Mai sunt câteva zile în care locuitorii Sectorului 1 pot vizita instalația „Naștere” din Piața Amzei

Mai sunt câteva zile în care locuitorii Sectorului 1 pot vizita instalația „Naștere” din Piața Amzei

Locuitorii Sectorului 1 se mai pot bucura până la finalul anului de instalația „Naștere” - un brad supradimensionat, telescopic, care simbolizează noi începuturi, dezvoltată de către scenografa Iuliana Vîlsan. Proiectul este realizat de către Primăria Sectorului 1 și face parte din demersul AMZEI, demers care se traduce într-un program de evenimente creativ culturale și de pilotări de activări și funcțiuni, ce au avut loc în Piața Amzei începând cu luna iunie 2023 în mai multe dintre spațiile din zonă.

Instalația “Naștere” - un brad supradimensionat, telescopic, care simbolizează noi începuturi, investigând importanța stărilor de germinare - este dezvoltată de către scenografa Iuliana Vîlsan. De-a lungul timpului, Iuliana Vîlsan a colaborat și semnat peste o sută cincizeci de producții de teatru, dans contemporan, film sau circ contemporan, iar pentru Crăciun în Amzei a gândit un brad abstract, din sfere de sticlă și oglindiri.

Demersul AMZEI a reunit anul acesta peste zece concepte expoziționale, cinci târguri dedicate antreprenorilor locali, ateliere despre oraș și arhitectură, proiecții de film, dar și o serie de întâlniri tematice menite să investigheze scenarii și funcțiuni posibile pentru Piață pe termen mediu și lung și este compus din mai multe formate:

AMZEI ON DISPLAY, un program de expoziții dezvoltate în jurul unor concepte curatoriale pe teme legate de oraș, cu focus pe comunitățile creative ale acestuia, dar și pe practici colaborative și interdisciplinare, expoziții a căror concepte au variat între preocupări din sfera ecosistemelor urbane sau a memoriei subiective și afective asupra orașului, la teme legate de revitalizarea spațiilor de utilitate publică. Acestea au fost completate de către concepte expoziționale dezvoltate pe parcursul anului de către parteneri culturali locali sau din comunitatea Cartierului Creativ.

AMZEI Market Makers, o serie de târguri pop-up de week-end care și-a propus să aducă împreună producători agro-alimentari, florari și diverși antreprenori creativi locali, a căror oferta variază de la carte, design contemporan local, muzică, accesorii sau specialități gastronomice. Formatul a animat zona și a dezvoltat pretextele necesare conexiunilor și dialogurilor interdisciplinare, testând totodată posibilitățile utilizărilor adaptive și mixte ale spațiilor din zona Amzei pe viitor.

AMZEI Urban Living Lab. Tot demersul Amzei se axează pe trei direcții strategice de cercetare aplicată, respectiv: revitalizarea spațiilor subutilizate (de utilitate publică) prin procese de co-creare și co-guvernare, rolul ecosistemului economiei creative locale în aceste procese, precum și pe interdisciplinaritate și rolul și importanța pe care piețele, lanțurile de distribuție de mâncare, mediul natural și comunitățile civice îl au în dezvoltarea urbană sustenabilă. Acestea au fost integrate și urmărite în toate activitățile de pe parcursul anului, menționate mai sus, prin intermediul unei metodologii de cercetare aplicată dezvoltată alături de BAZA.Deschidem Orașul. Cercetarea urmărește efectele pe care aceste intervenții, evenimente și pilotări le au asupra zonei, dar mai ales pentru a înțelege ce poate fi îmbunătățit și cum pot fi transferate cunoștințele astfel acumulate. Concret, procesul presupune o serie de mese rotunde și întâlniri informale cu specialiști în dezvoltare și regenerare urbană, sociologi și arhitecți, a căror expertiză poate contribui direct la creșterea calității spațiului de utilitate publică din oraș și compun primul Urban Living Lab pe tema revitalizării spațiilor subutilizate prin intermediul economiei creative, cu focus pe Piața Amzei.

Lansat în luna iunie anul acesta, Amzei este un demers prin intermediul căruia se dorește revitalizarea zonei Amzei cu ajutorul culturii și a economiei creative locale. Programul Amzei s-a tradus până acum în expoziții de artă contemporană și design, festivaluri dedicate fotografiei și designului grafic, dar și în două concepte expoziționale inedite - despre istoria orașului și identitatea zonei. Alături de acestea, au mai avut loc o serie de ateliere despre arhitectură și oraș, o serie de cinci târguri cu și pentru antreprenorii creativi locali, dar și o primă întâlnire cu specialiști despre posibile scenarii pentru o strategie pe termen mediu și lung a zonei. Totodată, demersul Amzei presupune și procese de consultare publică și o colecție de materiale video scurte cu rezidenți și antreprenori din zonă, reunite pe canalele de comunicare ale Cartierului Creativ. 

AMZEI face parte din inițiativele și demersurile semnate de Cartierului Creativ, un proiect de poziționare și de regenerare urbană, un ecosistem creativ în centrul Bucureștiului, o inițiativă The Institute, care își propune valorificarea și potențarea industriilor creative și a organizațiilor și proiectelor culturale din această zonă, din dorința de a contribui la creșterea calității vieții și din speranța că poate contribui la schimbarea narațiunii Bucureștiului, prin expunerea, promovarea și dezvoltarea scenei și a efervescenței creative locale.

Susținut de: Primăria Sectorului 1
Parteneri media strategici: PRO TV, Rock FM, B365.ro, Euromedia, YOOH
Parteneri media: Radio România Cultural, Igloo, Revista Zeppelin, Hotnews, Feeder.ro, IQads, Zile și Nopți, munteanurecomanda.ro.
Partener monitorizare: MediaTrust

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related