Classix 2024: un festival - experiență

Classix 2024: un festival - experiență

Classix Festival ajunge în anul 2024 la cea de-a cincea ediție. Evenimentul se va desfășura la Iași, în perioada 18 - 25 februarie 2024, iar abonamentele și biletele au fost puse în vânzare online.

Programul Classix se conturează cu încă două concerte anunțate, ambele aflate sub semnul interdisciplinarității și a sincretismului artelor, sporind magia dorinței.

Concertul Romantic Whispers va avea loc pe 22 februarie 2024, la Casa de Cultură a Studenților, în Sala Gaudeamus. Flautiștii coreeni Soyoun Kim, Jie-Youn Lee și Hyunim Yoon, alături de flautistul elvețian Philipp Jundt, pianistul elvețian Ulrich Koella, baritonul Florin Estefan și pianistul Dragoș Dimitriu vor interpreta compoziții semnate de Rachmaninov, Beethoven, Poulenc, precum și o lucrare prezentată în premieră, Ji Won Kwon: Destiny - Arirang Araiyo pentru 4 flaute și pian (2024).

Pe 23 februarie, în sala „Henri Coandă” a Palatulul Culturii din Iași va avea loc concertul Reframing the Classics. Pe scena acestuia se vor afla: pianistul francez Jean-Baptiste Doulcet, tenorul polonez Jan Petryka, pianistul elvețian Ulrich Koella și cornistul Petrea Gîscă. Programul concertului include lucrări semnate de Edvard Grieg și Franz Schubert, iar Jean-Baptiste Doulcet va realiza improvizații la pian inspirate de  tablourile prezentate de Felix Aftene din colecția unor pictori ieșeni. 

 

Classix in Art și Classix în comunitate

Înscrierile pentru voluntari au început și vor continua până pe 4 februarie 2024, iar formularul poate fi completat online.

„Importanța voluntarilor la orice festival este una vitală — nu doar din prisma volumului uriaș de muncă pe care îl presupune acest tip de activitate, ci mai ales din prisma oportunității pe care o au tinerii în a dobândi experiență de lucru și deprinderi noi. Este o experiență minunată pentru ei, iar sensul pe care îl capătă știind importanța contribuției lor le oferă încredere pe viitor să intre pe piața muncii cu un istoric pe care să se poată baza. În fiecare an am avut înscrieri record, sute de voluntari din care a trebuit să alegem între 70 și 150, iar interesul lor ne confirmă faptul că noile generații își doresc să se implice în proiectele cu care rezonează — nu sunt atât de pasivi la oportunități precum predecesorii lor. Desigur, și numărul de festivaluri, ONG-uri, activități care solicită participarea lor s-a multiplicat enorm în ultimii ani, dând astfel posibilitatea tuturor să găsească nișa în care doresc să se implice pentru a-și îndeplini nevoia de a contribui în comunitate, în cauzele în care cred, în a sprijini o schimbare sau în a colecta experiența necesară inserării pe piața muncii. Profilul voluntarului Classix vizează în primul rând curiozitatea și seriozitatea, deschiderea la nou, sociabilitatea, disponibilitatea de a lucra mereu în echipă, un zâmbet larg și multă, multă energie.” a declarat Anca Floroiu, Managerul de Comunicare al festivalului.  

Contribuția Classix Festival la dezvoltarea comunității se materializează și prin proiectul Classix in Art. În cadrul acestei componente se organizează anual masterclass-uri pentru tinerii artiști și se oferă burse de creații pe diferite domenii. Programul de burse a debutat în anul 2021 cu 3 burse în valoare totală de 3000 euro, în 2022 s-au acordat 5 burse în valoare totală de 5000 euro,  iar în anul 2023 s-a ajuns la oferirea a 7 burse în valoare totală de 7000 euro.

Câștigătorii burselor oferite la Classix in Art 2023 sunt:

  • Ancuța Mureșan - arte vizuale
  • Mihai Aureliu Savin - arte vizuale
  • Andrei Petrache - muzică
  • Florin Ștefan Lupu - muzică
  • Alisia Nină - artele spectacolului
  • Laura Pop - artă digitală și new media
  • Emanuel Chiriac - intervenție culturală

 

Cu debutul în 2020, Classix a devenit unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale independente din România, ce a adunat în 4 ediții peste 14.000 spectatori în săli și 200.000 în mediul online, 200 de artiști internaționali din 18 țări, 20 de parteneri culturali și diplomatici, în 28 de concerte, 14 panel-uri, 2 prelegeri, 2 vernisaje, o lansare de carte, 8 proiecții de film, 121 masterclass-uri și 15 burse pentru artiști în valoare de 15 000 euro.

Biletele și abonamentele sunt puse în vânzare online.

Organizatori: Asociația Industrii Creative, Showberry
Parteneri culturali: Forumul Cultural Austriac, Institutul Francez Iași, Centrul Ceh, Centrul Cultural German Iași, Institutul Polonez, Institutul Cultural Italian
Parteneri instituționali: Filarmonica de Stat „Moldova” Iași, Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, Episcopia Romano - Catolică Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enesccu” Iași
Parteneri media: Radio România Internațional, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio France International, Radio Iași, Viva FM, Radio HIT, Smart Radio, IQads, Scena9, Cărturești, Dilema, Zile și Nopți, Capital Cultural, Romania Journal, Suplimentul de Cultură, Ziarul de Iași, Observator Cultural, Aici a Stat, Curatorial.ro, Bookhub.ro, LiterNet.ro, News.ro, Infomusic.ro, Fashion Premium Magazine, Modernism.ro

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry, membru AROC (Asociatia Română a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale), este un startup câștigător al programului Investește în oameni! Din 2015 dezvoltă proiecte culturale și creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice și evenimente tematice din regiunea de nord-est a României. Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld iar din 2020 a Classix Festival, alături de Asociația Industrii Creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related