Radu Ionescu (Kinecto): la ce sa fii atent cand faci un concurs de UGC

UGC, acest panaceu universal al "engagementului" consumatorilor (vorba aia - daca incarca o poza e clar ca e miscat de brand), naste de multe ori monstri. Principalul motiv: vanatorii de promotii, care genereaza si incarca foto cu absolut orice este nevoie, in TOATE concursurile (listate evident in directoare de promotii si concursuri). Insa problema este mai profunda si merge dincolo de 'profesionistii' promotiilor: in 99% din cazuri continutul produs de consumatori este de slaba sau foarte slaba calitate si complet neinteresant pentru alti consumatori atinsi de campania respectiva. De ce m-as uita la 1.000 de poze cu necunoscuti tip "iocu" (TM IQads)?

Sunt insa si cazuri cand functioneaza, rare ce-i drept. Doua sunt mai importante: propunerea unor teme complexe pentru continutul produs si rigoare maxima in moderare (pe sistemul acceptam putine intrari dar bune si interesante si pentru alti consumatori). Este insa un joc de cifre mari - probabil rata de acceptare este pe la 0,1-0,5% din total consumatori atinsi de campanie, drept care poti risca sa ai chiar exagerat de putine intrari si sa miroasa a esec.

A doua situatie este sa oferi utilizatorilor  instrumente cu care sa isi genereze propriul continut - spre exemplu sa compuna o melodie folosind cateva track-uri preinregistrate pe care trebuie sa le activeze. Evident - este mult mai greu si nu scapi de riscul de a produce continut neinteresant pentru altii. Obtii insa altceva, pe care nu l-ai obtine niciodata cu poze "iocu": "lauda de sine" a celor care produc astfel de continut in fata prietenilor lor, care aduce practic noi oameni in campanie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related