Laurentiu Pop (Httpool) despre piata de publicitate online in 2011 si 2012

Laurentiu Pop (Deputy Managing Director, Httpool) vorbeste despre piata de publicitate online din Romania in 2011, despre evolutia portofoliului Httpool pe parcursul anului trecut si despre perspectivele pentru 2012.

Cifra de afaceri a Httpool in 2011
Inca nu s-a inchis anul fiscal astfel ca nu pot sa comunic o cifra la acest moment. Rezultate vor fi publice in prima parte a anului.

Site-uri reprezentate
La momentul acesta reprezentam in jur de 70 de site-uri si 8-10 mobisite-uri locale. In plus avem acces la cateva mii de site-uri si mobisite-uri internationale prin parteneriatele regionale incheiate – The Guardian, India Times, Fox News, Topgear.com, Tagged.com ar fi doar cateva nume.

Audienta cumulata de unici atinsa pe diferite segmente 
Conform datelor interne estimam atingerea a 40-50% din populatia Romaniei prin reteau noastra. Avem site-uri din toate categoriile importante – business, news, lifestyle, teens or hobby, site-urile locale fiind completate cu succes de canalele de site-uri globale pe care le oferim pietei de clienti si agentii din Romania.

Evolutia portofoliului si a audientelor reprezentate in 2011 fata de 2010
In urma parteneriatului Httpool – Splendid Interactive de la sfarsitul lui 2011, portofoliul s-a marit si este in curs de preluare de noi site-uri si mobisite-uri. Anul acesta mizam mult pe zona de mobile advertising si vom investi in aceasta directie.

Metode/formate de promovare propuse clientilor 
Am folosit toate formatele disponibile, de la cele clasice pana la formatele raising stars promovate si de IAB Romania. Clientii cauta metode tot mai originale de promovare prin urmare oferim solutii non-standard, care sa se potriveasca obiectivelor clientului. Cele mai cautate/apreciate sunt formatele mari sau proiectele complete ce imbina zona de content cu cea de advertising.

Metode/formate noi de promovare introduse in 2011
In 2011 am introdus mai multe formate noi, pornind de la formatele raising starts pe online si mergand pana la formate de tip overlayer si APP banner pentru zona de mobisite-uri. Avand acces la cele mai noi tehnologii vest europene si nord americane prin intermediul grupului Httpool, introducerea acestora in Romania se face la scurt timp de la lansarea lor. Avantajul noilor formate este unul de evidentiere a brand-urile care le folosesc, fiind un tool eficient atat in zona de engagement cat si in cea de awareness.

Evolutia discount-urilor si a rebate-urilor in 2011 fata de anii trecuti. Asteptari pentru 2012.
S-a pus un accent mai mare pe cost in prima parte a anului 2011. Incet, incet se face trecerea de la presiunea pe costuri la o presiune pe eficienta si rezultate. Clientii incep sa realizeze ca rezultatele cer investitii si implicare pe termen lung prin urmare presiunea pe agentii si furnizori este in sensul atingerii obiectivelor si obtinerii unor rezultate relevante.

Influenta unor playeri globali  ca Google, Facebook, Yahoo! asupra bugetelor locale si  a sumelor gestionate de regii
Google, Facebook si Yahoo sunt playeri care au o serie de atuuri pe care folosesc si pe piata locala din Romania.  Este normal ca ei "sa muste" din bugete si in conditiile in care pot sa ofere eficienta si costuri competitive cu cele locale. Cat reprezinta partea "muscata" de acesti playeri putem afla din studiile IAB si PWC Romania.
Impactul asupra noastra este unul motivational, Httpool fiind partener Facebook, prin vanzarea de ad-uri si realizarea de FB APPs, si Google. Fiind produse cerute pe piata din Romania, incepand cu 2012 am adus cele mai noi tehnologii de optimizare a campaniilor derulate prin cei doi giganti ai internetului global. Aceste solutii au fost puse la dispozitia agentiilor si primite cu mare entuziasm.

O concluzie despre 2011
A fost un an al bataliei pe costuri, fapt ce s-a concluzionat intr-o deflatie mai mare decat in anii precedenti. La nivelul intregii piete, volumul de afisari cumparate a fost mai mare insa veniturile mai mici decat in 2010.

O prognoza pentru 2012
Anul 2012 va aduce, in general, tendita de a folosi medii neconventionale in comunicare si, in particular, dezmortirea mobile-ului, zona in care Httpool Romania va investi atat prin educarea pietei cat si prin oferirea accesului catre cele mai noi tehnologii din zona mobile advertising-ului dar si a unui reach de minim 2.500.000 utilizatori unici lunar, pe traficul din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related