Echilibru în carieră. Cum să-ți găsești locul potrivit

Echilibru în carieră. Cum să-ți găsești locul potrivit

Munca unui marketer este asociată cu ceva frumos, palpitant și interesant. Este parțial adevărat. Aceasta este partea pozitivă a profesiei. E ceea ce se vede la suprafață: texte woow, campanii woow, design-uri elevate, spoturi publicitare frumoase etc. Ce nu se vede, povestește mai jos Grigore Fusu, Marketing Manager cu experiență de 7 ani în multinaționale, doctorand și Co-fondator într-o agenție de marketing.

 

Dualitatea profesiei

Realitatea unui marketer este compusă din 2 dimensiuni. Prima dimensiune ține de ceea ce văd alții (publicul larg) și cealaltă dimensiune ține de munca din spatele campaniilor elevate, bucătăria internă, după cum o numesc unii.

Prima dimensiune e woow și atât. E ceea ce văd alții care te întreabă uneori “chiar a fost ideea ta?”.

A doua dimensiune ține de haos. Da, marketingul este un haos indiferent de ce ar spune orice expert. Din haos a apărut universul, din haos apar și cele mai faine reclame sau idei de campanii.

Am prieteni și cunoscuți din domenii precum: copywriting, design și producție video, persoane care nu sunt de acord că marketingul este un haos, de cele mai multe ori. Unii dintre ei chiar sunt organizați, respectă deadline-urile și își fac treaba foarte profesionist.

Însă tu ca și companie sau ca Manager Marketing nu lucrezi cu un copywriter și atât. În unele cazuri izolate Specialistul Marketing le face pe toate.

Dar de cele mai multe ori, managerul marketing organizează totul astfel încât să iasă campanii faine și rezultate pe măsura așteptărilor.

 

Haosul și valori

Și din punctul acesta începe distracția. Dacă copywriterul a întârziat cu livrarea textului și designer-ului i s-a îmbolnăvit pisica, începe distracția, începe haosul. Nu voi insista pe acest subiect pentru că acest articol este despre dragostea pentru ceea ce faci și echilibru.

Având în vedere că marketingul este un haos, tu ca și marketer dacă chiar îți dorești să excelezi în domeniul tău, trebuie sa faci un lucru foarte important. Dacă ai decis să te angajez, fii atent ca business-ul pentru care vei lucra să te reprezinte. Fii atent să rezonezi cu valorile business-ului și/sau a proprietarilor business-ului respectiv.

În marketing sunt multe suișuri și coborâșuri, deadline-uri și stres. Iar dacă nu vei alege corect domeniul din care să faci parte, business-ul și echipa pe care să le crești cot la cot cu proprietarul afacerii, ești falit.

Doar dacă vei rezona cu acel business vei face față deadline-urilor scurte și situațiilor multiple neprevăzute.

 

Sufletul și mintea afacerii

Eu zic așa “marketingul este sufletul unei afaceri”, de aceea, este important ca acel suflet să fie pe aceeași frecvență de undă cu businessul / boardul / proprietarul sau mai simplu, MINTEA.

Este adevărat că toate departamentele sunt importante în egală măsură. Dar la fel de adevărat este și faptul că dacă suferă sufletul sau mintea, încep sa sufere și celelalte organe.

Iar dacă ești un marketer care își face treaba cât de cât bine dar nu rezonezi cu business-ul pentru care muncești, poți lua în considerare să-ți schimbi angajatorul sau domeniul. Pentru că dacă vei sta acolo, nu vei da randament și veți suferi amândoi, tu și acea afacere.

 

Alege cu inima

Sunt sigur ca ai auzit această comparație “aceeași sticlă de apă o să coste 2 lei în magazinul de cartier, 10 lei în restaurant și 20 lei în aeroport”.

Nu vei valora niciodată 20 de lei dacă vei sta într-un mediu cu valorile cărui nu rezonezi. Și aici nu este vorba doar despre bani. Este vorba de sinergie, de wellbeing, de dragoste pentru ceea ce faci. Alege afacerea care să-ți hrănească valorile tale, oricare ar fi ele.

Mulți spun “păi, de ce stai ca prostul peste program” sau “mergi la job și muncește pe cât ești plătit”.

Astea și multe alte percepții de genul acesta mi se par greșite. Marketerii sunt liantul dintre mediul intern și cel extern, dintre firmă și clienți sau parteneri. Sunt cei care trebuie să fie trup și suflet acolo, altfel nu au cum să ajungă la succes, orice ar însemna succesul. De aceea, este foarte important ca cel puțin o parte din valorile companiei să se regăsească și în ADN-ul marketerului.

Lucrurile extraordinare nu se întâmplă între două granițe, între limitele de 8h petrecute la job. Nu cunosc niciun marketer remarcabil dintr-o companie mare care să muncească 8h și nu mă refer la prezența fizică la muncă. Acesta v-a povesti ce produse faine are compania pentru care lucrează chiar și atunci când o să stea de vorbă cu prietenii seara după cinema. Sau o sa recomande serviciile companiei din care face parte persoanelor pe care le întâlnește în concediu.

Lucrurile extraordinare se întâmpla chiar și atunci când dormi. Mi s-a întâmplat de multe ori ca cele mai bune idei de campanii sau texte să-mi vină pe la unu noaptea în timp ce mă chinuiam să adorm. Mă trezeam, le notam, apoi îmi veneau alte idei… după care îmi fugea somnul de tot. Despre asta este vorba. Marketingul nu se măsoară în ore. De aceea e important ca tu ca și marketer să-ți alegi un domeniu și o afacere cu care să rezonezi. Să identifici acel domeniu care să fie pentru tine precum lumina pentru floare, doar așa vei înflori și vei aduce cele mai bune roade atât pentru tine cât și pentru afacerea pentru care vei lucra. Altfel, mă îndoiesc că ai putea da tot ce e mai bun din tine.

Sunt de părerea că “ceea ce cauți te caută pe tine” și “nimic nu este întâmplător”. Dacă încă nu te-ai regăsit ca și marketer, dacă nu ți-ai găsit locul, caută cu inima și vei găsi. Atunci când îți deschizi mintea și sufletul, devii pregătit pentru o schimbare. Iar schimbarea vine de la sine și oportunitățile te găsesc singure.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related