[#SeFaceLaStup] Vlad Grigore: Mi-am dat seama cât de importantă e prezența celorlalți, fie chiar și pentru un schimb de idei, să descopăr și altfel de experiențe antreprenoriale și să văd ce pot învăța mai bine din fiecare

[#SeFaceLaStup] Vlad Grigore: Mi-am dat seama cât de importantă e prezența celorlalți, fie chiar și pentru un schimb de idei, să descopăr și altfel de experiențe antreprenoriale și să văd ce pot învăța mai bine din fiecare

Antreprenoriatul nu trebuie să fie One Man Show. Un pas esențial în dezvoltarea unei afaceri este comunitatea, crede Vlad Grigore, Owner Today Furniture: întâlnirea cu alți antreprenori și specialiști din domenii diverse, cu care să poți schimba idei și experiențe, și o echipă pe care să te poți baza. Vlad a lansat Today Furniture anul trecut, un shop creativ specializat în proiecte de mobilier la comandă. Din experiențele anterioare în antreprenoriat, Vlad și-a dat seama că într-o afacere, cei mai importanți sunt oamenii. Din acest motiv a venit la STUP: pentru networking. 

”Dar după prima tentativă eșuată ca antreprenor, mi-am dat seama cât de importantă e prezența celorlalți, fie chiar și pentru un schimb de idei. Așa că atunci când am primit e-mail cu deschiderea STUP, am știut că e locul unde voi putea să leg conexiuni noi, să descopăr și altfel de experiențe antreprenoriale”, povestește Vlad. 

Despre aventurile și învățăturile lui Vlad Grigore la început de antreprenoriat vorbim mai mult în interviul de mai jos, realizat în cadrul seriei editoriale #SeFaceLaStup, susținută de BT. O serie de interviuri cu tineri ambițioși și determinați care au lăsat în urmă îndoielile și fricile de a porni propria afacere și au câștigat încrederea de a face acest prim pas la STUP. Au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze debutul în antreprenoriat. Și chiar mai mult decât atât.

 

Povestea Today Furniture

Am văzut că este o cerere mare în piață, pentru că oamenii - fie că își schimbă apartamentul, fie că nu schimbă apartamentul, casa – tot vor să își schimbe mobila în casă. Întotdeauna vrei să mai schimbi ceva în viață.

Așa cum spune și numele - suntem o fabrică de mobilier sau, altfel spus, suntem un shop creativ specializat în proiecte de mobilier la comandă. Suntem o echipă mică, dar care face lucruri mărețe și ne place să ne jucăm cu PAL, MDF și chiar și lemn masiv, iar la final clienții noștri să se bucure o viață întreagă de produsele noastre. Punem accent pe calitatea materialelor utilizate, a accesoriilor și a serviciilor pe care le livrăm atât clienților din zona rezidențială, cât și comercială.

 

Totul e unicat

Din iulie 2022, de când am început să facem mobilier la comandă, nu cred că am avut două bucătării la fel. Inclusiv culorile sunt diferite de la un proiect la altul. Totul e unicat pentru că nu producem nimic de serie. Dar chiar dacă nu am reinventat noi domeniul, ce ne face diferiți e faptul că reușim să le livrăm clienților un proiect de mobilier cap-coadă, conform așteptărilor sau chiar peste așteptări. Atitudinea este cheia. Vrem să le oferim rezultatele pe care nu le-au găsit până acum în altă parte, pornind de la apropierea și ascultarea atentă a ceea ce își doresc cu adevărat.

 

Provocări

Este un domeniu destul de ușor, dar greu de gestionat dacă vrei. Toate materialele pe care le folosesc sunt doar pentru proiectul respectiv. Asta înseamnă că în momentul în care am o comandă trebuie să-mi comand absolut tot ce am nevoie pentru comanda respectivă. Nu am, nu am cum să fac stocuri. Și în momentul în care vorbim de mobilă la comandă, vorbim și de niște termene de livrare, cu cât e proiectul mai complicat, cu atât e mai mare termenul.

Mă lupt în continuu, adică e o luptă continuă, n-am vreo soluție magică pentru asta. Doar că folosesc experiența din corporate pe care o am pentru a aranja lucrurile cât mai facil și pentru a le livra la timp și conform așteptărilor.

Totul se bazează pe experiența pe care o ai până în momentul respectiv și pe ce poți să culegi din piață, dar foarte important este să încerci cu toate elementele astea pe care le ai să faci un mix, astfel încât să îi livrezi clientului conform așteptărilor sau poate chiar peste peste așteptări.

 

Încercări în antreprenoriat

Am mai avut o tentativă tot pe zona de mobilier, însă în asocierea anterioară lucrurile nu au funcționat. Așa că a trebuit să reîncep totul de la zero.

Eu consider că echipa este extrem de importantă. Trebuie să ai lângă tine oameni care să se priceapă la diverse lucruri și să le dai puterea să facă lucrurile respective, pentru că doar așa reușești să crești. În viziunea mea, ar trebui să tragem toți la aceeași căruță. Dar realitatea mi-a demonstrat că lucrurile nu funcționează așa mereu. Chiar dacă la un moment dat teoria pe care o aveam era bună, poate n-au fost oamenii potriviți. Și practica ne-a omorât.

 

Cu ce nevoi ai ajuns la STUP

Nevoia de networking. Înainte să mă apuc de antreprenoriat, am lucrat în retail banking vreo 10 ani, apoi am făcut o trecere în zona de freelancing, pe IT. Freelancing-ul nu e tocmai antreprenoriat, pentru că nu implică echipe sau oameni în plus. E doar despre tine.

Dar după prima tentativă eșuată ca antreprenor, mi-am dat seama cât de importantă e prezența celorlalți, fie chiar și pentru un schimb de idei. Așa că atunci când am primit e-mail cu deschiderea STUP, am știut că e locul unde voi putea să leg conexiuni noi, să descopăr și altfel de experiențe antreprenoriale și să văd ce pot învăța mai bine din fiecare.

Mi se pare foarte important să te întâlnești cu oameni care au alte experiențe decât tine și de acolo să vezi ce poți să mixezi și ce poți să iei mai departe.

 

Partenerii STUP cu care ai colaborat

Primul a fost REGnet cu care am și înființat firma. Deja le povestesc prietenilor despre cât de ușoară e deschiderea unui business online, direct de la calculator, fără nici un fel de problemă. Și că se poate și în România. Sunt super mulțumit! Un alt serviciu pe care îl folosesc intens e SmartBill, prin care emit facturi, țin evidența încasărilor, plăților și cheltuielilor și îmi coordonez partea de contabilitate și de salarizare. Îmi place tare mult SmartBill-ul pentru că am toate aceste informații legate, într-un singur loc. Și mai folosesc ThinkOut pentru bugetare și previziuni care îmi oferă o altă perspectivă asupra a tot ceea ce se întâmplă sau urmează să se întâmple în business.

Alți parteneri STUP la care am apelat sunt The Yellow Creators - cu care urmează să facem fotografii și să prezentăm proiectele noastre în social media - și Termene.ro, prin care poți face un screening al partenerilor de afaceri: de la cifra de afaceri, la capacitatea de plată, cine deține businessul respectiv și multe altele.

 

Experiența STUP

Îmi place toată povestea STUP. De când am intrat, am realizat cât de bine și de actual arată totul. Mi-a plăcut faptul că toți partenerii fuzionează sub o singură umbrelă și că nu există separare, cu logo-uri colorate pentru fiecare. Chiar dacă fiecare om e specializat pe bucățica lui, toți împreună creează starea de STUP. Dar poate cel mai mult m-a încântat deschiderea lor la nou.

Dacă aș putea să fac o paralelă, aș spune că e ca atunci când am descoperit internetul. Pentru că am avut acces mult mai facil la resursele de care aveam nevoie la momentul în care aveam nevoie. Ca exemplu, a fost nevoie să particip la un singur eveniment de networking, să fac cunoștință cu The Yellow Creators și să ne punem imediat pe treabă. Rapid, ușor, fără bătăi de cap.

 

Ce le-ai spune prietenilor despre STUP

Să vină să check it out pentru că e un loc foarte mișto, în care găsesc toate informațiile de care au nevoie. Vin, se înrolează, își deschid afacerea, they’re part of the group now.

 

Învățături din antreprenoriat

Am avut o perioadă foarte lungă în care munceam extrem de mult și nu reușeam să văd ce nu merge bine. Pentru că fiecare făcea câte o bucățică, doar că nu se uneau bucățelele astea împreună. Dar acum, din iulie, lucrurile au început să funcționeze și se așează pe un făgaș normal.

Dacă ai o afacere sau idee de business la început, nu mai ezita, vino la STUP! Te așteaptă o super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale care să te ajute să o transformi în realitate. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related