Brandul bate firma

Recent, Interbrand a publicat in revista "Business Week" topul celor mai valoroase branduri din punct de vedere financiar. Daca pana nu de mult evaluarea financiara a unui brand parea o utopie, astazi este o practica frecventa si indispensabila in evaluarea realista a patrimoniului unei companii. Iar cazurile in care valoarea brandului o depaseste pe cea a activelor corporale nu sunt deloc putine.
Metoda de calculare a valorii brandului a fost brevetata acum 14 ani de Interbrand, insa atunci a existat multa suspiciune in privinta posibilitatilor de evaluare a marcii. Estimari aproximative s-au facut dintotdeauna, dar brandul era evaluat doar ca un drept de proprietate intelectuala, desi se stia ca poate fi unul dintre cele mai valoroase active ale unei companii, care aduce beneficii la fel ca si mijloacele corporale. De exemplu, in 1924, Uzinele Dodge s-au vandut cu 146 milioane dolari. Din aceasta suma, brandul a costat 74 de milioane, deci mai mult de jumatate din valoarea celorlalte active materiale si de proprietate intelectuala. Astazi, aceasta metoda este recunoscuta de auditori, de autoritati bursiere si financiare din toata lumea.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Sectiune



Related