Liderii unor mari companii din Romania, speakeri ai evenimentului Inspiro

Cei peste 100 de participanti la evenimentul Inspiro, organizat de Progresiv saptamana trecuta, au avut ocazia sa afle de la lideri din industria FMCG si din domeniile conexe viziunile lor asupra leadershipului, valorile si motivatiile care i-au pozitionat pe parcursul timpului in varful ierarhiei unei companii.
“Pe mine ma intereseaza, in primul rand, sa am “in barca” oameni inteligenti, cu un orizont larg, si care sa fie capabili sa relationeze foarte bine cu clientii si cu furnizorii nostri. Dar trebuie sa fiu sincer si sa va spun ca este foarte greu sa lucrezi cu oameni destepti. Au fost multe conflicte intre personalitati de-a lungul timpului”, a spus Calin Dragan, General Manager Coca-Cola HBC Romania & Republica Moldova.
“Liderul adevarat nu este la varf sau pozitionat undeva sus, ci este intotdeauna in mijlocul oamenilor, este cel care poate influenta cel mai mult oamenii cu care lucreaza”, le-a dezvaluit participantilor Inspiro Dana Patrichi, Head Hunter si Managing Partner al companiei Alexander Hughes Romania.
Am aflat de asemenea ca apropierea de oamenii cu care lucreaza este un lucru la fel de important pentru Andrei Haret, Managing Director Dreher Breweries, subsidiara ungara a producatorului de bere SABMiller: “Ca lider, este foarte important sa fii inspirational si sa ai expertiza, dar este si mai important sa aduni echipa in jurul tau”.
Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania, este de parere ca una dintre intrebarile pe care un lider trebuie intotdeauna sa si le puna este : “Ce te impiedica sa-ti pui in practica viziunea”, pentru ca de aici isi poate construi un plan de actiune pentru imbunatatirea organizatiei in cadrul careia activeaza.
Afrodita Blasius, Managing Partner Bridge Communication, a declarat ca se considera norocoasa pentru ca a ales un traseu profesional care ii aduce emotii si satisfactii din lucrul cu oamenii: "Ma bucur ca nu am sfarsit undeva printr-un hangar, reparand un motor de MIG, pentru ca viata ar fi fost mult mai plicticoasa. In schimb, am satisfactia anilor petrecuti construind poduri intre branduri si oameni”.
Florentin Banu, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori din piata FMCG, a impartasit din viziunea sa de antreprenor, despre leadership si dezvoltarea oamenilor. El a facut o retrospectiva a incursiunii pe piata FMCG cu Joe si Artima.
Carmen Wieck, Managing Director al companiei de cercetare de piata Synovate Romania, si-a inceput prezentarea la INSPIRO printr-un exercitiu d eimaginatie: “Imaginati-va ce s-ar intampla daca fiecare dintre noi am manifesta o pasiune precum a Nadiei Comaneci sau a lui Michael Shummaker in tot ceea ce facem” si a continuat povestind despre popasurile pe care le are de facut o persoana in drumul sau spre a deveni un lider adevarat.
Vorbind despre persoanele care ne inspira, Felix Tataru, Managing Partner in cadrul grupului GMP si-a inceput discursul citind o lista de persoane din diverse secole si domenii care ii inspira pe colegii lui. „Cred ca in definitiv, vrem sau nu vrem, inspiram si suntem inspirati. Cred ca e bine sa constientizam de unde ne luam inspiratia si cum o transformsm intr-o forta motivatoare. Iar atunci cand nu actionam deloc, sa vedem ce ne impiedica”, a spus directorul GMP.
Exemplificand situatii in care comportamentul defectuos al angajatilor este o consecinta a unui anumit stil de management, Cosmin Alexandru a ajuns la concluzia ca schimbarea in bine a lucrurilor coincide cu schimbarea petrecuta la nivelul celorlalti: "Cea mai buna decizie nu e sa decid cum vreau sa se schimbe ceilalti ci cea mai grea si mai importanta decizie e sa decid cum vreau sa ma schimb eu”.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related