Punct si de la capat!

Creativitatea poate sa rezolve aproape orice problema. Actul creativ, infrangerea obisnuintei prin originalitate, poate sa depaseasca orice obstacol.

Exista la ora actuala o dezbatere aprinsa despre necesitatea PR-ului, beneficiile sale, modalitatile de aplicare. Evident ca o asemenea dezbatere isi poate gasi sensul in contextul in care, in Romania, acest domeniu este inca in crestere. Dar cred ca atata timp, cat noi, practicienii, vom continua sa dezbatem doar acest subiect, vom pune in plan secundar alte aspecte ale acestui instrument de comunicare.
Poate ca unul din aceste aspecte este creativitatea in PR. Ma intreb daca se poate distinge creativitatea doar in cazul publicitatii sau ea poate reprezenta si nota distincta a unei campanii de relatii publice, a unui proiect de responsabilitate sociala. In ambele situatii, este evident ca ea face diferenta intre clasic, banal, si inedit, spectaculos. Este sora cu originalul, inovatia, atipicul, neconventionalul... cu tot ceea ce iese din tiparele obisnuintei, ale rutinei.

Beneficiile creativitatii sunt binecunoscute. Iar daca ne referim doar la dorinta de a ramane competitiv pe o piata din ce in ce mai acerba, ne dam seama de ce este ea atat de dorita. Creativitatea inseamna in primul rand, o maniera de a gandi strategic, dar si de a gasi modalitati inovatoare de comunicare. Sunt necesare ambele! Creativitatea inseamna si multa munca, nu doar idei geniale. Creativitatea inseamna implementare – o idee este complet nefolositoare daca ramane doar la stadiul de idee.

Creativitatea poate avea atat de multe sensuri si definitii.. Se discuta despre ea, este vitala in orice activitate, dar nimeni nu poate spune exact ce inseamna de fapt... Cu toate acestea, este destul de dificil sa determini ce poate insemna, in realitate, creativitatea relatiilor publice.

La o prima vedere, ea se poate reflecta in capacitatea de a transforma un subiect intr-o stire de prima pagina, daca discutam strict de relatia cu presa. Poate mult mai incitanta este modalitatea prin care se determina o asemenea aparitie de prima pagina.

Putem discuta aici de incercarea de a iesi din tiparele clasice de comunicare, prin identificarea acelor elemente care sa dea un plus de valoare metodei utilizate.

Trimiterea unei invitatii atipice la o conferinta de presa poate fi rezultatul unei idei creative? O conferinta de presa clasica transformata intr-un „eveniment” neconventional reprezinta dovada unei strategii de relatii publice creative? Utilizarea unor canale de comunicare inedite poate aduce o nota de creativitate?

Aceste exemple se pot inscrie in ceea ce s-ar numi PR creativ?

Daca toate acestea sunt relative si depind in mare masura de perspectiva grupului caruia i se adreseaza, cred ca intrebarea esentiala a acestui subiect este: Cum putem sa masuram creativitatea?

Aparitia unei stiri pe prima pagina reprezinta automat succesul unei actiuni de PR? Putem afirma fara drept de apel ca ea va conduce la cresterea vanzarilor?
Probabil ca intr-o lume perfecta, am putea beneficia de un „indice al creativitatii” care sa demonstreze clientilor cat de creativi suntem, cata nevoie au de noi... Pana atunci, insa, nu ne ramane decat sa incercam tot mai mult sa iesim din tipare.

Sunt atatea modalitati in care poti comunica creativ, incat nu cred ca va putea cineva vreodata sa spuna: „Gata, s-a terminat cu originalitatea, nu mai gasesc nimic interesant de pus in practica”. Cu toate acestea, sau tocmai din aceasta cauza, pot spune ca PR-ul mai are multe de invatat atat in general, cat si in particular, la capitolul creativitate. Trebuie sa ne educam in primul rand noi pe noi, oamenii de relatii publice, trebuie educat clientul, iar mai apoi trebuie educat publicul, care de altfel este personajul cheie in acest film. Toate acestea pentru ca, in PR, ca si in publicitate, reusita depinde de creativitate. Sa fim creativi!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

Mihai Gioaba
acum 16 ani
ce inseamna de fapt PR? intreb sa nu mor prost...


Branded


Related