Classix Festival 2024 - sinergia simțurilor într-o simfonie a dorințelor

Classix Festival 2024 - sinergia simțurilor într-o simfonie a dorințelor

Classix Festival se va desfășura la Iași, în perioada 18 - 25 februarie 2024, iar abonamentele și biletele au fost puse în vânzare online. În acest moment, trei din cele opt concerte care alcătuiesc programul Classix Festival 2024 sunt deja sold out.

Celestial” și ”I Wish I were Water”, sunt concertele găzduite în două dintre locațiile cu cea mai frumoasă estetică arhitecturală din Iași, care conturează programul ediției cu numărul cinci a festivalului.

Promovând interdisciplinaritatea și sincretismul artelor, toate concertele vor celebra armonia dintre muzică și experiența vizuală oferită de proiecțiile video și design-ul de lumini. Conceptul dedicat „descoperirii dorinței” va domina Classix Festival 2024, iar tematica din acest an îi va invita pe iubitorii de cultură să se alăture într-o călătorie personală și introspectivă multisenzorială în lumea muzicii clasice.

Sublimul se intersectează cu profunzimea în concertul Celestial din deschiderea festivalului,  care în mod tradițional debutează, încă de la prima ediție, la Catedrala Romano-Catolică „Sfânta Fecioară Maria, Regină” din Iași. Artiștii invitați în cadrul concertului sunt: Andrei Licareț - pian (RO), Irina Nanushi - vioară (RO), Iulia Goiană - violă (RO) și Mircea Marian - violoncel (RO). Publicul se va bucura de audiția lucrărilor compuse de Gustav Mahler: Cvartetul cu pian în la minor (1876) și George Enescu: Cvartetul cu pian în re major, op. 16 (1909).

Sâmbătă, pe 24 februarie 2024, Holul de Onoare al Palatului Culturii din Iași găzduiește concertul  I Wish I were Water, o premieră inedită. Albumul omonim compus de iranianul Mirsaeed Hosseiny Panah a fost lansat în anul 2022 și reprezintă o întâlnire între tradițiile orientale și modernismul occidental. Având în prim plan ansamblul de artiști români Classix Collective și santoor-ul ca instrument solistic completat de inserții de poezie persană, acest concert este o dovadă a fuziunii interculturale prin muzică. Pe scena concertului îi vom asculta pe: Mirsaeed Hosseiny Panah - santoor cromatic (IR), Bjørk-Guinevere Kinsella Eide - dirijor (NO), Sabin Penea - vioară (RO), Bogdan Onofrei - vioară (RO), Cătălina Toma - violă (RO), Sebastian Vîrtosu - violoncel (RO), Carla Stoleru - flaut (RO), Daniel Paicu - clarinet (RO), Zaharia Hojbotă - clarinet bas (RO), Adrian Moisuc - fagot (RO), Ștefan Linu - bas (RO), Nicoleta Maier - soprană (RO), Cristina Grigoraș-Radu - soprană (RO).

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Biletele și abonamentele sunt puse în vânzare online.

Classix Festival își dorește să fie un demers incluziv pentru toate categoriile de public, sprijinind participarea acestora în diferite forme. Biletele gratuite oferite persoanelor cu dizabilități pot fi obținute prin completarea formularului disponibil.

Atmosfera festivalului și frumusețea clădirilor care găzduiesc concertele și evenimentele conexe sunt puse în valoare în video-ul de prezentare a ediției Classix Festival 2023. 

 

Cu debutul în 2020, Classix a devenit unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale independente din România, ce a adunat în 4 ediții peste 14.000 spectatori în săli și 200.000 în mediul online, 200 de artiști internaționali din 18 țări, 20 de parteneri culturali și diplomatici, în 28 de concerte, 14 panel-uri, 2 prelegeri, 2 vernisaje, o lansare de carte, 8 proiecții de film, 121 masterclass-uri și 15 burse pentru artiști în valoare de 15 000 euro.

Organizatori: Asociația Industrii Creative, Showberry
Parteneri culturali: Forumul Cultural Austriac, Institutul Francez din România la Iași, Centrul Ceh, Centrul Cultural German Iași, Institutul Polonez, Istituto Italiano di Cultura di Bucarest, Swiss-Korean Cultural Association
Parteneri diplomatici: Ambasada Regatului Danemarcei în România
Parteneri instituționali: Filarmonica de Stat „Moldova” Iași, Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, Episcopia Romano - Catolică Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Muzeul Municipal „Regina Maria”, Opera Națională Română Iași
Parteneri de ospitalitate: Vitamin Aqua, Noir Coffee Roasters, Volvo Nordic Cars, Hotel Unirea, Powers, Iași.Travel, Soft & Grace, Gramma
Parteneri de promovare: Printco
Partener de vestimentație: Chotronette, Tudor Tailor
Beauty partners: Studio Esthetique
Parteneri media: Radio România Internațional, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio France International, Radio Iași, Viva FM, Radio HIT, Smart Radio, IQads, Scena9, Cărturești, Dilema Veche, Zile și Nopți, Capital Cultural, Romania Journal, Suplimentul de Cultură, Ziarul de Iași, Observator Cultural, Aici a Stat, Curatorial.ro, Bookhub.ro, LiterNet.ro, News.ro, Infomusic.ro, Fashion Premium Magazine, Like5.ro, Aleph News, Canal 33, Modernism.ro

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry, membru AROC (Asociatia Română a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale), este un startup câștigător al programului Investește în oameni! Din 2015 dezvoltă proiecte culturale și creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice și evenimente tematice din regiunea de nord-est a României. Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld iar din 2020 a Classix Festival, alături de Asociația Industrii Creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related