Inca mai e loc pe piata de cercetare din Romania

Interviu cu Bogdan Florea (Director General, Brennan Research & Consultants)

De ce este important research-ul? Care este evolutia pietei de research din Romania? Care sunt motivele pentru care este important sa facem pretestari de produs? Ce nu inteleg agentiile de publicitate atunci cand solicita o cercetare? Iata cateva din intrebarile la care Bogdan Florea (Director General, Brennan Research & Consultants) a oferit raspunsuri.

IQads: Cat de cerute sunt cercetarile de piata? Observati o crestere a industriei?
Bogdan Florea: Cea mai mare cerere de cercetari de piata vine in continuare de la companiile mari, in marea lor majoritate multinationale sau companii mari privatizate. Pentru restul companiilor, ramane in continuare o problema de cultura de business sau de bugete. Exista insa si o a alta categorie, si anume cei care apeleaza la cercetarea de piata in situatii limita, fara sa o fi folosit vreodata, dar asteptand in acest fel ca rezultatele cercetarii sa fundamenteze decizii cheie pentru a putea iesi din impas. De cele mai multe ori aparea ca fiind prea tarzie initierea unui asemenea demers. Investitiile straine directe raman motoarele de crestere ale acestei industrii alaturi de premiza de crestere economica. Cu toate acestea, in Romania se aloca fonduri pe cercetarea de piata mai putin cu o treime fata de pietele aflate la maturitate in UE- 0.03% din PIB, fata de 0.11% in Franta sau UK. Trist sau nu, acesta pare sa fie si decalajul economic dintre noi si varful economic existent in Europa.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Oameni

Sectiune



Branded


Related