Adrian Alexandrescu (Interactions): la ce sa fii atent cand faci un concurs de UGC

Cinci puncte cheie imi vin in minte:

1. Consumatorii NU sunt copywriteri, art directori, brand builderi sau absolventi de MBA. Daca le ceri un task nu te astepta sa il rezolve la nivel de agentie de comunicare.

2. Chiar nu merge UGC pentru orice produs. Cel putin nu in mod natural. Daca poti sa faci o poveste despre tine si iPad-ul tau, ma indoiesc ca ai putea face una despre tine si zaharul de bucatarie, de exemplu. Nu este insa imposibil sa faci UGC chiar daca esti o marca de biscuiti, sare de bucatarie, doar ca va trebui sa cedezi putin si de la tine. Va trebui probabil sa schimbi cadrul de referinta. Nu ii vei putea cere consumatorului sa faca povesti despre el si zaharul de bucatarie, dar e ok sa faci acelasi lucru despre gatitul de prajituri de exemplu. Ok, nu vei avea mereu produsul in primul plan, dar pana la urma vei fi mai credibil, mai natural, iar daca brandingul de site/ pagina este bine facut, mesajul o sa se inteleaga.

3. Daca nu esti Nike sau Apple, dar ceri consumatorului sa faca o poveste frumoasa despre tine si produsul tau, in schimbul unui premiu, probabil ca cel mai memorabil lucru din toata ecuatia va ramane premiul. In schimbul lui vei obtine primele 3 poze, in ordine alfabetica, din folderul My Pictures/Vacanta 2010.

4. Deci daca nu moderezi, vei obtine mult, dar in acelasi timp putin. Adica multe intrari cu valoare destul de mica fara valoare. Daca moderezi o sa fie mai scump. S-ar putea insa sa merite.

5. Inainte de orice, asigura-te ca ai un raspuns la urmatoarele 3 intrebari si ca raspunsurile sunt corelate cu ce obiective de marketing ai:

a) Ce inseamna succes? 10, 100, 1000 sau 10000 de intrari?
b) Cum cred ca vor arata intrarile si cum imi ajuta ele brandul? Daca vorbim de notorietate de exemplu, este UGC calea cea mai buna?
c) Ce fac cu intrarile peste o luna? Dar cand imi expira hostingul? :-)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related