Digitus, soluția românească inovatoare prin care antreprenorii pot lua decizii mai bune pentru business

Digitus, soluția românească inovatoare prin care antreprenorii pot lua decizii mai bune pentru business
Adrian Zamfira, fondator Digitus

În prezent, sunt aproximativ 30.000 de companii active în România care nu au acces la datele contabile în timp real. Astfel, există o întârziere de până la 55 de zile în vizualizarea acestor informații. Într-un mediu activ de business este un interval mult prea mare pentru ca acele date să fie cu adevărat utile și compania să ia decizii informate. În întâmpinarea nevoilor antreprenorilor, investitorilor și nu numai, Digitus este platforma inovatoare care oferă acces în timp real la date și este un instrument deosebit de performant în a avea o imagine de ansamblu asupra afacerii.

Platforma Digitus este deja folosită de 156 de firme care sunt ajutate, prin cele două module unice pe piața din România, să crească sustenabil afacerile.

În dezvoltarea Digitus au fost investite mai mult de 4.000 de ore de dezvoltare și analiză financiară, timp care crește de la zi la zi, deoarece este un produs adaptat constant nevoilor utilizatorilor. Este, totodată, rezultatul unei expertize acumulate în aproape două decenii. În arhitectura Digitus este folosit engine-ul aplicației folosite în platforma avansată de comerț electronic Kubu dezvoltată încă din 2003. Aceasta are o componentă open-source care permite utilizarea nu doar în eCommerce, ci și în dezvoltarea de soluții B2B, WMS sau chiar CRM.

Rezultatul acestei munci susținute se vede în cele două module inovatoare pentru piața din România.

Primul este cel legat de modelare, unde datele contabile, deși corect și legal introduse, nu ajută întotdeauna antreprenorul să aibă o privire de ansamblu corectă asupra activității companiei. Acest modul performant permite sintetizarea informațiilor către o creștere a eficienței, total separat de contabilitate.

Cel de-al doilea modul e legat de proiecții. Pot fi definite perechi de scenarii, cum ar fi: optimist – pesimist, breakeven – target sau scenarii individuale, de criză sau de creștere. În cazul celui de criză poate fi vorba de scăderea vânzărilor, creșterea prețurilor la utilități, apariția unui concurent care face dumping și altele. În cazul celui de creștere pot fi de la angajat oameni noi sau angajat middle management până la investiția într-un utilaj nou, retehnologizare, creșterea termenelor de plată la clienți, scăderea termenelor de plată la furnizori și nu numai.

Scenariile pot fi urmărite și ajustate în concordanță cu datele noi din piață.

„Dacă am ști ce se întâmplă în viitor, ar fi ușor să luăm deciziile potrivite. Planificând și urmărind începem să învățăm să prezicem viitor cu destul de mare acuratețe și deciziile pe care le vom lua vor fi mult mai de ajutor. Spre exemplu, odată cu folosirea modulului de scenarii, antreprenorul înțelege mult mai în profunzime ce se va întâmpla cu firma lui. Nu e nevoie să aștepte până la jumătate de an, ca în cazul metodelor clasice, să vadă rezultate. Cu ajutorul unei inovații Digitus, vede asta din prima zi.

Când mă refer la metode clasice, am în minte acest exemplu atunci când vezi în contabilitate că vânzările au scăzut, nu poți face mare lucru. La cheltuieli poți decide dacă cumperi sau nu, dacă negociezi, dacă cumperi mai scump sau mai ieftin. La vânzări nu poți obliga însă clienții să cumpere. Însă poți analiza în pași premergători vânzării, de la câți aud de produsele tale până la câți cumpără efectiv sau câți revin și tot așa. Pentru fiecare pas intermediar există tactici și strategii, iar ce propunem cu Digitus este un management proactiv asupra companiei cu decizii care să asigure un maximum de eficiență și performanță”, a declarat Adrian Zamfira, fondator Digitus.

Soluția Digitus se adresează firmelor care doresc să crească sustenabil și pot fi atât startup-uri, unde un plan ajustat în permanență ajută antreprenorul să se concentreze mai bine pe afacere și să o conducă proactiv, până la firmele cărora le-a crescut cifra de afaceri, numărul de angajați, însă întâmpină alt fel de dificultăți, cum ar fi scăderea profitului sau probleme de cash flow.

Pentru directori sau analiști financiar, Digitus este un instrument de productivitate, unde platforma preia activitățile de rutină ca extragerea și pregătirea datelor, însă fără erorile de natură umană, iar aceștia pot lua mai rapid decizii pe baza acestora. În cazul investitorilor și antreprenorilor, Digitus reprezintă un instrument de urmărire a randamentului investiției și de trasare a direcției managementului. Există astfel o privire de ansamblu rapidă asupra performanței, iar când apar dificultăți în respectarea strategiei cauzele pot fi investigate rapid și poate fi luată o decizie bazată pe toate informațiile relevante.

În prezent, partenerii Digitus sunt cu precădere din industrii de distribuție, HoReCa, servicii și chiar construcții. Compania vizează să ajungă în următorii ani la peste 5.000 de companii din România și 60.000 din afara țării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related