și afirmând supremația corpurilor acestora, artista așază figurile pe întreaga suprafață a pânzei, luând în considerare jocul cromatic din spațiul aplatizat, organizat prin spontaneitatea definirii elementelor. Lucrările vorbesc despre atitudinea artistei față de una dintre cele mai iubite întrebări - tu ce crezi, animalele au suflet?

Având un trecut plin de culori, Adelina Laura Cîmpeanu se remarca prin tentativa fovă de a conferi culoare compozițiilor, dar punctul de plecare al artistei se află în expresia brută de generare a formelor.

Adelina Laura Cîmpeanu este un artist emergent care de-a lungul timpului s-a remarcat prin diferitele subiecte și medii de lucru pe care le-a utilizat în lucrările sale. A absolvit Universitatea Națională de Arte din București, secția pictură, dar din dorința de aprofundare a studiilor, aceasta a continuat cu masteratul în cadrul aceleiași universități. Pe parcursul anilor, aceasta a abordat mai multe subiecte precum: transcendența, viitorul imprevizibil, țăranii români și lista poate continua, toate fiind strâns legate de viața personală a artistei. Mediile tradiționale de pictură i-au fost de folos inclusiv în construirea unor instalații, cât și în mediul virtual.

Expoziția continuă programul Feat. Kulterra, exponent al filozofiei Kulterra Gallery: deschidere și dialog marcat de curiozitate și de spirit de aventură. Feat. Kulterra este o ușă deschisă, este vitrina dedicată invitaților; coridorul care duce spre Kulterra Art Store ce va găzdui ”artă în vizită”, atât propuse de alte galerii cât și de către artiști în mod direct. Vitrinele culoarului care dau înspre curte, vor avea un chip nou în fiecare lună, atrăgând atenția vizitatorilor cu privire la artiști care nu sunt în mod necesar reprezentați de Kulterra Gallery, ba chiar dimpotrivă. De asemenea, alte galerii de artă vor putea ieși din propriile spații, ”migrând” simbolic, selectiv și temporar în vitrinele dedicate proiectului.

Celula de Artă este reprezentată de un spațiu cu deschidere stradală, ce își propune să permită lucrărilor să evadeze din spațiul clasic al galeriei pentru a interacționa cu un public nou, care nu obișnuiește să participe la vernisaje și astfel, pentru ca nu mai există o barieră fizică și temporală între obiectul de artă și privitor, se crează un dialog liber, direct și nonconformist.

Galeria vine în sprijinul creaţiei contemporane în ariile tematice ale artelor vizuale și încurajează dezvoltarea de noi forme de expresie artistică accesibilă la orice oră pentru publicul stradal. Cu o prezență de ~ 5 ani (2017 - 2022) pe scena artei din București, Celula de artă a susținut peste 100 evenimente (expoziții, performance-uri, live-uri) și a influențat modul de percepție în ceea ce privește expunerea obiectelor sau actelor artistice în fața publicului.

Partener strategic: Casa Carol (Carol 53)
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio București FM, Spotmedia, IQads, Zile și Nopți, B365.ro, Cărturești, Curatorial, Propagarta, Revista Golan, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, The Institute, Zeppelin, Modernism, PRwave, Bookblog, 4arte, Iqool, goingout.ro, bucharest-guide.ro, probucuresti.ro, Munteanu, SMARK.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related