Dashboard SMARK: Cele mai bune promotii din 2009 - nominalizarile editorialistilor SMARK

Foarte multe branduri incearca sa combata efectele crizei prin promotii. Unele dintre acestea se dovedesc a fi abordarea potrivita a consumatorilor si a pietei, altele ar putea avea efecte negative pe termen lung pentru imaginea lor. Saptamana asta, editorialistii SMARK au nominalizat cele mai bune promotii pe care le-au remarcat in primele sase luni din 2009. Gasesti parerile lor in sectiunea SMARK Dashboard.

Cum faci ca brandul tau sa ramana relevant in conditii de activitate promotionala intensa, afla direct de la profesionisti in marketing si strategie ca Graeme Douglas, Paul Colman, Senior Planners Wieden + Kennedy si John Griffiths, Founder Planning Above and Beyond, prezenti la evenimentul SMARK dedicat promotiilor, "PROMOTIILE ACUM : Ce functioneaza si ce nu? ", din 9-10 iulie. Mai multe informatii pe site-ul evenimentului http://events.smark.ro/ .

"Simt ca e cazul, ca macar o data, sa las la o parte modestia, asa ca de asta data ne autopropunem cu www.damundodge.ro Adica "daca ne zici unde se afla masina, poti sa o castigi". Scopul promotiei era sa-i refacem lui "Chrysler Jeep Dodge" baza de date pentru direct mailing, sa o actualizam si sa o marim pe cea "on-line". Pentru ca lumea sa-si dea datele corecte, a meritat sa dam un Nitro cu 10 000 km pe el. A functionat de minune, mai mult, a iesit o mica isterie din chestia asta si "iures digital"."
Serban Alexandrescu, Co-Fondator, Headvertising.

"Cel mai mult mi-a placut promotia la cartela Vodafone - cea cu "combinatiile"studentilor. De ce se remarca:
- au ales un grup tinta relativ restrans si omogen (studentii)
- executia este foarte naturala si plina de umor - nu te deranjeaza sa privesti spotul de mai multe ori (avantaj pentru un mesaj cu frecventa mare, asa cum este nevoie la promotie)
- foloseste un insight bun - viata de camin si "combinatiile"
- adauga elemente de equity pentru brandul mama: tinerete, jovialitate."
Stefan Teodorescu, Director de Marketing, Fabryo.

"Mi s-a parut destept, in acest context economic, premiul de la Petrom cu plinul pe viata. Dincolo de lipsa de spectaculozitate, premiul creeaza legatura cu brandul si ofera confort spenderului aducand rezultate cu risc minim. Pacat ca n-a fost mai mult declinata promotia in spiritul umbrelei de bun simt si responsabilitate. Ah, si m-a distrat foarte tare comunicarea de la ultima promotie Unirea - un haz de necaz care cred ca va fi gustat de oamenii din target. "
Catalin Rusu, Creative Director & Managing Partner, Rusu+Bortun Brand Growers™.

"Singura actiune de gen pe care mi-am amintit-o oarecum clar este campania cu (pana la) 25% reducere la modelele marcii Ford, intimplata in primele luni ale anului. N-am cumparat o masina (probabil ca nu s-a nascut, inca, marketerul care sa ma faca sa renunt printr-o promotie la BMW-ul meu E30 care implineste 20 de anisori in noiembrie), brandul Ford n-a devenit cu nimic mai semnificativ in capul meu (dar nici n-a patit vreo rusine). In schimb, am tinut minte o oferta buna - in conditiile in care cred ca masinile respective isi merita oricum banii."
Sorin Axinte, Partener, Glue.

"Consola Wii de la Romtelecom, care bate de la distanta orice alta promotie din memoria recenta, pentru ca produsul promotional (consola) e destinat divertismentului, gratificatiei. Nu e o masina de spalat sau un soft pentru birou. Din 'intamplare' e un brand de produs iconic (adica molipsitor si spun asta ca tata al unui copil care e deja mai bun ca mine la popice pe Wii), asa ca un pic din stralucirea lui se ia si pe promotorul Romtelecom. Si tot din 'intamplare' e un produs care genereaza consum de acces internet. "
Stefan Liute, Strategy Director, Grapefruit.

Daca ai descoperit promotii care merita mentionate, intra pe SMARK Dashboard si exprima-ti parerea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2022. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza servicii... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related