Pensionarii cu spada la perete! BCR Fond de Pensii

ArgueAds : Ana Militaru vs. Florin Dumitrescu

Ana Militaru:
Tot ce stiu despre campania BCR Fond de Pensii e ca nimeni nu a inteles nimic din ea. Din moment ce Young&Rubicam refuza sa comunice, o sa povestesc ce am vazut eu ca s-a intamplat in campanie. La sfarsitul verii a inceput sa ruleze o varianta scurta a clipului: deznodamantul, in care cei trei eroi de poveste navaleau peste un batranel speriat. La sfarsit aparea logo-ul mare, sa ne intre bine in cap. Normal ca toata lumea se intreba ce inseamna reclama cu pricina si ca a starnit valva. Daca si-au propus sa faca teasing cu logo-ul clientului la vedere, ca spatiul de media e scump, au reusit, numai ca n-am detectat in nici unul dintre dialogurile pe care le-am avut curiozitate pentru camapanie, ci mai degraba un soi de indignare pentru ca nu se intelege care e legatura dintre eroi si comoara si pensii. Iar cum la sfarsit aparea BCR fond de pensii, era clar ca nu o sa avem parte de vreo explicatie spectaculoasa, ba chiar ma resemnasem cu ideea ca atat au vrut sa spuna.
Acum ca a aparut varianta intreaga, are sens mesajul: vor sa ne spuna ca nu ne lasa cu buza umflata si cu pensia-n drum. Numai ca dupa ce mi-am facut parerea in vara ca e o campanie absurda, neinteligibila, e greu sa mai apreciez acum stabilitatea invocata.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Sectiune


Comentarii

Matei Nanu
acum 11 ani
Ma asteptam ca vs. sa insemne versus. V'ati pierdut in englezisme si inerpretari versatile. Sunteti de acord ca e o campanie mesagera, subtila si bizara. Toate bune! Unde e spiritul vs.?

Interpretarea domnului Dumitrescu este amuzanta si posibil, reala. Sa ne raportam putin la cei vizati de aceasta campanie. Cum ar fi perceputa aceasta campanie de:

- omuletii care nu inghit publicitatea - pentru ei spotul ramane fara mesaj, penibil si de la BCR

- omuletii care au idee despre ce inseamna un mesaj publicitar - spotul ii pune pe ganduri, dar in final il ignora

- oamenii de publicitate, implicati activ in a transmite mesaje pentru omuletii de mai sus - spotul ii impinge spre interpretari, mai mult sau mai putin, rezonabile. Astia sunteti voi!

Mesaj interpretabil 100%!

S'apoi, temnita e temnita, cavalerul (senil din nastere) vizibil s.enil, iar aventurierii nu sunt chiar intotdeauna onorabili (Lara Croft - te duce cu gandul la Angelina). Poate ideea de stabilitate ar fi indusa de roca! Dar si ea, pare usor sculpatbila! Exclus!

Luam in calcul si varianta: daca nu vrei sa senilizezi intr'o temnita jefuita de aventurieri onorabili, alege o banca. mmh!

Io as fi mers cu metroul, pe unul din locurile rezervate varstnicilor sau mamicilor, ocupate intotdeauna de cei tineri. Asezam doi copilasi acolo, gaseam un slogan adevarat si te trimiteam la fondul de pensii. Mai simplu ar fi fost sa foloseasca imaginea bancii (constructia in sine).

Anii "80, un tanar intra timorat intr'o banca (marca BCR), depune niste maruntei, si in drum spre iesire banca se transforma in ceea ce este acum, iar tanarul devine un domn in varsta, onorabil si multumit de alegerea facuta (la iesirea din banca). Asa macar ,s'ar fi sugerat ideea de stabilitate si de alegere bine facuta. Dar ce stiu io!? Stiu ca vs. nu inseamna versus, in cazul vostru.

Poate, visual sampling, viziune similara, viitor senilizat, varatiuni succinte...

Cine da o ghinda?

florin dumitrescu
acum 11 ani
ok, mi se pare interesant.

dar nu cumva exista riscul sa se inteleaga ca iti petreci tot timpul in banca? de la tinerete... pin'la batrinete...

ceea ce nu e totusi cam inabil pt. un bcr abia relansat, cu ambitii noi, europene, dornic sa scape de imaginea de "mama birocratiei"?

in rest, am retinut, multumesc: mai taioasa polemica (mai mult versus, bine) si mai light cu englezismele.

cred ca si ana o sa fie de acord. sau... poate... n-ar trebui sa fie???

Graphix Man
acum 11 ani
ai dreptate... mai repede "feat."


Related