PRIME Romania organizeaza editia a saptea a Congresului National al Studentilor la Comunicare

Asociatia de studenti la relatii publice si comunicare PRIME Romania organizeaza, in perioada 22-24 aprilie, editia a saptea a Congresului National al Studentilor la Comunicare, ce va avea ca titlu "PR cultural: editie revizuita si comentata". Structura evenimentului cuprinde doua etape: cea dintai este alcatuita din doua zile de conferinte si studii de caz, desfasurate la Muzeul National Cotroceni. Evenimentul se incheie cu o zi dedicata workshop-urilor, ce vor fi sustinute la Colegiul National Gheorghe Lazar din Bucuresti.

Fiecare conferinta trateaza cate un aspect individual, de actualitate, al PR-ului cultural, urmarind atat clarificarea unei serii de notiuni teoretice, cat si analizarea implicatiilor practice ale acestora. Studiile de caz vor permite studentilor prezenti aprofundarea cunostintelor acumulate, prin intermediul unor exemple concrete de practica profesionala. Au fost alese in acest scop doua campanii de comunicare duse pentru promovarea unor produse culturale. Astfel, actiunea initiata si condusa de Muzeul National Cotroceni pentru pictorul Catalin Ionut Florea va alcatui studiul de caz din data de 22 aprilie. Cea de-a doua zi a congresului va fi incheiata de organizatorii festivalului de la Garana, ce vor vorbi, in cadrul celui de-al doilea studiu de caz al evenimentului, despre ce inseamna organizarea unuia dintre cele mai de succes festivaluri din tara. Nu in ultimul rand, workshop-urile, organizate de 7 agentii, printre care Griffon & Swans, Rusu + Bortun Brand Growers sau Cameleon PR & Events, vor viza punerea in aplicare a cunostintelor dobandite in cadrul dezbaterilor.

"CNSC a fost dintotdeauna un eveniment important pentru studentii din intreaga tara. Supunand mereu atentiei teme actuale, congresul aduce laolalta specialisti ai domeniului comunicarii, iar provocarile lansate de studenti nasc intotdeauna dezbateri interesante. Mai mult, ziua finala, destinata workshop-urilor, da tuturor participantilor ocazia de a interactiona cu profesionisti si de a demonstra abilitati practice de comunicare'', declara organizatorii acestei editii.

Prima zi a congresului se deschide cu o conferinta introductiva: "PR-ul cultural: Prefata". Invitati precum Andrei Gaitanaru de la Ministerul Culturii, Dumitru Bortun, membru fondator ARRP (Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice) etc, alaturi de moderatorul Radut Bilbie, profesor la Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti, vor evidentia caracteristicile acestei ramuri a relatiilor publice, plasand un accent deosebit asupra modului in care ea este practicata in tara noastra; nu in ultimul rand, ei vor aduce in discutie rolul evenimentelor culturale (festivaluri, expozitii) in afirmarea identitatii nationale.

Cea de-a doua conferinta, "Ambasadori culturali dincolo de granite", deplaseaza centrul de interes al dezbaterilor catre aria comunicarii internationale. Participantii la congres vor afla mai multe despre modul in care cultura, purtator al traditiilor si al viziunii despre lume, poate actiona ca liant intre natiuni si poate ajuta la intelegerea mai buna a Celuilalt.

Prima conferinta din cea de-a doua zi a congresului ii va provoca pe studenti sa arunce "O privire critica asupra mecenatului corporatist". In spatele titlului ce face referire la o practica nascuta in Antichitate sta o tendinta extrem de actuala, constand in frecventa tot mai mare a parteneriatelor dintre corporatii si institutii culturale. In cadrul conferintei, invitatii vor incerca sa descopere premisele si conditiile de functionare ale acestor asocieri, luand in calcul, totodata, problemele de ordin etic care pot insoti alaturarea dintre cultura si mediul de afaceri.

Ultima conferinta a evenimentului aduce in prim-plan o intrebare care, in diverse formulari, este adresata tot mai frecvent: "Serviti cultura? Un meniu scris de PR si marketing". Care este relatia dintre termenii binomului PR-marketing? Pana in ce punct se intrepatrund cele doua domenii? Asistam, in prezent, la un proces de comercializare a culturii? Acestea sunt doar cateva dintre aspectele pe care invitatii doresc sa le abordeze in aceasta a patra conferinta din cadrul CNSC 2010.

"Conceptul congresului din acest an a pornit de la constatarea faptului ca, intr-o era a vitezei, peisajul cultural se afla si el in continua schimbare; in acest proces, PR-ul a devenit unul dintre actorii principali. Este important sa intelegem ce modificari de perspectiva deriva din aceasta noua situatie, ce oportunitati deschide ea si ce dificultati pot aparea", incheie organizatorii evenimentului.

Congresul National al Studentilor la Comunicare, editia 2010, este sustinut de partenerii oficiali Mercury 360 si Pizza Hut, alaturi de ceainaria Carturesti, Humanitas, Blogway, Scoala de teatru Q-Feel, Nescafé, Tymbark, La Fantana, Syscom Digital, Nikon, Fundația Noi Citim, transfer.ro.

Alaturi de acestia, in CNSC 2010 au fost implicati partenerii media: Academia Catavencu, Observator Cultural, Studlife, Zile si nopti, Radio 3Net, 9am, Andrei Ruse, ApPRentice, Bizcampus, Calendarevenimente, Dordeduca, Evenimente studentesti, Fabrica de literatura, Hipo, IQads Kadett, Lume buna, Metropotam, PR Progress, Start UB, Studentie.ro.

Congresul National al Studentilor la Comunicare, ajuns in 2010 la cea de-a saptea editie, este unul dintre evenimentele cu traditie ale PRIME Romania. Printre temele abordate in anii trecuti in congres s-au numarat "Domeniile comunicarii", "Mass media vs. PR", "Faurit in Romania", "Comunicarea de criza", "Responsabilitatea sociala corporatista" si "Media digitala". In fiecare an, CNSC atrage aproximativ 250 de studenti din toata tara.

PRIME Romania este singura asociatie studenteasca de relatii publice si comunicare din Romania. Organizatia are ca obiectiv principal facilitarea unei legaturi intre teorie si practica, intre studenti si profesionistii din acest domeniu.
Asociatia studenteasca PRIME Romania este parte din asociatia europeana PRIME Europe. PRIME Europe se bucura, in prezent, de colaborarea a 600 membri din 16 tari si 8 tari candidate. PRIME Romania are sediul principal in Bucuresti, iar recent si-a dezvoltat 3 filiale in: Timisoara, Iasi si Cluj.

Organizatia PRIME Europe, asociatia europeana a studentilor la relatii publice si comunicare, este compusa din 16 filiale: Austria, Belgia, Estonia, Finlanda, Germania, Italia, Letonia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Slovenia, Suedia si Ungaria.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Syscom Digital

Înființată în 2009, Syscom Digital este o agenție de marketing interactiv, care derulează proiecte complexe de consumer interaction și customer experience, integrând in conceptele creative... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related