Logo-uri care marca brandu'

Dincolo de cerinta obligatorie de a fi usor de retinut, logo-urile firmelor au multe de ilustrat, fie ca e vorba de istoria companiei, de radacinile ei locale sau de abilitati.
Fiecare sigla spune o poveste, dar are si una in spate. Articole sportive, bauturi, masini sau calculatoare, toate au succes cu conditia ca firma producatoare sa fie gata sa achite consumul multor neuroni pe tema semnaturilor lor vizuale.

Cu picioarele-nainte
Unele logo-uri au stirnit legende urbane. De exemplu, se spune ca cel pentru Nike ar fi fost desenat de un copil. De fapt, autoarea este Caroline Davidson, o angajata temporara, care a produs designul in 1971, contra sumei de 35 de dolari. Au existat insa compensatii financiare ulterioare. La inceput, logo-ul trebuia imprimat doar pe un anume tip de pantof creat de un profesor de economie. Cu timpul, a fost perfectionat de designeri pentru ca apoi sa isi faca aparitia si pe haine, Internet sau in printuri. In schimb, logo-ul Adidas a pornit-o cu dreptul: cele trei dungi paralele figurau pe toate tipurile de incaltaminte si articole de vestimentatie produse de firma inca de la inregistrarea ei cu acest nume, in 1949. Fratele fondatorului Adidas, Rudolf Dassler, este responsabil pentru crearea companiei Puma. Logo-ul acesteia a vazut lumina soarelui ceva mai tirziu, in 1968, la sase ani dupa ce Pele cistiga Campionatul Mondial de fotbal purtind ghetele produse de firma germana.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune

Dictionar



Related