[INSIDER | Business-ul Vitrina Advertising in 2015] Mihaela Rus: Vom inchide anul 2014 cu o cifra de afaceri de aproximativ 2.5 milioane de euro

[INSIDER | Business-ul Vitrina Advertising in 2015] Mihaela Rus: Vom inchide anul 2014 cu o cifra de afaceri de aproximativ 2.5 milioane de euro

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Vitrina Advertising ne spune Mihaela Rus (General Manager).


Cifra de afaceri Vitrina Advertising in 2014

Anul 2014 a fost un an special pentru Vitrina. Pe de o parte, am devenit reprezentantii Romaniei in reteaua internationala AMIN - Advertising Marketing International Network, ceea ce a adus un plus important de know-how si perspective pozitive.

Pe de alta parte, a fost un an greu, cu foarte multa munca si cu eficienta financiara sub asteptari. Vom inchide anul cu o cifra de afaceri de aproximativ 2.5 milioane de euro. Luand in considerare ca cifrele de media TV nu se regasesc aici, ca urmare a ordonantei anti-rebate, ne situam peste realizarile din anul anterior.

Evolutia pietei de creatie in 2015

Imi place sa cred ca anul 2015 va fi unul mai bun. Pentru Vitrina, aceste semne au venit inca de la finele lui 2014, cand am semnat contracte de creatie cu parteneri traditionali, dar si cu clienti pe care ii pierduseram in ultimii ani – clienti care, in incercarea de a minimaliza costurile, preferasera sa lucreze disparat pe proiecte mici cu diversi freelanceri. 

Accentul strict pe buget si lipsa unei echipe unitare cu care sa lucreze i-a facut, insa, sa-si piarda coerenta mesajului si sa se departeze de pozitionarea si obiectivele lor. Acum incep sa revina la noi cu acelasi mesaj: "Am gasit tineri creativi, dar a fost dificil sa integram materialele in strategia generala", iar aceasta tendinta ne incurajeaza.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Pentru noi, vanzarea de dragul vanzarii nu e un obiectiv, ne intereseaza in primul rand calitatea si eficienta. De aceea, am inceput un proces de structurare a agentiei pe centre de profit, un mecanism care sa ne indice directiile in care sa insistam in viitor.

Nu planuim reduceri de costuri pentru 2015, mai ales ca in ultima perioada din 2014 am facut angajari serioase in companie, am innoit tehnica, am investit in baza de productie de la Cluj si am dezvoltat reprezentanta de la Bucuresti.

Structura portofoliului de clienti

Lucrand mult cu companii locale si regionale care s-au dezvoltat apoi la nivel national, am crescut odata cu piata. Lucram si cu clienti mari, dar si cu clienti cu bugete mai mici, care au potential de crestere. Ca domenii, ponderi importante vin din zonele de servicii financiare, pharma, travel si retail.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Avem in vedere potentialul digitalului, dezvoltam permanent servicii in aceasta zona, mai ales ca beneficiem si de know-how-ul oferit de reteaua internationala AMIN. Deocamdata, piata locala nu este foarte asezata, inca se asociaza ideea de online si digital cu cea de gratuit, dar lucrurile vor evolua cu certitudine in 2015.

Am dezvoltat si partea de research, raspunzand nevoii companiilor venite prin reteaua AMIN de a intra pe piata din Romania.

Un alt domeniu pe care punem accentul este PR-ul, unde avem un director nou si ne extindem serviciile.

Domenii / sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Ne concentram asupra colaborarilor de lunga durata atat in categoriile bine reprezentate in portofoliu (servicii financiare, pharma, retail, travel), cat si in zone mai nisate. Incepem sa ne specializam pe nisa vinurilor, de exemplu, datorita unui client important castigat in portofoliul Vitrina.

In domeniul nostru, al publicitatii, tintim extinderea colaborarii cu alte agentiii pe partea de outdoor si productie, unde avem retea proprie, respectiv atelier in-house si putem oferi avantaje speciale.

New Business: sectoare si domenii de activitate

2015 este un an important pentru Cluj-Napoca, deoarece suntem Capitala Europeana a Tineretului, ceea ce inseamna o infuzie de proiecte speciale care trebuie produse si comunicate. In aceeasi linie se situeaza si candidatura orasului la titlul de Capitala Culturala Europeana. Ca domenii, simt o dezghetare in zona constructiilor si a imobiliarelor si o dezvoltare constanta a IT-ului si a serviciilor financiare.

Politica de participare la pitch-uri

Suntem o firma curata din punct de vedere financiar, asa ca participam la pitch-urile unde bonitatea reprezinta o conditie de baza si unde ne putem diferentia de concurenta prin propunerile creative. Nu ne inghesuim sa facem "munca in zadar" pentru companii care au dovedit deja ca anunta pitch-urile in piata doar pentru a strange idei gratuite. Odata acceptata invitatia de a participa la un pitch, punem "la bataie" intreaga energie creativa a echipei Vitrina.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related