Banca Transilvania a lansat Stup. Un loc pentru viitorii unicorni mici ai României

Banca Transilvania a lansat Stup. Un loc pentru viitorii unicorni mici ai României

De la pasiune la business e o cale lungă și uneori atât de complicată încât nici nu prea încap în aceeași propoziție. În ultimii ani, însă, mediul antreprenorial din România a crescut și s-a diversificat, iar pasiunea a început să își facă loc în conversație. Sunt mulți oameni determinați, care au idei și inflăcărare, un plan clar de afaceri, dar se opresc înainte să înceapă. Și sunt mulți antreprenori care au o viziune despre cum s-ar putea dezvolta afacerea lor pe viitor, dar se blochează în proiect. Piața e, de multe ori, nemiloasă, iar sistemele de susținere favorizează anumiți antreprenori sau domenii, pe perioade limitate. Stup a fost gândit de Banca Transilvania pentru a veni în întâmpinarea lor. Un spațiu de dialog, consiliere și networking, un sistem de soluții adaptate la nevoile antreprenorilor, care să ajute afacerile mici să pornească și să se dezvolte, creând astfel o țesătură economică mai puternică pentru România. 

 

Întâlnirea cu unicornii mici

”Nu știu cum să fac”. ”Nu înțeleg”. ”Mi-e frică să nu eșuez”. ”Nu am timp să caut”. ”Nu am încredere”. ”Nu mă pricep”. Acestea sunt blocajele antreprenorilor din România, la început de drum sau în diverse etape dificile de dezvoltare a afacerii. Depășirea lor ar însemna un impuls bun economic pentru toată lumea. De la această misiune a pornit Banca Transilvania și a deschis Stup, spațiu fizic și virtual, dedicat susținerii comunității antreprenoriale. Investiția în acest proiect a fost de 3 milioane de euro, iar obiectivul este unul simplu: #sefacelastup. BT vrea să ajute businessurile în mod real, cu soluții concrete, și a creat o infrastructură care conectează antreprenorii cu furnizori de servicii și produse. 

Stup nu e un loc prin care BT vrea să vândă produse, ci să crească afaceri, a explicat Ömer Tetik, Director General Banca Transilvania.

Din ce în ce mai mult, bankingul devine tranzacțional, riscăm să ne distanțăm clienți. Ne place să vorbim despre antreprenoriat, dar adevărul e că suntem departe de cei care se dedică afacerilor lor. Știm că o parte din creșterea BT este datorată comunității. Și trebuie să începem să creăm spații în care să ne întâlnim cu clienții noștri, să învățăm de la ei și de la parteneri. Și împreună să dezvoltăm unicornii mici ai României, spune Ömer Tetik.

Focusul BT nu e de a face din Stup un produs tranzacțional, ci de a adăuga valoare în comunitatea antreprenorială, arată Cristina Sindile, Director General BT Mic.

”Toți avem în cercurile sociale oameni pasionați, care ar vrea să facă un business din pasiunea lor. Dar trecerea de la pasiune la business e foarte complicată. Mulți nu știu de unde să înceapă, ce să facă, le e teamă să greșească, apar multe limitări în calea lor. Inițiativele de acest fel sunt de multe ori blocate de piață. Planul e ca soluțiile să vină în funcție de nevoi. Și nu ca nevoia să fie condiționată de setup-ul existent. Așa a apărut Stup. E deschis pentru orice fel de antreprenor, de la firme mici cu prăjituri la start up-uri high tech. E un loc în care se fac lucruri concrete pentru antreprenori”, declară Cristina Sindile.

sursa foto: Mircea Capatina // SmartBill, partener Stup

La Stup se vor desfășura inclusiv evenimente pentru antreprenori și viitori antreprenori, organizate atât de BT, cât și de partenerii acestei inițiative. Este dedicat tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți și nu există taxă de membership.

”Voiam ceva care să vină de la margine spre centru, de la bază în sus. Voiam ceva incluziv. Huburile și incubatoarele de afaceri au încă limitări - în anumite domenii, în anumite condiții. Noi voiam ceva care să ajute baza, să întărească toate țesuturile de business. Toți credem că știm anumite lucruri, suntem cablați la anumite mindseturi specifice meseriei noastre. Doar în București sunt 300.000 de afaceri. Cine știe ce se întâmplă de fapt cu ele? Nimeni. La Stup, totul se inversează. În funcție de informațiile de la antreprenori și interesele lor, ne adaptăm la ceea ce facem. Stup va schimba BT și nu invers”, spune Tiberiu Moisă, Director General Adjunct Midcorporate & IMM BT. 

 

Oamenii BT despre Stup

Ce este Stupul? // Sergiu Mircea

 

 

Cu ce te ajută Stupul dacă ești un antreprenor la început de drum? // Tiberiu Moisă

 

 

Ce nu este Stupul? // Tiberiu Moisă

 

 

#SeFaceLaStup

La Stup se întâlnesc nevoile reale ale antreprenorilor cu soluții concrete.
Aici se înființează afaceri, se dezvoltă businessuri online, se găsesc soluții și se obțin finanțări.

Este un loc în care se fac lucruri: business-uri, site-uri, magazine online, campanii de digital marketing, se francizează afaceri, se obține semnătură electronică etc. Este un spațiu unde sunt înființate afaceri: oricine dorește să înceapă un business găsește la Stup tot ce are nevoie pentru a face acest pas - înregistrare la Registrul Comerțului, soluție de facturare și de contabilitate, casă de marcat etc.

”În Stup vrem să se nască businessuri. De exemplu, îți place să faci prăjituri și te gândești să îți faci o afacere. Urmează o serie de pași - TVA, CAEN, număr social - și dintr-o dată, nu mai e nimic legat de prăjituri. Intervine panica, nesiguranța. Noi vrem să ușurăm din aceste anxietăți de început, să ajutăm cu consiliere, dialog și soluții”, spune Cristina Sindile.

Pentru businessurile deja existente pe piață există acum o etapă esențială: trecerea în online. Dar pentru afacerile mici, această trecere în online nu e deloc simplă. Nu e vorba doar de a avea un site, ci de a regândi mecanismele de business. Stup oferă consiliere pentru a a găsi canalul cel mai adecvat pentru fiecare afacere și instrumentele care să asigure formula cea mai bună online. Pentru lansarea online a unei afaceri, antreprenorii beneficiază de consiliere și de implementarea soluției – site, magazin online, marketplace -, precum și de implementarea campaniilor de marketing online.

Soluțiile Stup pentru rezolvarea unor nevoi reale sunt: contabilitate, facturare, marketing online, management cash-flow și analiză financiară, consultanță pe partea legală și accesare fonduri europene, servicii de recrutare și medicale pentru angajați etc. 

La Stup se obțin finanțări din partea BT Mic, compania de microfinanțare a Grupului Banca Transilvania. Banca Transilvania are peste 380.000 de clienți MidCorporate, IMM și firme aflate la început de drum.

Stup a fost lansat cu 20 de parteneri: Baselinker, Danubius, DC Conta, Ebriza, eJobs, Filip & Company, Fonduri-structurale.ro, Gomag, Hosterion, The Yellow Creators, Mini CRM, MTH Digital Namirial, Prime Dash, Regina Maria, Regnet, Smartbill, Termene, ThinkOut si Weex Global.

Stup se află în București, pe Calea Șerban Voda nr. 206-218, precum și online, pe www.btstup.ro.
Ca un prim pas în comunitatea Stup, este necesar un cont pe platforma online. În social media, Stup este pe Instagram si pe Facebook.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Branded


Related