XR Month: o lună de realitate augmentată la Timișoara

XR Month: o lună de realitate augmentată la Timișoara

XR Month este primul festival de realitate augmentată din România, care creează un nou tip de explorare a orașelor și al patrimoniului.

Ediția a doua va avea loc la Timișoara, între 9 septembrie și 9 octombrie și prezintă cele mai fascinante și cunoscute creaturi din folclorul românesc și din mitologiile altor culturi. Acestea prind viață pentru prima dată în realitate augmentată și sunt inspirate de tema de anul acesta - BestiAR.

XR Month devine scena de prezentare a acestor personaje, reinterpretate de artiști români și animate de studiouri multidisciplinare. Acestea pot fi accesate pe pagina de Instagram XR Month, la secțiunea filtre.

Anul acesta, expoziția reunește 14 artiști naționali și studiouri pentru ilustrarea și augmentarea creaturilor din folclorul și mitologia românească, sârbească, maghiară și ucraineană: Reuniform, Dan Pecete, Irina Bako, Alex Dohotaru, Augmented Space Agency, Adelina Butnaru, Andra Popovici, Cristina Frei, Tammy Lovin, Wanda, Bianca Jelezniac, Stella Caraman, Loreta Isac, Alina Marinescu.

Colecția de creaturi și bestii este adusă la viață în mai multe locații din oraș, în cadrul a trei secțiuni:

Secțiunea Augmented Heritage - Corcoaia, Oul Magic, Sântoaderii, Pasărea Suflet, Nebunii, Iovan Iorgovan, Solomonarul, Ursitoarele, Zmajul și Szélanya animă piețele și spațiile din centrul istoric al Timișoarei. Cele 10 filtre 3D inspirate din folclorul bănățean și național, maghiar și ucrainean vor putea fi descoperite prin intermediul Instagram, dar și în Timișoara, din Piața Victoriei până în Piața Traian.

Secțiunea Freestyle - Ielele, Zmeul, Blajinii, Priculiciul și Balaurul prind viață în Piața Victoriei sub formă de filtre 3D.

Secțiunea Open Gallery - Piața Unirii va deveni scena care transpune în ilustrații prin intermediul filtrelor faciale, transformând participantul într-una dintre cele mai cunoscute creaturi folclorice: Balaurul, Solomonarul, Priculiciul, Ielele, Zmeul, Căpcăunul, Floarea Dragostei, Știma Apei, Șoimul sau Mavka.

Explorarea filtrelor se realizează integral pe Instagram. Pentru aceasta, se poate deschide codul QR de pe marcajele XR Month și urma pașii afișați pe ecran. Este indicat ca aplicația Instagram să fie actualizată cu ultima versiune disponibilă.

Organizatorii proiectului doresc să trimită mulțumiri către:

- Nicoleta Musat, Lector Universitar la Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Litere, Istorie și Teologie pentru documentare
- Muzeul Național al Țăranului Român și Ciprian Voicilă pentru documentare
- Augmented Space Agency și Color Studio pentru animarea și publicarea filtrelor

Partenerii culturali sunt Muzeul Național al Țăranului Român, Asociația Prin Banat, Agenția Leo Burnett, Heritage of Timișoara.
Parteneri media: IQads, Revista Igloo, Agenția Națională de Presă - AgerPres, Știri de Timișoara, Lost in Timișoara.

Proiect cultural co-finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Evenimentul este imaginat de One Night Gallery și Leo Burnett.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related