[AdBreak #38] Fredo si Pidjin au luat o pauza de la planurile de cucerire a lumii ca sa vina la AdBreak

Nu pot sa vorbesc chiar de prezenta fizica a celor doi porumbei pusi pe razboi impotriva lumii (fie el prin asasinarea vreunui presedinte, fie prin sabotarea intelectuala a diferitelor seriale urmarite in ultima perioada, ca Mad Men, True Blood). In schimb, Fredo si Pidjin au trimis la inaintare de data asta chiar pe cele doua masterminds din spatele fiecarui proiect nou al porumbeilor. Din pacate, Eugen Erhan si Tudor Muscalu nu sunt la fel de intensi ca Marele F si Micu’ P, dar pana la urma nici cu ei nu mi-e rusine. Si cand vine vorba de inspiratie am macar certitudinea ca stiu despre ce vorbesc; doar nu-i urmareste publicul degeaba inca din 2005. Inspiratia le vine din orice - chiar de la ce se intampla pe strada intr-o zi. Tudor este inspirat de lucrurile pe care el le poate asocia propriilor lui valori „Cand mergi asa pe strada iti mai zboara mintea, vezi ceva...da’ pana la urma il tragi catre ce te intereseaza pe tine. Adica te gandesti asa dintr-un punct care e relevant pentru tine. Si aici o sa zic un cuvant mare... valori.”

Bun. Si baietii vorbesc despre ce le gadila lor creativitatea. Dar tin sa sublinieze ca ce le-a asigurat lor o oarescare popularitate este, cel mai probabil, contentul bun. Inpiratia este egala cu zero cand nu se concretizeaza in ceva palpabil, de calitate. Atunci cand se spulbera efectul concursului, promotiei si-asa mai departe, publicului ii ramane de analizat doar contentul si ca sa ramana in cursa pentru locul unu din capul omului din target, trebuie sa fie bun. Si ca sa fie bun, trebuie sa fie proaspat. Asa ca fiecare idee care are potential e mai intai dezbatuta intre ei. Pe de alta parte, Eugen s-a manifestat impotriva ciopartirii ideilor: „Daca ai o idee care ti se pare ca-i foarte buna, dar nu va merge decat imblanzita, mai bine o arunci; nu poti imblanzi nici o idee, o castrezi de fapt”. Si Tudor e de acord cu Eugen aici, dar mai degraba n-as reproduce in scris exact ce-a zis. Cei doi mai vorbesc si despre alte mijloace de a atrage popularitatea. Desi pana la urma recunosc si ei ca astea nu sunt decat tertipuri care sa tina locul unui content bun. „Cea mai tare idee de concurs (...) este mult sub ce poate sa aduca un episod bun” zice Eugen.

Si oricat de mult isi doresc sa nu-si dezamageasca publicul, nu se impaca prea bine cu ideea de a produce ceva rapid ca sa fie „ceva” nou pe site. Ideile lor se nasc intr-adevar sub presiunea unui public care vrea sa vada comicuri noi si or s-o faca din dorinta de a nu-si dezamagi cititorii, dar nu sub presiunea unui deadline in adevaratul sens al cuvantului. ”Presiunea in sine nu e absolut niciodata un lucru bun. Never-ever”- Eugen. Daca pentru unii presiunea scoate ideile cele mai bune din ei, chestie cu care Eugen si Tudor iarasi nu sunt de acord, pentru cei doi e o cale sigura de a fi superficial si de a nu produce ceva cu adevarat bun. Cei doi mai vorbesc aici, cu sinceritate, si cu figuri adecvate genului astuia de situatie despre succesul imens (1 milion per episod) pe care il are seria Robotzi. Mo si Foca sunt admirabili dar, din punctul meu de vedere, se adreseaza altui taget decat Fredo si Pidjin. Desi pentru cine are ochi sa vada, exista si asemanari clare intre cele doua perechi (unul e mai viclean decat celalalt, unul are „cateva” kilograme in plus fata de celalalt, unul are mai mult succes la femei decat celalalt). Intrebati daca ar face si ei clipuri cu cei doi porumbei, Tudor si Eugen s-au exprimat destul de clar: nu! Si ca sa ma asortez cu tematica si totusi sa explic motivatia „nu”-ului astuia vehement o sa ma exprim cam asa: daca Munca Multa ar fi pe Facebook, baietii nu i-ar da niciodata like.

Tudor are un sfat pentru brandurile care au nevoie sa deschida urechile un pic, pentru ca exista „cineva care chiar ajunge la ochiul omului”. Se fofileaza in schimb de la a da sfaturi agentiilor care se straduiesc sa fie fresh. „Cum se cheama asta? Content. Creatie de content [...] Ce poa’ sa faca agentiile? Content bun”. Tudor afirma in numele amandurora cum ca ei n-a sti nimic despe publicitate. Moment in are Eugen protesteaza nu foarte zgomotos pe fundal. Tudor mai spune ca nu poti sa fii amuzant la comanda (amuzamentul prinde la public). De unde deduc eu ca fie trebuie sa ai un talent innascut, fie sa muncesti foarte mult. Sfatul lor din punctul asta de vedere ar fi „Nu folositi niciodata teorie ca sa generati ceva, folositi-o ca sa corectati ceva ce ati generat” (Tudor).

Concluzia mea este ca nici unuia dintre ei nu-i lipseste talentul. Sunt buni pentru ca nu si-au pierdut zvacul. Ideile lor sunt fresh fara sa fie nevoie sa se straduiasca. Munca lor e motivata de pasiune si deocamdata nu de bani. Fredo si Pidjin continua sa aiba succes inca din 2005 fara sa apeleze la tactici si strategii atent gandite. Reluand o idee de mai sus (cand ziceau ca n-o sa se apuce de video): „Mai mult decat sa facem munca ne inspira sa nu facem munca” (Tudor) si „Munca ne sperie in general”(Eugen). Cine stie, lenea ar putea fi urmatoarea cheie catre a fi genial.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related