Octavian Viorel (Pukka) despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Octavian Viorel (Creative, Pukka) despre aplicatiile dezvoltate de Pukka in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
Lunar. Sunt luni in care realizam 2-3 sau luni in care nu publicam nimic in app directory-ul Facebook. Chestie de cerere.

Aplicatii dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
REda o sansa - aplicatie dezvoltata impreuna cu Next Advertising pentru Coca-Cola HBC Romania. Rolul aplicatiei este de a impinge userii sa redea sanse prietenilor, sa ierte, sa transforme lumea intr-una mai buna.

Banca de Apa - dezvoltata impreuna cu Next Advertising pentru Coca-Cola HBC Romania. Pe scurt, userii sunt invitati sa doneze apa potabila pentru cazuri de seceta sau inundatii. Apa este donata de organizatori in numele userilor din Facebook.

Calculator DAE - evident. Calculeaza DAE. Aplicatie a paginii "Totul despre DAE". Client final Asociatia pentru Protectia Consumatorului.

[UPDATE] Homo indooris - Aplicatie dezvoltata pentru Millennium Bank Romania. Obiectivul campaniei a fost acela de a identifica in randul utilizatorilor Facebook potentialii homo indooris, adica oamenii care stau mai mult in casa sau in birou si sunt target direct al produsului promovat, E-cont, primul cont curent pentru a carui deschidere nu este nevoie sa iesi din casa.

Concurs e-Cont - Revealing-ul campaniei anterioare. Aplicatie de UGC ce consta intr-un concurs cu premii. Mari! Un mini, un scuter, o bicicleta BMW!

[UPDATE] Millennium Treasure - asta a fost o jmekerie de aplicatie. Poate o reeditam pentru alte branduri, mecanismul este incredibil. Practic, aplicatia era un joc de colectat monede. Acestea se generau zilnic, puteau fi colectate sau puteau expira, faceai colectii, primeai puncte. Monedele, ce puteau fi colectate din varii medii, bloguri, sucursale de banci ale clientului, etc, erau "stantate" cu cele 10 avantaje ale Contului de Salariu, produsul promovat. Un real succes si o maaare bataie de cap. De ce? Vom vedea in raspunsurile urmatoare.

Operatiunea Porcu - Este mai veche de un an, dar a fost pur si simplu misto. Pentru aceasta aplicatie am inventat un personaj. El se numea Gogea si era un animal din rasa porc. Romanii de pe Facebook erau invitati sa voteze daca porcul va trece viu, sau nu, Ignatul. Pentru aceasta aplicatie am transmis live, am sunat la Mircea Badea pentru a-i cere si lui parerea, a fost foarte misto. Scopul aplicatiei a fost acela de a chema oamenii la pomana porcului Gogea, in Greenfield, ansamblul residential din padurea Baneasa.

Activitatile de pe Facebook care au avut pana acum cea mai buna performanta
Evident, cele care au acordat premii. Daca nu dai un iPhone, aplicatia trece neobservata. Daca-l dai, o observa vanatorii de premii, o mafie bine organizata care castiga absolut orice concurs pe Facebook. Partea nasoala este ca aceasta mafie creeaza mari probleme organizatorilor, santajand si creand un bad vibe in jurul brandului. Am auzit de cazuri, nu ni s-au intamplat noua, cand aceasta mafie a blocat serverele diverselor companii, pentru a-si arata puterea si nemultumirea. Brrrr!

A, si sa nu se zica ca vorbesc vorbe, dau copy-paste din mailul primit pe adresa firmei de la un alt vanator de premii:

xxxxxxxxxx: rebreanu sebastian si moni aldea

xxxxxxxxxx: au castigat in 2011 toate concursurile de pe facebook

xxxxxxxxxx: cu likeuri

Continut original vs. continut preluat din alte medii
Depinde. Daca aplicatia este parte a unei campanii mari, pe varii canale, este normal sa pastram feeling-ul general si sa lasam vanitatile creatoare la urma.

Evolutia atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
In bine, dar in rau. Sa ma explic. Acum cam toata lumea vrea o aplicatie de Facebook, sperand ca aceasta sa faca minuni. Suntem, deci, intr-o plina inflatie de aplicatii. In tot acest timp, utilizatorul este din ce in ce mai plictisit si mai ignorant cu privire la aplicatiile de Facebook.

Cum este si firesc, companiile se intreaba si de un ROI in investitia pe care o consta o aplicatie Facebook. Si atunci negociaza cu agentiile un success fee. Corect! Doar ca unele agentii nu sunt corecte si angajeaza microworkers care dau like-uri in schimbul a 10 centi. Acum dau din casa, casa fiind industria de online. Dar cineva trebuie sa o spuna pentru ca industria sa nu fie vazuta toata ca o tagma a hotilor de like-uri. Si mai spun asta dintr-un motiv. Este frustrant sa ti se dea peste nas atunci cand ai facut 5.000 de like-uri intr-o saptamana, pe bune!, ca nu-stiu-cine a obtinut 40.000 in acelasi interval de timp cu o aplicatie anosta.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
- aplicatii sincere. vrei sa vinzi? vinde! vrei sa te faci cunoscut? fa-te!

- eliminarea din start a oamenilor din "mafie". nu dati premii! ele se vor duce la aceeasi 3-4 oameni, bossi de mafie. Veti avea fani adevarati frustrati si e pacat.

- investiti si in media pe Facebook, sunt din ce in ce mai rare aplicatiile care se duc de la sine.

3 greseli facute de branduri in Romania in social media
- Dau iPhone-uri ca premii chiar daca au biznis cu salam.

- Like-urile obtinute in urma unei campanii nu sunt intretinute dupa "expirarea" campaniei. Dai like unei aplicatii misto, dupa care esti bombardat cu spam.

- Din dorinta de propagare de la sine, multe aplicatii sunt prea intruzive, iti cer pe mama si pe tata, iti mazgalesc pe wall, etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related